Toon posts:

Stockfoto sites

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een hobby fotograaf en heb een deel van m'n foto's op iStock tekoop aangeboeden. Werkt best aardig, maar het wordt steeds moeilijker om foto's te gelaten te krijgen. En ik ben wel benieuwd hoe de betaling gaat, ik heb natuurlijk geen amerikaanse bank rekening.

Ik werd van de week gewezen op een pas geopende Nederlands site: www.fonanza.nl.
Persoonlijk vind ik 'm er wel fris uitzien en omdat het volledig in het Nederlands is, werkt het voor mij ook een stuk makkelijker.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes Wendy

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:26:
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ziet er netjes uit enzo, ik heb alleen een beetje moeite van het hele micro-payment sotckfotografie gebeuren. Ik deel wat dat betreft George Munday's visie op Luminous Landscape. Kort en goed is het uiteindelijk de (professionele) fotograaf die de dupe wordt van het succes van stockbureaus die micro-payment toepassen, ergens vind ik dat wel jammer, ofschoon ik zelf geen professioneel fotograaf ben.

Verwijderd

Het mooiste voorbeeld blijft dat van de Volkskrantcampagne: Die man met het ei op z'n hoofd heeft in _elke_ krant onderhand gestaan en hij is op tv geweest. Wat heeft hem het opgeleverd? $0,20

Iedereen moet doen wat hij wilt natuurlijk, maar wat mij betreft ben je van alle goede geesten verlaten als je je foto's voor $0,20 rechtenvrij gaat aanbieden.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Mjah, deze posting komt op mij een beetje over als spam. :|

Verwijderd

Wat verdien ik per foto?
De koper kan de foto in 3 groottes downloaden. De opbrengst per verkochte foto varieert hierdoor van € 0,25 tot € 1,25.
Kortom: íets beter dan I-Stockphoto maar het brengt nog steeds belachelijk weinig op. Maar dit riekt inderdaad naar spam :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Vandaag geregistreerd en meteen ons met haar eerste post wijzen op zo'n leuke frisse site? Tja.

En ze bied wel foto's aan in America, maar ze weet niet hoe de betalingen gaan. :? :X

Op de hele fonanza site is niet makkelijk een kvk nummer of directe contactgegevens te vinden.
Dus hoewel de opmaak wellicht wel fris kan zijn. Vind ik het hele verhaal niet zo fris.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Inderdaad, dit lijkt meer op reclame voor die site, dan op een serieuze vraag... :(

Wat vinden de modjes hiervan? :?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:47:
Vandaag geregistreerd en meteen ons met haar eerste post wijzen op zo'n leuke frisse site? Tja.

En ze bied wel foto's aan in America, maar ze weet niet hoe de betalingen gaan. :? :X
Nou sorry als het verkeerd overkomt. Ik ben wel actief op iStock en regelmatig wordt er een foto verkocht, maar aangezien ze pas bij 100 dollar uitkeren heb ik nog geen idee hoe dat uiteindelijk afgehandeld wordt. Voor mij zit de lol 'm in dat m'n foto's gebruikt worden en niet alleen in m'n eigen fotoboek geplakt zitten.
Ik heb me vandaag pas geregistreerd omdat ik wilde weten wat andere hobby-fotografen van de site vinden. Een goede tip over dat kvk nummer. Ik zal het kritisch in de gaten houden.

Thanx Wendy

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:43:
[...]

Voor mij zit de lol 'm in dat m'n foto's gebruikt worden en niet alleen in m'n eigen fotoboek geplakt zitten.
Dat is natuurlijk ook hartstikke leuk, als amateur je foto's gepubliceerd zien, is altijd tof! Wat ik echter jammer vind, is dat hobby-fotografen er totaal niet bij stilstaan dat hierdoor een deel van het bestaansrecht van de prof-fotograaf in twijfel wordt getrokken. Of dat noodzakelijkerwijs slecht is voor het de fotografie an sich is natuurlijk een tweede (hoewel in het artikel wat ik in mijn vorige reply aanhaalde dat wel verondersteld wordt), maar hoe je het ook wendt of keert, iedereen wordt beter van dit soort stock-foto bureau's, behalve de fotografen. Alleen daarom al zou ik nooit foto's beschikbaar stellen aan zo'n bureau.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:43:
[...]

Nou sorry als het verkeerd overkomt. Ik ben wel actief op iStock en regelmatig wordt er een foto verkocht, maar aangezien ze pas bij 100 dollar uitkeren heb ik nog geen idee hoe dat uiteindelijk afgehandeld wordt. Voor mij zit de lol 'm in dat m'n foto's gebruikt worden en niet alleen in m'n eigen fotoboek geplakt zitten.
Ik heb me vandaag pas geregistreerd omdat ik wilde weten wat andere hobby-fotografen van de site vinden. Een goede tip over dat kvk nummer. Ik zal het kritisch in de gaten houden.

Thanx Wendy
Wellicht niet zo bedoeld, maar het komt toch wel een beetje spammerig over, en dat zien we liever niet. Er zijn natuurlijk voldoende mogelijkheden om een site hier op GoT toch een beetje te promoten, je kan bijvoorbeeld een linkje in je ondertitel zetten of het 'homepage' veld invullen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.