Wanneer: Compleet Dell systeem met Core2Duo (conroe)

Pagina: 1
Acties:

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Op het werk zijn wij toe aan nieuwe PC's. Wij maken multimediaproducties en zoeken dus krachtige PC's voor het renderen van 3D en video. Verder doen wij veel grafisch werk in Photoshop en Illustrator. Vandaar dat wij in onze nieuwe systemen graag een Core2Duo processor willen hebben.

Nu is mijn vraag... Is er iemand die al weet wanneer en of Dell complete systemen gaat leveren met een Core2Duo CPU?

Ik weet dat de Dell XPS 700 is uitgerust met een Core 2 Duo, maar dit is een high end game pc... niet echt wat wij zoeken.

Ik heb gezocht op GOT, op de site van Dell zelf en op Google maar ik kon geen antwoord vinden. De kans is dus klein dat een van jullie al een antwoord heeft, maarja, je weet maar nooit ;)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
CroitiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:31:
Op het werk zijn wij toe aan nieuwe PC's. Wij maken multimediaproducties en zoeken dus krachtige PC's voor het renderen van 3D en video. Verder doen wij veel grafisch werk in Photoshop en Illustrator. Vandaar dat wij in onze nieuwe systemen graag een Core2Duo processor willen hebben.

Ik weet dat de Dell XPS 700 is uitgerust met een Core 2 Duo, maar dit is een high end game pc... niet echt wat wij zoeken.
Het lijkt me dat dat precies is wat je zoekt....?

• lo3k
Nee die heeft een X6800 wat dan meteen een meerprijs heeft van 999 euro...dan kom je al snel op systemen van 3000 euro... Een beetje teveel van het goede. Wij zoeken een E6600 voor de werksystemen (beste prijs/kwaliteit). Budget voor het complete systeem (incl monitor/etc..) ligt rond de 1500 euro schat ik

Verwijderd

Nee hij zoekt dat niet. Je moet lezen wat er staat. Hij zoekt voor 3d renderen, photoshop bewerkingen. Dus een X-fi geluidskaart en high end grafische kaarten in sli modus heeft hij geen klap aan. Wat hij zoekt is een Dell met Core 2 duo, veel werkgeheugen en evt Nvidia Quadro SDI grafische kaart en veel opslag kwa Hd ruimte.

Voor de topicstarter.
Heb je al gekeken onder workstations van Dell?

• lo3k
Ja, maar daar staat nog geen Core 2 Duo's tussen... Op zich ook wel logisch want de conroe is nog niet verschenen (pas over 2 weken). Maar ik vraag me af of de conroe over 2 weken ook al de selecteren is op de site van dell of dat het nog een tijdje zal duren voordat dell systemen met conroes gaat leveren. Ze willen natuurlijk eerst af van hun 'oude processoren'. Maargoed dat weet ik dus niet zeker.... vandaar mijn vraag... ! :)

Verwijderd

Ik denk zelf dat Dell helemaal niet van hun pro's afwilt hoor. Die heeft daar speciale contracten met intel kwa afname en terug aanbod. Dell wil juist het beste en het nieuwst zo snel mogelijk hebben. En ze moeten dat ook omdat ze een reputatie te behouden hebben. Ik weet zeker dat je over een maandje je systeem kan opstarten en kan draaien :) ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom Dell?

LinkedIn WoT Cash Converter

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Support misschien? En omdat ze wellicht ook hun (20"?) schermen gaan aankopen. Zelf lijkt mij 1500 Euro eigenlijk niet veel voor computers in een dergelijk bedrijf. Scherm van 20" kost al gauw 500 euro, dan blijft er nog maar 1000 euro over. Reken hierbij een minimum van 2gig geheugen, veel HDD-ruimte in Raid, Quadro kaartje, ...

Maar Dell heeft af en toe wel leuke acties waardoor het soms wel kan goedkoper zijn bij Dell.

Ik zou zeggen, kijk ook eens naar andere alternatieven.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hmm nee ik denk dat ze hun overgbleven pentium's wel kunnen slijten, al zou het zijn voor goedkopere pc's. Denk dat hun ook wel zo slim zijn om cpu's niet vooradig te leggen.
Maar rechtstreeks bij intel te bestellen d.m.v. een snelle levering.

