Toon posts:

Ervaringen gezocht voor Acer Aspire 5601AWLMi

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar bezitters van een Acer Aspire 5601AWLMi . Of een andere laptop uit de aspire 5600 serie. Ik ben namelijk van plan, zo'n laptop aan te schaffen.

Ik zou graag wat argumenten willen horen (lezen :P) waarom wel of waarom niet.

Op het internet is helaas weinig te vinden over deze laptop, behalve deze review:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=309026

Hierin word de laptop o.a. vergeleken met een dell inspiron 6400, waar op dit forum al erg veel te lezen is. Maar dit is volgens mij niet helemaal te vergelijken, ook vanwege de andere prijs. De acer word aangeboden voor +/- 890 euro, de dell met (bijna)zelfde specifiacties voor bijna 1100 euro. OOK met kortingsbon.

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar ervaringen met de 5672WLMI
Bijna dezelfde laptop, 5600 series

Verschil zit hem in de processorsnelheid (1,66 ipv 1,60) en de videokaart, dit is een X1400 ipv van een X1300 (zelfde kaart dacht ik, alleen de X1400 met hypermemory(?)

Bevalt mij erg goed. Heb hem nu dik 2 weken.
Scherm is vooral erg mooi, ookal spiegeld het behoorlijk in de zon. Hier wen je aan.

Voor een review van een andere tweaker:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2685

ben het niet eens met de stelling dat het toetsenbord 'stug' zou zijn.
Ik vind hem prima typen!

Verwijderd

ben zelf ook geinteresseerd in deze laptop ervaringen zijn zeer welkom zoals warmte productie van cpu, hdd en grafische kaart als het mogelijk is en andere ervaringen ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:57:
ben zelf ook geinteresseerd in deze laptop ervaringen zijn zeer welkom zoals warmte productie van cpu, hdd en grafische kaart als het mogelijk is en andere ervaringen ook.
Ik kan je er wel enigzins info over geven, maar let op ik heb de laptop alleen nog tijdens de hittegolven hier gebruikt, dus het is niet echt representatief.

De cpu wordt bij mij op schoot (lig met gebroken been @ bed) ongeveer 48 tot 60 graden met een kamertemperatuur van 26 tot 30 graden. (ook vrij benauwd soms)

Hardeschijf wordt op schoot met dezelfde kamertemperatuur en weinig tot geen luchttoevoer 43 tot 49 graden.
Wanneer je ruimte vrij houdt onder de laptop daalt de temperatuur flink naar achter in de 30.

Over de grafische kaart kan ik je weinig vertellen kwa temperatuur, hier weet ik zo geen tool voor.

Verder wil ik nog wel meer vragen beantwoorden :)

Verwijderd

is het stressed 60 graden of gewoon als je surft en msnt?
want 60 graden stressed valt nog reuze mee denk ik

Verwijderd

Topicstarter
@ VeVenDi: erg mooi op te horen, dat de laptop tijdens de hittegolven nog redelijk werkt. Ik ga namelijk 1 september naar Kenia, en koop daarom (o.a.) een laptop.

Ik vraag me nog af: Hoe warm word je laptop tijdens intensief gebruik, bv games, of andere zware applicaties. Ook al kun je dit niet meten, dat kun je het wel een beetje inschatten, toch?

Verwijderd

@HelpdeskBV:

Dit is na het spelen van TrackMania Nations, hierna, onder het surfen daalde de temperatuur nouwelijks. Ik had hier wel de laptop op schoot, zodat er bijna geen lucht kon worden aangezogen.
Zodra je de laptop een halve minuut zo houd dat er weer 'verse' lucht aangezogen kan worden dan zakt de temperatuur gelijk met een graad of 8 (naar 52/53)

@williewortel
Ik zal straks even gaan gamen hier (GTA San Andreas) en kijken wat de CPU en HDD temperatuur zijn. Op dit moment zit ik een beetje te surfen met de laptop op tafel en zijn de temperaturen als volgt:

52 CPU
39 HDD
25/26 Kamertemperatuur (wel heel vochtig/klam)

Edit:

Na een dik half uur San Andreas was de cpu 70 graden en de hdd 48 met een kamertemperatuur van 27.3 graden (digitale thermometer :) )
De CPU temperatuur valt na de ALT+TAB geleidelijk terug in ongeveer een minuut terug naar 59 graden.
Na 10 min op GoT rondgebladerd te hebben, schommeld de temperatuur rond de 55 graden.

Het zijn redelijke temperaturen aangezien de kamertemperatuur vrij hoog is en het hier vrij benauwd is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 11:21 ]

• LPC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2023

LPC

mag ik vragen hoe je de temperaturen kan bekijken? ik heb nergens een werkende motherboard monitor kunnen vinden?

5672WMLi hier.

Thomas Ligthart

Verwijderd

LPC schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:28:
mag ik vragen hoe je de temperaturen kan bekijken? ik heb nergens een werkende motherboard monitor kunnen vinden?

5672WMLi hier.
Heb ik ook :D mooi laptopje
Motherboard Monitor werkt inderdaad niet, probeer eens Everest
Kan je niet alleen de temperaturen mee zien, ook nog 3 miljoen extra dingen. Erg leuk programma.
Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://gerardknol.nl/zooi/everest.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 22:32 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
ik heb de 5652WMLi. De versie met 2GB DDRII en 7600Go.
K heb m nu ongeveer 2 weken, ook meteen meegenomen op vakantie en hij werkt echt perfect...
In de caravan met 40 grade hield ie zich zelfs nog perfect. CoD2 spelen en alles...

