Toon posts:

Minidisc op computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem een homedeck md speler/recorder van sony op mijn computer aangesloten en mijn computer zit aangesloten op mijn stereo set...

Mijn vraag is.... gaat de minidisc nu via de geluidskaart? zo ja treed hierbij kwaliteitsverlies op>?

ik heb nu een standaard creative geluidskaart en ben van plaan een live te kopen van creative

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
gaat idd via de geluidskaart, dat kan geluidskwaliteit verminderen, maar dat ligt aan je gehoor & je stereo of je het hoort (gewoon direct aan je stereo koppelen en kijken of je het verschil hoort)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Het lijkt mij handiger om gewoon je MD op je stereo aan te sluiten en vervolgens je stereo op de PC. Moet je natuurlijk nog wel aansluitingen op je stereo hebben, bij een el-cheapo geval zal dit wel niet zo zijn.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Als je je md-deck digitaal op je pc hebt aangesloten zal er niet veel verschil zijn. Het enige verschil is de kwaliteit van de DA-convertor, maar creative zal wel een aardige hebben. Als je dan je pc digitaal aan je stereo hebt hangen heb je helemaal geen verlies, maar dat kan niet bij elke stereo.
edit: 't sloeg helemaal nergens op :+

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Op een simpele creative zit geen digital in/out. Bij bepaalde versies van de live heb je pas digital in. Er zal altijd wat kwaliteitsverlies optreden, maar de vraag is of je dat hoort. Ik heb zelf mijn MD deck op mijn versterker en de Aux van mijn versterker zit op mijn SB. Vind ik makkelijker werken. Gewoon achtergrondmuziek op MD of Mp3's via PC of het gewone geluid van de pc uiteraard.