Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kast met slimline drive bay of een bracket gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-11 11:20
Ik wil een zuinige PC gaan samenstellen. Dit omdat hij nogal wat uurtjes gaat draaien (als HTPC). Nu heb ik de meeste ingredienten gekozen (moet ze nog wel gaan kopen) maar ik kan geen bijpassende kast vinden.

Ik heb gekozen voor:

- Asus N4L-VM DH, 945GM (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a, VGA)
- Intel Core Duo T2500 (S478, 2GHz, 667MHz FSB, 2MB, Boxed)
- Nec ND-7551 8x (Dual-Layer, Slimline, Zwart)

De laatste is het probleem.
Ik kan geen (mATX) kast vinden waar een slimline DVD speler ingebouwd kan worden. De "m" staat hier voor micro (en dus niet mini).

Weet iemand (bij voorkeur een mooie/zwarte) kast die beschikt over een slimline drive bay ? Een bracket zal eventueel ook mogen, maar die kan ik ook niet vinden.

Ik zoek wel iets dat ik in Nederland kan kopen.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

WhiteDog

met zwarte hond

Kun je niet gewoon een frontje nemen en er een gleuf in maken? :)

Verwijderd

Uhm, waarom neem je dan niet gewoon een 5,25" DVD brander, ipv. slimline? Een stuk minder gedoe.

• CremersDH
WhiteDog schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:41:
Kun je niet gewoon een frontje nemen en er een gleuf in maken? :)
Daar zit ie dan nog niet mee vast. De montage geeft dan dus ook een probleem

• CremersDH
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:45:
Uhm, waarom neem je dan niet gewoon een 5,25" DVD brander, ipv. slimline? Een stuk minder gedoe.
Op zich heb je gelijk. Maar zo'n slimline is een stuk zuiniger, produceert minder warmte en is veel stiller. Ideaal dus voor een HTPC die de hele dag aan staat

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Idle zal het gebruik van een slimline of normale drive weinig uitmaken; het zijn met name de motortjes die energie verbruiken. Maar het is hier casemodding dus waarom maak je het niet zelf? :P

Verwijderd

Je hebt voor een slimline drive ook een hele andere aansluiting nodig van voor een normale drive.
Ga gewoon voor een stille 5,25" drive :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:03
CremersDH schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:18:
Op zich heb je gelijk. Maar zo'n slimline is een stuk zuiniger, produceert minder warmte en is veel stiller.
O :?

Als dat al het geval is scheelt dat niks in vergelijking met de rest van je systeem.

[ Voor 18% gewijzigd door Brent op 16-07-2006 17:59 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

CremersDH schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:18:
Op zich heb je gelijk. Maar zo'n slimline is een stuk zuiniger, produceert minder warmte en is veel stiller. Ideaal dus voor een HTPC die de hele dag aan staat
Als je voor stilte van je drive wil gaan, kan je best ofwel slysoft anydvd installeren en daarmee de leessnelheid van dvd's limiteren (waardoor er minder lawaai is), of eens kijken op cdfreaks naar een DVDlezer met een compleet customizable firmware (ik heb zo'n sony) waarmee je exact de leessnelheden van bepaalde discs kan instellen.

Ik heb ze nu naar boven aangepast, maar je kan DVD's evengoed standaard op 2x zetten, en dan ga je zelfs geen opspinnen meer horen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.