[speedtouch] dood na firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:02
Heb hier een SpeedTouch 510 liggen waarvan ik een poging deed om de firmware te updaten. Ik deed dit omdat de dhcp functie raar deed. Bij mn eigen ST was dit na een firmware update verholpen. Deze ST heeft nu echter de geest gegeven. Als ik m aanzet brand er een rood lampje. Hou ik de aan en uitknop ingedrukt dan gaat de modem in kernel mode aldus de speedtouch config tool. Er gaat dan wel een oranje lampje knipperen en het lan lampje wordt groen. Verder doet het modem niks meer, geen webinterface, geen pings etc. Weet iemand hoe ik dit ding weer aan de gang ga krijgen of is het echt einde oefening?

De speedtouch upgrade tool geeft de volgende meldingen:

- no system software
- failed to flash system software
- invalid system software transferred

De firmware heb ik van de speedtouch site gedownload, heb al diverse oudere versies gebruikt maar hij blijft terugkomen met de foutmeldingen en het rode lampje.

Wat kan ik hier nog mee?

Het gaat om een 1 poorts versie. Kwam al diverse dingen tegen als openschroeven en dan met tftp uploaden maar ik heb geen idee hoe dat werkt en of dat wel nodig is...

Whoop!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben ff kwijt hoe, maar je kan hem op de een-of-andere manier een keiharde reset geven. Iets soortgelijks heb ik ook wel eens gehad (zie [rml][ Speedtouch510i] Werkt niet meer na downgrade poging[/rml]), dat is toen met die harde reset opgelost (welke overigens gewoon in de handleiding staat beschreven).

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 16-07-2006 20:37 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• marccom
Met bovenstaande link heb ik wel weer een connectie gekregen, hij krijgt het adres 169.254.17.72 toegewezen en met mn laptop kan ik m dan weer pingen. Ftp werkt niet, de webinterface werkt ook niet dus kan er nog weinig mee. Het tooltje van SpeedTouch zelf blijft de melding geven dat de upgrade failed is. Heb ook iets gelezen over tftp. Ik heb het programma tftpd32 van tftpd32.jounin.net geprobeerd, had dat op een of andere site gevonden. Het programma maakt verbinding en probeert de firmware te sturen maar geeft time-outs en ack errors.

http://www.speedtouch.net.nz/forum/topic.asp?TOPIC_ID=445
http://www.speedtouch.net.nz/510seriesFirmware.htm

Bovenstaande link met firmwares heb ik nog niet geprobeerd, alleen die van KPN en die van de speedtouch site. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen, volgens mij is er nog wel weer wat te doen met het ding?

edit:
de reset uit de handleiding werkt niet want dan moet ik wachten op een groen power lampje. Dat lampje blijft oranje knipperen...

[ Voor 8% gewijzigd door marccom op 18-07-2006 10:25 ]

Whoop!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 21:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En als je de juiste firmware flashed met een tftp commandline?
code:
1
TFTP -i (IP adres) PUT (firmware).bin
zo werkt 't althans bij een Linksys
edit: dan wel eerst ff naar de directory navigeren waar je de firmware opgeslagen hebt!

[ Voor 25% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-07-2006 11:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
169.x.x.x is niet best. Geen geldig IP adres

Geen Ping, wel Pong

• marccom
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:34:
En als je de juiste firmware flashed met een tftp commandline?
code:
1
TFTP -i (IP adres) PUT (firmware).bin
zo werkt 't althans bij een Linksys
edit: dan wel eerst ff naar de directory navigeren waar je de firmware opgeslagen hebt!
Ik had al wat zitten rommelen met de Windows tftp functie maar die gaf ook time-outs en connection failures. Ik weet ook niet precies of ik nu de naam van de firmware moet wijzigen voordat de ST snapt dat hij deze moet hebben? De firmware uit de ST updater heet iets van 0400900.bin en de firmwares op bovenstaande link heten bijv LLS6_427G.bin.
pong schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:38:
169.x.x.x is niet best. Geen geldig IP adres
Want? Mn Windows 98 netwerkje heeft perfect gewerkt hiermee? In XP krijg je deze adressen automatisch toegewezen indien er geen dhcp server gevonden word, lijkt me het probleem niet?

Whoop!

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 15:29
die 169 zijn gewoon apipa adressen. komt oorspronkelijk van apple
Dat kreeg je teogewezen in windows xp als je via dhcp geen adress krijgt.
is gewoon een private range. is ook een rfc dacht ik

Verwijderd

Kwestie van resetten naar fabrieks modus en opnieuw flashen. Al een aantal keer routers op deze manier gereanimeerd.

• marccom
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:50:
Kwestie van resetten naar fabrieks modus en opnieuw flashen. Al een aantal keer routers op deze manier gereanimeerd.
Mooi :)

Hoe reset ik m naar fabrieksmodus? Het resetten ala de handleiding met indrukken van het knopje als het lampje groen knippert gaat hier niet op...

Whoop!

• marccom
Vanavond even een SpeedTouch 546 gekocht en geinstalleerd omdat het niet wil werken met de 510. Hij blijft foutmeldingen geven en ik weet het niet meer... De 546 werkt nu goed dus wat dat betreft is het opgelost. Weet iemand nog of ik de 510 levend ga krijgen (lijkt me wel leuk eigenlijk) of is het de moeite niet meer (gezien ze voor 15eu te koop staan...)

Whoop!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
marccom schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:23:
Weet iemand nog of ik de 510 levend ga krijgen (lijkt me wel leuk eigenlijk) of is het de moeite niet meer (gezien ze voor 15eu te koop staan...)
Zie hierboven: zet hem terug naar de fabrieksinstellingen. Volgens mij staat in de manual beschreven hoe.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• marccom
pven schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:55:
[...]

Zie hierboven: zet hem terug naar de fabrieksinstellingen. Volgens mij staat in de manual beschreven hoe.
Zoals ik al 2x eerder genoemd heb werkt dat niet omdat het power lampje niet op groen gaat (als je dan drukt op de knop op de voorkant reset hij) maar oranje blijft knipperen. Ik heb al 300x gedrukt maar dat word m niet.

Whoop!

Pagina: 1