[HTML] bestandsnamen en variabelen url verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104881

Topicstarter
Hallo,

Ik maak een website in html/php. Bij andere websites zie ik vaak dat bestandsnamen van pagina's binnen de websites en meegestuurde variabelen niet in de url te zien zijn. http://www.marktplaats.nl/ is hier een mooi voorbeeld van. Wat je ook aanklikt er blijft altijd http://www.marktplaats.nl/ in je browser staan.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb op verschillende forums zitten zoeken, maar ik kan geen oplossing vinden.

BVD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Vrij simpel gebruik een (i)frame(s), de url van de frameset pagina word getoond en niet de url van de pagina in het frame..
HTML:
1
2
3
4
<frameset rows="0,*">
    <frame name="leeg" src="none.htm" scrolling="no">
    <frame name="jouwpagina" src="jouwpagina.php">
</frameset>

[ Voor 124% gewijzigd door djexplo op 16-07-2006 16:40 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Of je daar blij mee moet zijn is een tweede; je kan veel beter mooie urls maken, zoals op de tweakers.net voorpagina. Voor zoiets gebruik je mod_rewrite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je wilt dat je site ook goed in de index'en van de zoekmachines komt, met de juiste titel's meta-tags, etc.. Heeft het eigenlijk geen meerwaarde. Het vervelende is, als je een interrestante site hebt, en iemand die je site bezoekt, wil een ander die pagina geven als url, het niet werkt. Rete irritant is dat als je een url in msn krijgt, waarna je eerst weer 30 links moet af gaan zoeken.

Dat het er leuker uit ziet, helemaal mee eens. Practish, verre van.

In het geval van marktplaats, welk gespiderd wordt, je dus wel direct naar de inhoud van het frame gelinkt wordt: Bron

Zou ik toch voor mod_rewrite gaan, maar is persoonlijke keuze natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104881

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, nu weet ik in ieder geval waar ik het moet zoeken!