De temperatuur van de cpu kwam meestal wel rond de 50grade. harddisk vond ik zelf ook behoorlijk heet in de buurt van de 45 - 50 grade... K kan alleen niet de temperatuur van de GPU zien.. :(.

edit: nu met een btj msnen is de CPU 40 grade en de harddisk 53... op mn kamer is t denk ik rond de 30 grade nu...

[ Voor 13% gewijzigd door DP Kunst op 20-07-2006 22:47 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:38:
ik heb de 5652WMLi. De versie met 2GB DDRII en 7600Go.
K heb m nu ongeveer 2 weken, ook meteen meegenomen op vakantie en hij werkt echt perfect...
In de caravan met 40 grade hield ie zich zelfs nog perfect. CoD2 spelen en alles...

De temperatuur van de cpu kwam meestal wel rond de 50grade. harddisk vond ik zelf ook behoorlijk heet in de buurt van de 45 - 50 grade... K kan alleen niet de temperatuur van de GPU zien.. :(.

edit: nu met een btj msnen is de CPU 40 grade en de harddisk 53... op mn kamer is t denk ik rond de 30 grade nu...
Hangt er ook vanaf welke hardeschijf je hebt natuurlijk! Zoals je hierboven ziet heb ik een 100gb hitachi 5400rpm en deze komt niet boven de 50 graden, ook niet met een temperatuur van de afgelopen weken!

Wordt jouw CPU dan ook niet heet (60+) als je gamed?

• DP Kunst
ik heb er ook een 100GB harddisk in zitte, geloof ook een hitachi...
gamen zal ik nu even kijken..

ff gechecked met NFS:MW. na ongeveer 15 min:

cpu: 55 grade
kern #1: 64 grade
kern #2: 63 grade

na 30 sec is dit ongeveer 50, 53 en 53

[ Voor 44% gewijzigd door DP Kunst op 20-07-2006 23:53 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
bij het gamen, begint hij dus op te warmen :P , maar hij gaat dus nog door. Mooi om te horen.
Volgens mij gaat het wel goed komen. Ik kan (mag) hem helaas nog niet aanschaffen i.v.m. mijn vakantie. Men denkt dat ik met de laptop niet meer in beweging kom. Men vind hier dat ik moet afkikken :P

Niet dus.. :9

• DP Kunst
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:16:
bij het gamen, begint hij dus op te warmen :P , maar hij gaat dus nog door. Mooi om te horen.
Volgens mij gaat het wel goed komen. Ik kan (mag) hem helaas nog niet aanschaffen i.v.m. mijn vakantie. Men denkt dat ik met de laptop niet meer in beweging kom. Men vind hier dat ik moet afkikken :P

Niet dus.. :9
met gamen werd ie nog neit eens op z'n warmst. vandaag ff wat renderen met 3dsmax O-)
ding kwam bij de 70 grade in de buurt 8)7

k heb m net btw ff gereinstald. al die acer sjit erbij zeg...
bluetooth instalere: dr zit een Broadcom Ultimate Low Cost Bluetooth 2.0 +EDR USB Dongle in.
laat maar weer eens zien dat acer idd goedkoop is :P (maar wel goed, perfecte laptop :) )

[ Voor 19% gewijzigd door DP Kunst op 21-07-2006 23:03 ]

Verwijderd

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een 5652 WLMi en deze begint me onderhand behoorlijk te irriteren. Hij loopt vaak vast en reboot zelfs regelmatig automatisch.
Heb al 2 maal met de recovery dvd alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het blijft maar voorkomen.

@ DanielKunst : Heb jij totaal geen problemen met je Acer ? Wat voor virusscan en firewall gebruik je ? Ik heb Norton Internet Security erop staan.

Patrick

• DP Kunst
nope, helemaal niets echt vervelends...

alleen de volgende paar kleine dingetjes:
- de media knoppen rechts werken alleen in windows media player:?
- t ook nog wel eens voorkomen dat winamp reageerd op de bleutooth en wlan in/uit schakeln knopjes...
- spatiebalk moet je echt goed indrukken

hij kraakt verder niet, reageerd goed, k vind m erg stevig. heb er nu ook een pcmcia sata kaartje bij besteld, alleen heb k die in enschede late ligge |:(

edit: k heb nu geen virusscanner en geen firewall erop staan

[ Voor 7% gewijzigd door DP Kunst op 22-07-2006 21:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:56:
Wat voor virusscan en firewall gebruik je ? Ik heb Norton Internet Security erop staan.

Patrick
Heb verder ook geen enkel probleem met de Acer, behalve vond ik na het deinstalleren van de Acer software (vooral ePower management ofzo) veel functionaliteit verdwijnen en de laptop draaide gewoon niet meer lekker.

Als virusscanner heb ik McAfee 2006 en Windows Defender 2beta, geen firewall want ik zit achter een NAT-router.

Verwijderd

Topicstarter
Komende maandag (14-08) haal ik de laptop op. Ik zal dan ook wel meteen een survey voor de Productsurvey maken.

Ik heb hem trouwens besteld bij azerty in Raalte.

Oja, ik hoorde van iemand dat je met de ingebouwde webcam iets kon doen met je screensaver?? weet iemand daar iets van?
Pagina: 1