Toon posts:

Senao ECB-3220 resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om het bereik van een Senao Long Range Wireless Client Bridge/AP (ECB-3220) te vergroten kocht ik van de week zo'n tweede apparaat met de bedoeling deze in te stellen als bridge m.b.v WDS. Tijdens het opslaan van het MAC adres van Acces Point 1 kreeg ik een foutmelding dat home.asp niet te bereiken was o.i.d. Nu vrees ik dat het opslaan van het MAC adres niet goed is voltooid en dat de firmware corrupt is geraakt omdat het apparaat nu niet meer te bereiken is. Zowel de webinterface als een ping commando geeft nu geen resultaat.
Nu wou ik dus graag het apparaat weer in de fabrieksinstelling terug zetten. In de handleiding vond ik alleen de mogelijkheid om dit via de webinterface te doen. Via google kwam op deze site en daar vond ik bij de FAQ dat je het apparaat kunt resetten door de reset button 5 seconde in te drukken terwijl het apparaat aan staat. Vol goede moed heb ik dit geprobeerd maar helaas kon ik alsnog het apparaat niet bereiken. (Als ik 192.168.1.1 of 192.168.1.2. ping gaan het LAN ledje heel even uit en dan weer aan en ik krijg: Time-out bij opdracht.)

Ook de search hier en het forum van senao konden mij niet verder helpen. Ik denk dus dat de firmware corrupt is geraakt. Nu weet ik dat het mogelijk is om via de webinterface firmware te laden. Mijn vraag is nu: is mijn gedachtegang correct, is de firmware corrupt?? En als dat het geval is: kan ik zelf de firmware in het apparaat laden via een andere manier dan de webinterface? Ik heb namelijk de firmware hier gevonden of zal er niets anders opzitten dan morgen de helpdesk van WifiShop te contacten en het apparaat defect retour te sturen?