Voor een script dat een animatie verzorgt moet ik de hoogte weten zodat daarmee verder gerekend kan worden. Nou zijn er 2 soorten animaties, verbergen en tonen. Bij verbergen is het object al in beeld en dus kan ik de hoogte ophalen met offsetHeight. Maar offsetHeight werkt niet als 'display' op none staat (zo verberg ik objecten). Dan krijg ik gewoon undefined terug namelijk.
Weet iemand hier een goede oplossing voor? Ik heb gezocht maar of ik weet de juiste keywords gewoon niet, of het is te warm
Mocht je het niet helemaal begrijpen hieronder een klein simpel voorbeeldje. Ik wil dus de hoogte opvragen van een object met dynamische hoogte dat in het begin verborgen is.
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Weet iemand hier een goede oplossing voor? Ik heb gezocht maar of ik weet de juiste keywords gewoon niet, of het is te warm
Mocht je het niet helemaal begrijpen hieronder een klein simpel voorbeeldje. Ik wil dus de hoogte opvragen van een object met dynamische hoogte dat in het begin verborgen is.
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <html> <head> <style type="text/css"> div#test { display: none; background-color: red; width: 250px; } </style> <script type="text/javascript"> window.onload = function( e ) { if( !e ) var e = window.event; var obj = document.getElementById( 'test' ); alert( obj.offsetHeight ); } </script> </head> <body> <div id="test"> hoi aapjes!<br />woot<br /> Vraag me af hoe hoog dit object is.<br /> Maar dat weten we niet! </div> </body> </html> |
:D/-<