Toon posts:

Voeding probleem ? 20 / 24 pins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe behuizing voor mijn oude systeem gekocht.

Het probleem is dat hij na inbouw echter niet werkt.
Alle fans draaien wel normaal, maar verder gebeurd er niets.

Ik ben er wel achter gekomen dat het probleem bij de voeding van die nieuwe kast ligt, want als ik een andere goedkope 20 pins qtec voeding plaats draait het systeem perfect. De nieuwe voeding is echter niet defect, want in een andere systeem draait hij wel goed. (ook een 20 pins ATX bord)

Nu is mijn vraag: Kan het zijn dat die nieuwe antec voeding niet overweg kan met mijn oude bestaande systeem ?? (misschien iets van een ATX versie) ??

Het gaat om de volgende behuizing: Antec Overture II (450 Watt - ATX Desktop)

Specificaties:
• Voeding: 450W ATX 2.0 24pin True Power

Basis componenten:

Asrock k7vt4a+ (20 pins ATX aansluiting)
Amd 2000 +
2 x 256
1 x 80 Gb maxtor.

Verwijderd

Sluit je de 24 pins gewoon direct op het mobo aan of gebruik je er een verloopje tussen? Kan zijn dat die voeding niet aan slaat omdat bepaalde lijnen (een van die 4 extra) niet belast wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:57:
Sluit je de 24 pins gewoon direct op het mobo aan of gebruik je er een verloopje tussen? Kan zijn dat die voeding niet aan slaat omdat bepaalde lijnen (een van die 4 extra) niet belast wordt.
Heb hem direct op het moederbord aangesloten. Kon die 4 extra pinnetjes van die voeding namelijk los klikken, waardoor ik in feite een 20 pins kreeg. Zal morgen even proberen als dat het probleem is. :)

Verwijderd

Ik denk dat het aan de combinatie ASrock / Antec ligt. Bij de Dualsata 2 was het ook zo dat sommige Antec voedingen niet goed werkten met het bordje, had te maken met een ontbrekende -5v lijn oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 20:14 ]

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Onlangs heb ik ook een kast van Antec gekocht, een Sonata II. Met de bijgeleverde voeding wou mijn computer ook niet meer op starten maar de ventilatoren gingen wel draaien.
Dit was ook met enkel het 20 pins gedeelte van de connector.
Na wat heen en weer gemaild te hebben met antec heb ik een andere gekregen en daar werk mij computer wel mee.