Toon posts:

Asus A8N Sli Deluxe bios flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Omdat ik een nieuwe CPU ( eentje met Venice core) in me systeempje wilde inbouwen heb ik me bios versie van 1006 naar de laatste finale 1016 versie geflasht middels dat Asus update utility.
Verliep allemaal vlekkeloos 100% moest alleen nog opnieuw opstarten.

Alleen ik kwam niet meer in me bios, beeldscherm blijft op stand-by.
Tja, dacht ik even de bios opnieuw resetten middels jumper....niets.
Zelfs de batterij eruit halen hielp ook niks!

Ik ben bang dat ik dus me bios heb vern%%kt!!!!
Weet iemand of je dit probleem nog kunt oplossen of welicht waar je een nieuwe bios chippie kunt krijgen?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Hoe heb je het bios gereset?

De jumper loshalen dat werkt niet. Je moet de jumper van pin 1,2 naar 2,3 zetten en weer terug op 1,2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt op www.flashbios.org een nieuwe bios krijgen (wel oude chippie toesturen).
Of je kunt hem zelf hotflashen met een ander bordje.

Verwijderd

hmm klote bord ..
ik heb em ook sinds gister en hier doet hij helemaal nix.
Alleen als ik em aandoe zonder cpu erin .. zegt "No cpu installed"
doen we de cpu erin gebeurt er nix .. op de fannetjes die gaan draaien na.
Slecht spul dus als overal staat dat ie socket 939 ondersteunt, maar er niet bij staat dat dit is na een bios flash .. zlefde voor me gfx.
In ieder geval, zulke slechte kwaliteit/service hoe je het noemen wilt, gaat er bij mij niet in en als zelfs dit soort bugs met het flashen voorkomen is het voor mij duidelijk.
ASUS morgen RMA en we gaan we gaan een andere merk ervoor terug vragen.
:)

hoe je dit kan oplossen weet k niet .. als je em nog terug kan brengen zou ik je dit adviseren gezien de hoeveelheid problemen er zijn met dit mobo ..
Staat mooi niet vermeld in die super reviews erover

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:12 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:10:
hmm klote bord ..
[...]

hoe je dit kan oplossen weet k niet .. als je em nog terug kan brengen zou ik je dit adviseren gezien de hoeveelheid problemen er zijn met dit mobo ..
Staat mooi niet vermeld in die super reviews erover
No offense, maar dit is pure onzin. Er zijn genoeg mensen die dit bordje vlekkeloos werkend hebben :) Een paar probleemgevallen zijn er altijd, en ja het is zuur als je dit zelf moet ondervinden, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slecht moederbord is.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:02
Crash schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:19:
[...]

No offense, maar dit is pure onzin. Er zijn genoeg mensen die dit bordje vlekkeloos werkend hebben :) Een paar probleemgevallen zijn er altijd, en ja het is zuur als je dit zelf moet ondervinden, maar dat wil nog niet zeggen dat het een slecht moederbord is.
hebbe ze dan al de bug gefixt dat je niet meer dan 250Mhz op T1 kan hebbe?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

sorry, natuurlijk zal hij bij veel mensen goed werken ...
maar er zijn er gewoon meer dan zat bij wie het dus niet naar behoren werkt.. aangezien bij mij dit dus ook het geval is heb ik lopen googlen de afgelopen 2 dagen en het verbaaste me hoeveel problemen er met dit bord zijn .. dat ze naderhand misschien zijn opgelost is een 2e ... maar als op reviews zoekt .. krijg je allemaal rozengeuren en manenschijn artikelen. .. zodra we het woord boot erbij doen ... schrik je ... ik tenminste wel!

mja laten we het topic niet verpesten, zodat deze gast niet de hulp krijgt waar die om vroeg ..
ik gaf hem mijn mening en advies .. jij de jouwe :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja de optie mijn oude bios opsturen naar die flashbios.org zit er denk ik sterk.
Hoe gebeurt dat eigenlijk met " hotflashen" dan? :?
Pagina: 1