Volgensmij is dit nog de redding geweest voor Intel voordat dell helemaal over wilde stappen op AMD, ik geloof dat opteron server nu wel beschikbaar zijn bij dell.

Verwijderd

De TS wil een Dell, dit is flamebait. Punt. :/

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:36:
[...]
De TS wil een Dell, dit is flamebait. Punt. :/
Het mag toch zeker wel gevraagd worden, misschien zijn er nog alternatieven waar de TS niet van weet? Vraagteken.

• lo3k
We willen inderdaad Dells voor de support en vanwege de goede ervaringen in het verleden. Er komen inderdaad ook nieuwe schermen, maar dit worden 19" TFT's (dus geen 500 euro). We hebben op dit moment al 5x 19" TFT (2x dualscreen + 1x bij laptop) maar vanwege de bedrijfsuitbreiding hebben we extra apparatuur nodig.

Die 1500 euro was trouwens een gemiddelde... Ik denk dat we 1 a 2 PC's kopen die daar boven zitten en de rest er onder (die worden dan gebruikt voor minder computer-intensief programeerwerk)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Dat blijkt nu. De TS is daar niet specifiek over.
dit is flamebait. Punt. :/
Onzin. |:( Ik kan geen flame ontdekken.
CroitiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:51:
We willen inderdaad Dells voor de support en vanwege de goede ervaringen in het verleden.
[...]
Dank je wel.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 16-07-2006 18:19 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Misschien heel voor de hand liggend, maar bel ze eens? :)

Verwijderd

CroitiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:51:
We willen inderdaad Dells voor de support en vanwege de goede ervaringen in het verleden. Er komen inderdaad ook nieuwe schermen, maar dit worden 19" TFT's (dus geen 500 euro). We hebben op dit moment al 5x 19" TFT (2x dualscreen + 1x bij laptop) maar vanwege de bedrijfsuitbreiding hebben we extra apparatuur nodig.

Die 1500 euro was trouwens een gemiddelde... Ik denk dat we 1 a 2 PC's kopen die daar boven zitten en de rest er onder (die worden dan gebruikt voor minder computer-intensief programeerwerk)
Om even antwoord te geven op je vraag....
Het is juist zo dat de Core 2 Duo cpu's eerst bij de OEM bedrijven komen te liggen (stond ook een paar daagjes geleden op Tweakers) dus Dell zal zeker 1 van de eerste zijn waar je het kan krijgen met een systeempje er om heen gevouwen. ;)

@ FFWD: wees niet zo sensatie belust om iemand meteen van flamen te beschuldigen joh. :(
Is nergens voor nodig. :Y)
Iedereen (mag ik aannemen) antwoord hier met de beste bedoelingen. O-)
Zo nu iedereen weer vriendjes?? :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:55:
Zo nu iedereen weer vriendjes?? :+
Tuurlijk :)

Verwijderd

geenstijl schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:39:
Misschien heel voor de hand liggend, maar bel ze eens? :)
juist... Hoe moeten wij nou weten welke systemen en wanneer zij ze zullen verkopen? Dus gewoon zelf Dell bellen.

Verwijderd

Ik werk al jaren op de Precision series van Dell voor 3D werk.
Voor de applicaties die ik gebruik heb ik niet de nieuwste CPU nodig.
Wel een snelle grafische kaart en goede I/O

Om eerlijk te zijn gebruik ik voor het renderen van animaties juist
meerdere goedkope systeempjes. Ik gebruik er nu 3.
Ik denk dat je met "alternate frame rendering" op meerdere goedkope systeempjes een heel eind kan komen.

Moet er wel bij zeggen dat ik vanuit de hobbysfeer bezig ben.
Die 3 systeempjes zijn gewoon oude bakjes van mijzelf geweest.

Verwijderd

Ik gebruik een m90 mobiel workstation van Dell voor dat soort toepassingen. De laptop vind je ij bij dell onder 'kleine ondernemingen'. let niet op de prijs van de site, maar bel voor een offerte. Bij deze laptop kreeg ik zo'n €600 korting. Deze laptops zijn uitgerust met NVidia Quadro kaarten en dual core cpu's en een 17" niet glinsterend scherm.
Pagina: 1