Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vakantie vermelden in sollicitatiebrief?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 10:52
Hallo mede tweakers,

Ik ben bezig om een sollicitatiebrief te schrijven, het wil aardig lukken en heb hem ook al af, alleen krijg op een 1 vraag die ik heb geen antwoord te vinden.

Ik ga namelijk volgende week voor een week op vakantie. En omdat ik de sollicitatiebrief via mail stuur krijgen ze hem direct. Is het daarom verstandig om in de sollicitatiebrief te zetten dat ik een week op vakantie ben of moet ik dit niet doen?

Alvast bedankt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, niet vermelden. De kans is groter dat je niet eens antwoord krijgt binnen die week.

Mocht je worden uitgenodigd, succes met je gesprek. En een fijne vakantie ;)

Ey!! Macarena \o/

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:18
Gewoon een PS'je dat je in die week "beperkt en slechts per e-mail bereikbaar bent". Dan weten ze meteen dat ze je de maandag daarop pas kunnen uitnodigen voor gesprek. Erg vinden werkgevers het i.h.a. niet, liever iemand die net op vakantie is geweest dan iemand die in zijn eerste maand vakantie wil, niet?
En heb een fijne vakantie.

[ Voor 30% gewijzigd door onkl op 16-07-2006 15:26 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gewoon op vakantie even 1 of keer je mail checken en zorgen dat je je GSM nummer erin zet. Als ze je dan bellen voor een gesprek zet je dat dan gewoon keurig na je vakantie.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb, maar afgelopen vrijdag net voor mijn vakantie van een week een sollicitatie de deur uitgedaan.

Telefonisch van te voren contact gehad, donderdagmiddag motivatie via e-mail + cv vestuurd. Vrijdagochtend leesbevestiging ontvangen. In de e-mail vermeld dat ik op vakantie was binnen Nederland en mobiel bereikbaar was. Geen reactie gehad.

Ik bel dinsdag om te informeren naar de status van de sollicitatie, de maandag 'geef' ik ze nog om reactie te geven. Klinkt arrogant, zo is het niet bedoeld, maar ik kan even geen andere manier verzinnen om het te verwoorden.

Ik weet eigenlijk niet wat er gebruikelijk is, normaal zou ik het navragen aan mijn pa die sollicitaties afhandeld voor zijn afdeling, maar hoe kan het ook: die is op vakantie :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 10:52
Ok bedankt voor jullie reacties, ik heb er voor de zekerheid toch maar even ingezet dat ik van 17 Juli t/m 21 Juli beperkt en slechts per email bereikbaar ben wegens vakantie. Denk niet dat het zo'n probleem zal zijn want in de advertentie stond dat de gesprekken pas in week 34 plaats zouden vinden en dat is pas rond 20 augustus.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Lijkt me buitengewoon keurig dat in deze tijd van het jaar te vermelden. Zeker als je ook nog aangeeft dat je per mail of GSM eventueel te bereiken bent.

Als je morgen voor drie maanden naar donker Africa gaat, wordt het wat anders. Maar dan moet je je ook afvragen of je de baan echt wilt hebben....
Pagina: 1