Heb hier een SpeedTouch 510 liggen waarvan ik een poging deed om de firmware te updaten. Ik deed dit omdat de dhcp functie raar deed. Bij mn eigen ST was dit na een firmware update verholpen. Deze ST heeft nu echter de geest gegeven. Als ik m aanzet brand er een rood lampje. Hou ik de aan en uitknop ingedrukt dan gaat de modem in kernel mode aldus de speedtouch config tool. Er gaat dan wel een oranje lampje knipperen en het lan lampje wordt groen. Verder doet het modem niks meer, geen webinterface, geen pings etc. Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de gang ga krijgen of is het echt einde oefening?
De speedtouch upgrade tool geeft de volgende meldingen:
- no system software
- failed to flash system software
- invalid system software transferred
De firmware heb ik van de speedtouch site gedownload, heb al diverse oudere versies gebruikt maar hij blijft terugkomen met de foutmeldingen en het rode lampje.
Wat kan ik hier nog mee?
Het gaat om een 1 poorts versie. Kwam al diverse dingen tegen als openschroeven en dan met tftp uploaden maar ik heb geen idee hoe dat werkt en of dat wel nodig is...
De speedtouch upgrade tool geeft de volgende meldingen:
- no system software
- failed to flash system software
- invalid system software transferred
De firmware heb ik van de speedtouch site gedownload, heb al diverse oudere versies gebruikt maar hij blijft terugkomen met de foutmeldingen en het rode lampje.
Wat kan ik hier nog mee?
Het gaat om een 1 poorts versie. Kwam al diverse dingen tegen als openschroeven en dan met tftp uploaden maar ik heb geen idee hoe dat werkt en of dat wel nodig is...
Whoop!