ipod external control met lcd scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01-2023
Hallo,

Concreet: bestaat er een afstandbediening voor de ipod met lcd scherm die aangesloten wordt via de walkman plug?

Mijn verhaal:

Ik heb een groot probleem....heb een pioneer x1r navigatiesysteem en dacht met de ipod adapter van pioneer CD-IB100II de ipod te kunnen bedienen..helaas. Geluid is goed maar je ziet maar 8 tekens en het is in de praktijk gewoon onwerkbaar met een 60gb disk. Geen lijstje van artiesten etc. Nu is het enige positieve het goede geluid en dat de ipod opgeladen wordt. Nu is het een cabrio dus ik wil niet iedere keer de ipod moeten opbergen maar hem wel kunnen bedienen. Maar de ipod is dus al geconnect via de onderste interface. Vandaar mijn vraag bestaat er een remote control via de walkmanplug met een schermje waarop ik normal kan kiezen qua artiest etc. ?

Ik ben bang dat het er niet is....

Enige wat ik kon vinden.....

http://www.harmankardon.com/drive-1/how_it_works.aspx dan kan de hele pioneer adapter eruit...

maar dan moet weer de hele auto open met alle inbouwkosten van dien.....

[ Voor 12% gewijzigd door Air-Berlin op 16-07-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb hier niet bepaald een oplossing maar wel eerder een vraag.
Ik heb mij gisteren ook die pioneer adaptor gekocht voor de ipod maar nog niet geïnstalleerd, lees ik het goed wanneer jij zegt dat ik mij iPod helemaal niet kan bedienen via pioneer avic x1r (navigatie)?

Ik heb speciaal in de winkel gevraagd of ik gewoon via mijn radio de iPod kon bedienen en hij zei me dat het geen enkel probleem was, ook dat de titels van het liedje etc gewoon op men scherm komen. Dit staat trouwens ook in de handleiding en reclame folders van pioneer zelf....

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
forget it! ja je hebt muziek en je kunt IETS bedienen....maar het is niet werkbaar. Je ziet GEEN titels max 8 char. en het is een drama om te scrollen elke keer klikken per artist of album, niets scrollen geen lijstjes etc. Dit kan alleen met de nieuwe X1BT headunit. Op nieuwe software van pioneer hoeven we ook al niet te rekenen denk ik. (heb ondertussen zo'n 10 uur gelezen op forums....gebeld etc etc) Het schijnt in de headunit te zitten.

Je moet het zo zien: om alleen al het album of artiest te kiezen moet je bij 40 artiesten 40x klikken en je ziet dan max 8 tekens. Daarna het album..zelfde verhaal.. en als je eindelijk de goede cd hebt... zie je helemaal geen titels..niets ja ipod001 ipod002.

Je kunt wel met de nieuwste ipod video de ipod bieden heb ik net getest. Maar onder het rijden is dat natuurlijk niets... Mijn ipod ligt de hele tijd in het dashboard en die koppel ik dan ook nooit af. Wil hem onzichtbaar hebben. Als je hem op een houder monteert en alles vanaf de ipod kunt bedienen dan is het werkbaar. Maar dan was een kabeltje van eur5,- ook voldoende geweest met een stroom adapter....

Als je wilt kan je het zien. Ik woon in Utrecht. De geluidskwaliteit is goed maar daar is alles dan ook mee gezegd. Download ff de handleiding van pioneer en dan zie je dat het compatible is maar dat is alles geen menu's etc.

Ik denk dat als ik jou was ik voor de Harman Kardon zou gaan. Wel ff een powerschakelaar laten monteren zodat als je gewoon radio ofzo wilt kijken niet elke keer de harddisk opspint bij starten....

[ Voor 42% gewijzigd door Air-Berlin op 16-07-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je eventueel een foto kunnen posten van't geen ik wel te zien krijg?
Ik woon namelijk in belgië en kan dus niet zeggen dat ik even tot daar kom gereden é :), en het zou dus handig zijn als ik al even een voorbeeld te zien kreeg voor ik weer heel mijn auto uit elkaar sloop om al de bedrading mooi weg te werken en een dock system in men wagen plaats etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
ik heb foto's gemaakt...maar hoe krijg ik die op het forum ? zie de knop Voeg een afbeelding toe maar dan verwijst hij naar http:// Kan ik alleen een link plaatsen ? Kan ik ze niet embedden op het forum ?

Heb geen webruimte tot mijn beschikking namelijk...

De test van de Harman kardon: http://www.autozine.nl/text/407.html

Begrijp alleen niet wat ze in deze test bedoelen met:

<<De klank via de audiokabel is prima, maar in sommige gevallen kan het ontbreken van een volumeregeling lastig zijn>>

Het zit toch via rca kabels op de linein ? Volume gaat dan toch op de radio ? Of zou er teweinig vermogen uit de ipod komen ? Iemand die dit begrijpt ?

[ Voor 45% gewijzigd door Air-Berlin op 16-07-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Air-Berlin schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:43:
ik heb foto's gemaakt...maar hoe krijg ik die op het forum ? zie de knop Voeg een afbeelding toe maar dan verwijst hij naar http:// Kan ik alleen een link plaatsen ? Kan ik ze niet embedden op het forum ?
Je mag ze altijd mailen naar kim_r@pandora.be, alvast bedankt voor de moeite.

Ik ga die test ook eens lezen en mss kan ik jou dan ook verder helpen :), voor de rest ga ik je topic hier niet verder verpesten door mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
Concreet: bestaat er een afstandbediening voor de ipod met lcd scherm die aangesloten wordt via de walkman plug?

Zie voor de rest mijn eerst post....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
Ik ben bang dat het niet kan....
Pagina: 1