Aansluiten Netwerk Contactdoos

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilife
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:42
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een netwerk contactdoos aangeschaft en zag dat de aansluiting anders was dan verwacht. Na heel wat zoekwerk op tweakers en op internet alleen nog maar kunnen vinden dat het waarschijnlijk gaat om een LSA connector. Zie foto 1 en foto 2 Om een of andere reden kreeg ik bij het bekijken van het bericht toen ik de foto's wilde testen een 403 fout, met een refresh zag ik hem wel gewoon. Ik heb van beide kanten een foto gemaakt omdat ik niet weet hoe ik de kleuren aan moet sluiten. Er is namelijk een A en een B mogelijkheid. Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de snelheid? De connector wil ik graag aangesloten hebben op mijn router. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de kleuren en of ik het zonder 'bijzonder' gereedschap kan aansluiten?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je foto's zijn niet te zien maar ik vermoed dat je een contactdoos hebt met een aansluitblokje waar je de draden in moet drukken. Daar heb je een punch-down tool voor nodig of met wat gepruts gaat het ook wel met een platte schroevendraaier.

De A en B duiden waarschijnlijk op de manier van aansluiten, de volgorde van de aders. 568B wordt vrijwel altijd gebruikt, het verschil met 568A is dat oranje en groen van plek wisselen.

Als het kleurenschema op het aansluitblokje onduidelijk is knip je een oude UTP kabel in tweeën en strip je de adertjes. Met je multimeter kan je dan eenvoudig meten welke kleur waar op het aansluitblokje zit.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De foto's kosten wat moeite om te bekijken ja.

Maar zoals je zegt zijn dat inderdaad LSA-blokjes. Als de contactjes schuin zitten zelfs LSA+, maar da's backwards compatible met LSA. Je drukt met een LSA-punchdowntool de draadjes er in. Of je dat volgens A of B doet maakt op zich niet uit, zolang je beide kanten maar hetzelfde doet. Anders heb je een cross-kabel gemaakt namelijk. B is de standaardvolgorde hier in europa.

Je begrijpt vast wel dat je dus bij 't volledig blauwe blokje de blauwe ader erin doet, bij het half-blauw/half-witte blokje de blauw-gestreepte, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ilife
Bedankt voor je reactie! Ik heb schema B gevolgd en aan het uiteinde van de utp kabel een RJ45 connector gemonteerd die naar mijn router gaat, met de volgende volgorde:
bruin
bruin/wit
groen
blauw/wit
blauw
groen/wit
oranje
oranje/wit

Probleem is nu dat ik wel de lampjes zie branden dat ze verbonden zijn, maar ik krijg constant 'acquiring network address' zonder dat ik een IP adres krijg. Waar kan dit aan liggen?

Edit: blauw/wit vergeten...

[ Voor 8% gewijzigd door ilife op 16-07-2006 20:15 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 15:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ilife schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:57:
Bedankt voor je reactie! Ik heb schema B gevolgd en aan het uiteinde van de utp kabel een RJ45 connector gemonteerd die naar mijn router gaat, met de volgende volgorde:
bruin
bruin/wit
groen
blauw
groen/wit
oranje
oranje/wit

Probleem is nu dat ik wel de lampjes zie branden dat ze verbonden zijn, maar ik krijg constant 'acquiring network address' zonder dat ik een IP adres krijg. Waar kan dit aan liggen?
Waar heb je blauw/wit zitten? Als het goed is tussen groen en blauw in. Zit bruin rechts als je het lipje naar beneden houdt?

Als het lampje brand, dan zit oranje/wit (dacht ik) goed, maar kan er altijd nog een probleem zijn met de oranje en de groen-groen/wit. De rest wordt niet gebruikt. Kijk ze dus goed na, of laat iemand het even doormeten met een tester.

• ilife
superduper schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:01:
[...]

Waar heb je blauw/wit zitten? Als het goed is tussen groen en blauw in. Zit bruin rechts als je het lipje naar beneden houdt?

Als het lampje brand, dan zit oranje/wit (dacht ik) goed, maar kan er altijd nog een probleem zijn met de oranje en de groen-groen/wit. De rest wordt niet gebruikt. Kijk ze dus goed na, of laat iemand het even doormeten met een tester.
Sorry, was even de blauw/wit vergeten te vermelden. Die zit inderdaad tussen de groene en de blauwe in en als ik het lipje naar beneden houd, zit de bruine rechts.

• ilife
Het is gelukt! Ik heb de draadjes gestript en met een kleine platte schroevendraaier de draadjes in de LSA connector gedrukt. Ik heb de RJ45 connector nog maar eens extra stevig aangeknepen en toen werkte het, bedankt voor de reacties!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:31

tozzke

aka tozzert

aders hoef je niet te strippen, de mesjes gaan door de isolatie heen en kerven een beetje in het koper van de kabel

[ Voor 59% gewijzigd door tozzke op 18-07-2006 01:04 ]

Pagina: 1