Toon posts:

sitecom wl-122

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze router heb ik dus en nu doet zich het volgende probleem voor: de router heeft draadloos een uitstekende verbinding met mijn laptop, maar de andere 2 bekabelde pcs kan ik vanuit mijn laptop niet benaderen.Als ik een ping doe naar 1 van de 2 bekabelde pcs, dan lukt het daarna wel.
maar als ik het weer probeer als ik de laptop opnieuw aanzet dan zegt ie weer dat ik niet de juiste machtingen heb.
Echter na een keer gepingt te hebben doet hij het weer wel,
de internetverbinding blijft wel gewoon stabiel.
Wie weet raad?

bvd luc

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:03:
Deze router heb ik dus en nu doet zich het volgende probleem voor: de router heeft draadloos een uitstekende verbinding met mijn laptop, maar de andere 2 bekabelde pcs kan ik vanuit mijn laptop niet benaderen.Als ik een ping doe naar 1 van de 2 bekabelde pcs, dan lukt het daarna wel.
maar als ik het weer probeer als ik de laptop opnieuw aanzet dan zegt ie weer dat ik niet de juiste machtingen heb.
Echter na een keer gepingt te hebben doet hij het weer wel,
de internetverbinding blijft wel gewoon stabiel.
Wie weet raad?

bvd luc
Het kan zijn dat Windows zich nog niet verbonden heeft met je accesspoint, pas na een verzoek van de laptop (ping, IE, Outlook, etc.) verbindt hij vaak.
Kijk dus eens of je je laptop altijd verbonden kan laten zodat hij bereikbaar blijft.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Of nog simpeler, schrijf een simpel DOS programma dat beide pc's pingt en zich daarna afsluit en laat dt automatisch starten als de laptop boot :)

Verwijderd

Topicstarter
nee zo simpel is het niet.
als ik dan bijv een film heb gekeken of muziek heb beluisterd, dan is het bij de volgende keer dat ik dat wil doen de verbinding met beide andere pcs ook weer weg.
zonder dat ik de laptop opnieuw heb opgestart.
het lijkt gewoon of die verbinding na zoveel tijd niets gedaan te hebben weg is.
als ik dan weer ping dan is ie weer terug.
ik heb de netwerkkaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niets.

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:08:
Of nog simpeler, schrijf een simpel DOS programma dat beide pc's pingt en zich daarna afsluit en laat dt automatisch starten als de laptop boot :)
Idd, ook mooi :)
Dubbelklik op de 'Opstarten'-map in je Startmenu, en voeg twee ping-snelkoppelingen toe :)

Verwijderd

Topicstarter
dd, ook mooi.
Dubbelklik op de 'Opstarten'-map in je Startmenu, en voeg twee ping-snelkoppelingen toe.

maar dat is toch niet de oplossing.
er moet toch een reden zijn dat dit gebeurt.kan het geen instelling ergens zijn met een tijdlimiet of iets dergelijks?
en wat ik vergeten ben om te zeggen: als de laptop bekabeld is doet alles het wel normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 12:24 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kijk eens bij je apparaatbeheer of je energiebesparing wel uit staat... (kan ook geregeld worden door alternatieve software). Laptops hebben de neiging apparaten uit te schakelen naar verloop van tijd om energie te besparen.

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:29:
Kijk eens bij je apparaatbeheer of je energiebesparing wel uit staat... (kan ook geregeld worden door alternatieve software). Laptops hebben de neiging apparaten uit te schakelen naar verloop van tijd om energie te besparen.
en waar moet ik dat zoeken?
bij de instellingen van de netwerkkaart?

Verwijderd

start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> tabje hardware -> apparaatbeheer -> netwerkkaart dubbelklikken -> tabje 'energiebeheer' -> bovenste vinkje (moet dus uit :))

• DarthPlastic
Oeps, bij mijn laatste post had ik over die van jou heen gekeken :|

Wat het zou kunnen zijn is een eventuele firewall, tegenwoordig is wireless namelijk vaak 'untrusted' te beschouwen volgens firewallmakers, die blokkeren dan standaard wat verkeer.
Kijk eens wat je IP-adres is als je een netwerkkabel erin steekt en wat het adres is op het moment dat je draadloos verbindt, de firewall op een vd gewone pc's zal een van deze adressen blokkeren.

Het makkelijkste is om op de normale pc's even alle firewalls uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:54:
start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> tabje hardware -> apparaatbeheer -> netwerkkaart dubbelklikken -> tabje 'energiebeheer' -> bovenste vinkje (moet dus uit :))
jij hebt waarschijnlijk een andere dan ik.
ik kan niets aanvinken daar.
wel kan ik bij energiebeheer de schuifbalk op hoogst zetten voor max prestaties.(stond op laag, is standaard) maar ook dat mocht niet baten.

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:01:
Oeps, bij mijn laatste post had ik over die van jou heen gekeken :|

Wat het zou kunnen zijn is een eventuele firewall, tegenwoordig is wireless namelijk vaak 'untrusted' te beschouwen volgens firewallmakers, die blokkeren dan standaard wat verkeer.
Kijk eens wat je IP-adres is als je een netwerkkabel erin steekt en wat het adres is op het moment dat je draadloos verbindt, de firewall op een vd gewone pc's zal een van deze adressen blokkeren.

Het makkelijkste is om op de normale pc's even alle firewalls uit te zetten.
ik heb alleen de firewall van xp op alle pcs draaien dus die kan het volgens mij niet doen.
Pagina: 1