Oproep aan alle Mandrake 7.2 gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Hoi!

Zou iemand die Mandrake 7.2 heeft even de inhoud van zijn /etc/fstab file die standaard bij de installatie gemaakt wordt hier willen posten?

Want die van mij is bij de kernel upgrade een beetje verneukt en ik zou graag even een voorbeeldje hebben hoe alles standaard staat bij Mandrake 7.2 zodat ik makkelijk die van mij weer in orde kan maken.

In fstab staat alles wat standaard gemount wordt en alles wat iedereen mag mounten (als er noauto achter staat, dat betekent dat ie niet standaard wordt gemount maar dat elke user hem kan mounten als ik me niet vergis).

(Ik zoek dus gewoon naar een voorbeeldje hoe supermount geregeld wordt in Mandrake 7.2)

Alvast bedankt :)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Die /etc/fstab is voor iedereen verschillend lijkt me...

\o/

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Kan je wel een paar voorbeeldjes doen:

- Een 'normale', geen swap
code:
1
2
/dev/hde1       /             ext2   defaults,errors=remount-ro 0      1
proc            /proc         proc   defaults                   0      0

- Eentje met SCSI, swap op een bestand ipv aparte partitie en NFS-mounts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/dev/sda1       /               ext2    defaults,errors=remount-ro      0       1
proc            /proc           proc    defaults                        0       0
/dev/fd0        /floppy         auto    defaults,user,noauto            0       0
/dev/scd0       /cdrom          iso9660 defaults,ro,user,noauto         0       0
/dev/sdb1       /web            ext2    rw,usrquota                     0       2
/var/swapfile   none            swap    0       0
/web/swapfile   none            swap    0       0
pluto:/export/home2/apache/     /mnt/apache-pluto       nfs     ro      0       0
pluto:/export/home3     /mnt/sites-pluto        nfs     rw      0       0

- Eentje met reiserfs:
code:
1
2
3
4
5
6
/dev/hda1       none            swap    sw                      0       0
proc            /proc           proc    defaults                        0       0
/dev/fd0        /floppy         auto    defaults,user,noauto            0       0
/dev/cdrom      /cdrom          iso9660 defaults,ro,user,noauto         0       0
/dev/hda3 / reiserfs defaults                   0       0
/dev/hda2 /var reiserfs defaults                        0       0

Verwijderd

Ik zou natuurlijk wel ff een fstab kunnen pasten, maarjah, jij vroeg specifiek om een mandrake, dus dan niet >:)
deze topics zijn erg iritant, zet in de topic gewoon fstab ofzow.

• Pc123
Waar ik eigenlijk naar zocht was eentje speciaal van mandrake 7.2 omdat mandrake 7.2 supermount gebruikt en ik dan kan zien hoe dat geregeld is. Dat ie een beetje verschillend is maakt niet uit.

Ik heb zelf ook mandrake 7.2 maar omdat die file nogal verneukt is krijg ik supermount niet meer aan de praat en dan kan ik even zien hoe het precies moet :)

Bedankt voor je hulp vink alleen jij kan me moeilijk helpen zonder mandrake 7.2.

• Pc123
deze topics zijn erg iritant, zet in de topic gewoon fstab ofzow.
Sorry hoor, ik wou gewoon ff een Mandrake 7.2 gebruiker hierheen krijgen zodat ie even dat filetje aan mij zou kunnen laten zien.

Als je geen Mandrake 7.2 hebt kan je me dus ook latig helpen. Ik wacht gewoon geduldig todat er iemand langskomt die Mandrake 7.2 gebruikt en even z'n filetje hier wil kopieren en plakken.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Kan iemand me misschien een keer uitleggen wat er zo speciaal aan supermount is dat het handiger is dan een "normale" fstab? Is het een soort automounter ofzo?

Verwijderd

/dev/hdd1 / ext2 defaults 1 1
none /dev/pts devpts mode=0620 0 0
/dev/hdd6 /home ext2 defaults 1 2
/mnt/cdrom /mnt/cdrom supermount fs=iso9660,dev=/dev/cdrom 0 0
/mnt/cdrom2 /mnt/cdrom2 supermount fs=iso9660,dev=/dev/cdrom2 0 0
/mnt/floppy /mnt/floppy supermount fs=vfat,dev=/dev/fd0 0 0
/dev/hda1 /mnt/win_c vfat user,exec,umask=0 0 0
/dev/hda5 /mnt/win_d vfat user,exec,umask=0 0 0
/dev/hda6 /mnt/win_e vfat user,exec,umask=0 0 0
/dev/hda7 /mnt/win_f vfat user,exec,umask=0 0 0
none /proc proc defaults 0 0
/dev/hdd5 swap swap defaults 0 0

• Pc123
Bedankt tyl, hiermee moet het lukken :)

Supermount zorgt ervoor dat je nooit meer hoeft te mounten. Je stopt een cd erin, gaat naar /mnt/cdrom en dan kan je m gewoon gebruiken. En als je er een nieuwe instopt hoef je niet eerst te unmounten ofzo. Dat gaat allemaal vanzelf. Dat werkt ook zo bij floppies. Daarom is het zo handig.

Verwijderd

waarom met de hand editen?
Kstart -> configuration -> other ->
linuxconf -> filesystems -> acces local drive

Btw: wel eens gezien hoe gebruiksvriendelijk windos was m.b.t. mijn HD indeling?

Afbeeldingslocatie: http://flipz.members.easyspace.com/image4.jpg

:+

rm -rf /mnt/win_c/ was mijn reactie op die foutmelding.

Wel vraag ik me af hoe mandrake die partities zou noemen. M.a.w. wat komt na "/mnt/win_z/"? (heb ik niet kunnen controleren, want cdrom-spelers krijgen een andere aanduiding, dus bleef het binnen het alfabet onder LM7.2)

/mnt/win_A/ ?
Pagina: 1