Toon posts:

Hoe stom is het om een iBook te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag eens iets anders dan een Windows based laptop en dan kom je al snel uit bij een Apple macbook. Echter, ik heb absoluut geen zin in teleurstellingen als een veel te warme onderkant van de notebook, rare fan geluiden, verkleuringen of andere afwijkingen. Ik wil duurzaamheid, een notebook dat koel blijft en lekker stil. En dus vooral géén early adaptor verrassingen. Voorgaande overweging heeft me weerhouden van het bestellen van een Macbook.

Doordat hier op het forum vaker Mailamac werd genoemd heb ik daar eens op gegoogled, wilde nl. weten was het was. Nu zag ik dat ze Apples verkopen en bijvoorbeeld ook nog de Ibook verkopen en die is al een tijdje uit. Vooral het exemplaar met het 14 inch scherm spreekt me aan en ik verwacht bovengeboemde problemen niet tegen te komen. Wat ik ermee wil doenl is het volgende: veel internetten, tv herhalingen bekijken via internet, een briefje in Word tikken (die ook op mijn pc verder te bewerken moet zijn) en een paar keer per jaar wat foto's showen. H
Hoe stom is dan nu het idee om een Ibook te kopen bij Mailamac ipv een Macbook?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 20:38 . Reden: Verduidelijking laatste zin ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:28:
[..]
Hoe stom is dan nu het idee om deze te kopen bij Mailamac ipv een Macbook?
Wat bedoel je met die vraag. Volgens mij haal je een leverancier (mailamac) en een bepaald type mac laptop (macbook) door elkaar. In de TopicTitel spreek je trouwens van een iBook ipv MacBook.

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

MrJayMan schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:36:
[...]

Wat bedoel je met die vraag. Volgens mij haal je een leverancier (mailamac) en een bepaald type mac laptop (macbook) door elkaar. In de TopicTitel spreek je trouwens van een iBook ipv MacBook.
Hij wil een oude iBook kopen bij Mailamac ipv een nieuwe MacBook. Dit om de problemen met de MacBook waarover hij gelezen heeft.

Ivm je vraag. Die iBooks raken natuurlijk een beetje gedateerd en als hij een tijdje moet meegaan en je wil werken met foto's gaat het natuurlijk een stuk trager. Aan de andere kant is de prijs van een iBook een heel stuk lager dan voor een MacBook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laatste zin verduidelijkt. Ik denk er dus over na om nu nog de IBook te kopen ipv de MacBook.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

macbooks zijn degelijker als ibooks, wil je perse een G4 mac (oude "bewezen" platform) ga dan voor een powerbook, die dingen kunnen een flink stootje hebben..

overigens is er inmiddels niks mis meer met de macbook hoor, heb er een 6tal door mijn handen gehad en nog niets raars tegen gekomen, itt de ibooks die bij bosjes overlijden.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De laatste lichtingen MacBooks hebben naar mijn weten nergens meer last van. Als je je MacBook online bij Apple besteld heb je altijd het laatste model. (Retailers hebben vaak voorraden en zo kan je nog wel eens aan een eerdere versie komen, waarbij de problemen veel vaker voorkomen) Sowieso lees je op dit forum uiteraard alleen maar negatieve berichten aangezien positieve berichten niet gepost worden.

Mail a Mac iBook G4/14"/1024x768/80GB/512MB Ram/1.42Ghz: 899,-
MacBook Core Duo 1,83Ghz Core Duo/1280x800/60GB/iSight/512MB Ram/: 1099,-

Voor 200 euro extra heb je een 2x zo snelle machine met een groter beeldscherm (resolutie) en meer uitbreidingsmogelijkheden. De G4 is in mijn ogen ongelooflijk overpriced, en is lang niet zo krachtig als de macbook.

In mijn ogen is het heel stom om nu nog een iBook te gaan kopen, zeker als je ziet dat de laatste MacBooks geen problemen meer hebben.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
matiasjansen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:44:
Mail a Mac iBook G4/14"/1024x768/80GB/512MB Ram/1.42Ghz: 899,-
MacBook Core Duo 1,83Ghz Core Duo/1280x800/60GB/iSight/512MB Ram/: 1099,-
Het is inderdaad een verschil van 200 Euro.
Voor sommige mensen een hoop geld.
Daarbij komt nog dat je er met die 512 MB geheugen niet bent.

Ik weet niet wat het budget is maar aangezien de topic starter aan het kijken is naar een iBook kan ik me voorstellen dat dit ook een belangrijk onderdeel is van de overweging.
Als de topic starten geen zware apps intensief gaat gebruiken (Logic Pro, Photoshop etc.) dan kan deze uitstekend uit de voeten met een iBook.

Ik werk al een jaar op een Powerbook G4 (helaas op dit moment even met 512 MB). Maar zeker als deze voorzien is van 1024 MB draait alles als een zonnetje en is de behoefte naar een MacBook zeker niet aanwezig. Zelfs het gebruik van de wat zwaardere apps gaat perfect en zal dat de komende jaren ook nog gerust gaan doen.

Dus als geld een rol speelt zou ik zeker de iBook overwegen.
Als ik tussen de 2 moest kiezen zou ik voor de iBook gaan met extra geheugen.
Als je er 2 Gig in stopt komt je nog niet eens aan het bedrag van de MacBook en aan het extra geheugen heb je heel wat meer.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
voor de dingen die jij aangeeft kan je _makkelijk_ een iBook gebruiken. Dat iemand zegt dat het met foto's sloom gaat werken slaat nergens op, zeker niet als je er 1gig aan ram in gooit. Als je ze wil bewerken, dan is het een ander verhaal.

Of je niet liever even spaart en dus 200 euro uitgeeft voor een vele betere, dat is jou keuze. Maar wat jij aangeeft is prima te doen met een iBook.

ps. Al die verhalen die je hoort over whine geluiden, verkleuringen en fans die lawaai maken, neem dat allemaal aub met een korreltje zout. Ik heb zelf nu een maand mijn Macbook, en heb nergens last van. Okee, hij wordt aan de onderkant idd wel iets warm, maar ik vraag me af of de iBook zo koud is aan de onderkant als hij goed bezig is.

[ Voor 31% gewijzigd door Eswip op 16-07-2006 21:30 ]

Verwijderd

hardstikke zonde van je geld om een iBook te kopen, voor die 200 euro meer heb je veel meer. breedbeeld scherm met hogere resolutie, grotere hd, en een meer dan 2x snellere processor. En hoewel de PPC books nog wel een tijdje os upgrades zullen krijgen is het met een oog op de toekomst helemaal niet verkeerd om toch voor de intel te gaan.
Meer geheugen moet er zoizo in ze allebij

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
offtopic:
Kaysar, volgens mij werkt het emailadres in je profiel niet :)
Pagina: 1