[WRT54G] Snelheid keldert naar 1 Mbps

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik ben hier weer, want ik heb weer eens een probleem met de router. Vanmorgen dook de snelheid van de gebruikelijk 54Mbps omlaag naa 1 Mbps. Echter kon ik toen ook al niet meer internetten, msnen, en downloaden; terwijl de PC gewoon aangeeft Uitstekend draadloos te zijn verbonden. Maar ik kan dan ook niet meer op de router komen via mijn 'top.

Mijn laptop is net zoals de familie-pc draadloos verbonden met de router en ook deze ondervindt hetzelfde probleem: snelheid naar 1Mbps terwijl de streepjes gewoon blijven. Ik heb al geprobeerd om de laptop per draad aan de router te hangen maar dan werkt het internet ook niet. Ik heb echter nog niet geprobeerd om direct aan de modem te hangen, maar aangezien er nu al 2x zo'n keldering heeft plaatsgevonden, denk ik dat ik het dadelijk doe.

Ik heb al ene oplossing gevonden, namelijk de stekker van de router eruit halen. Echter is dit een 'geef de man een vis'-oplossing en geen 'leer de man vissen'-oplossing. En daarvoor kom ik hier.

Tot slot, gegevens (wil je iets weten, vraag maar, dan kijk ik of ik het zelf kan uitvogelen):
Linksys WRT54Gv4, firmware 1.00.9
Chello Internet
Vaste IP-adressen

Mvg Stijn

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vissen is niet zo moeilijk, je kan even kijken wat je zoal nodig hebt om te vissen
als je ergens een probleem mee hebt. met bijv hoe maak ik m'n haakje goed vast. dan geef je je probleem aan ipv ik slinger met die houten stok en er komt geen vis in m'n emmertje :?

heb je dat ding bijv al gewoon eens gereset ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 16-07-2006 13:08 ]

Iperf

• Stijnhoofd
Ik heb nog niet gereset. Want ben ik dan niet alle instellingen kwijt enzo?

Mvg Stijn

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 14:14

DJ

Als het goed is niet . . . instellingen worden direcct opgeslagen op die LinkSYS routers (tenminste, dat doet hij bij mij wel ;-) ).

Voor de zekerheid kun je (als je straks weer op je router kan) een export maken van je config. Als je dan onverhoopt toch een default config terug krijgt kun je die export er meteen weer in laden en is alles in één keer goed.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik geloof dat jij al eerder problemen had met dezelfde router.
Wanneer ga je het opgeven en een fatsoenlijk ding kopen? :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 15:07
Probeer eens een ander kanaal?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Als je reset ben je al je instellingen kwijt...

Dus eerste een backup maken.

Verder:firmware upgraden wanneer mogelijk.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 21:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Of je neemt een 3th party firmware, kijken of dat wat oplost? Met je v4 router heb je daar zelfs keus in!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 07-04 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Darth Malak schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:39:
Als je reset ben je al je instellingen kwijt...

Dus eerste een backup maken.

Verder:firmware upgraden wanneer mogelijk.
Euh.. Als je onder reset "Load defaults" verstaat wel ja. Als je onder reset verstaat, even de stroom eraf, minuutje wachten en stroom er weer op, dan niet.

@TS: Zoals Darth Malak al zei, firmware updaten. Jij hebt blijkbaar nog een van de eerste versies van de firmware erin staan. Op linksys.nl staat de v4 niet in de lijst met downloads, op linksys.com wel.

[ Voor 22% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-07-2006 09:52 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Nee, met reset bedoel ik de reset knop ingegedrukt houden met een pen ofzo.... (ben ff kwijt hoe het met die WRT54G zit, is gelukkig alweer ff geleden dat ik een reset heb hoeven te doen).
FlipFluitketel schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:48:
[...]

Euh.. Als je onder reset "Load defaults" verstaat wel ja. Als je onder reset verstaat, even de stroom eraf, minuutje wachten en stroom er weer op, dan niet.

@TS: Zoals Darth Malak al zei, firmware updaten. Jij hebt blijkbaar nog een van de eerste versies van de firmware erin staan. Op linksys.nl staat de v4 niet in de lijst met downloads, op linksys.com wel.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Darth Malak schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:02:
Nee, met reset bedoel ik de reset knop ingegedrukt houden met een pen ofzo.... (ben ff kwijt hoe het met die WRT54G zit, is gelukkig alweer ff geleden dat ik een reset heb hoeven te doen).

[...]
En dat is in principe hetzelfde als "Load defaults". Een gewone reset (stroom eraf, stroom erop) is vaak al voldoende om vage problemen met wireless verbindingen op te lossen.

Ow ja.. @TS: Als je de firmware upgrade, dan ben je (heel vaak iig) wel je instellingen kwijt. Dat is het nadeel van een firmware update, voordeel is dat er een aantal problemen opgelost kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-07-2006 10:28 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 23:33
Stijnhoofd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:22:
Ik ben hier weer, want ik heb weer eens een probleem met de router. Vanmorgen dook de snelheid van de gebruikelijk 54Mbps omlaag naa 1 Mbps. Echter kon ik toen ook al niet meer internetten, msnen, en downloaden; terwijl de PC gewoon aangeeft Uitstekend draadloos te zijn verbonden. Maar ik kan dan ook niet meer op de router komen via mijn 'top.

Mijn laptop is net zoals de familie-pc draadloos verbonden met de router en ook deze ondervindt hetzelfde probleem: snelheid naar 1Mbps terwijl de streepjes gewoon blijven. Ik heb al geprobeerd om de laptop per draad aan de router te hangen maar dan werkt het internet ook niet. Ik heb echter nog niet geprobeerd om direct aan de modem te hangen, maar aangezien er nu al 2x zo'n keldering heeft plaatsgevonden, denk ik dat ik het dadelijk doe.

Ik heb al ene oplossing gevonden, namelijk de stekker van de router eruit halen. Echter is dit een 'geef de man een vis'-oplossing en geen 'leer de man vissen'-oplossing. En daarvoor kom ik hier.

Tot slot, gegevens (wil je iets weten, vraag maar, dan kijk ik of ik het zelf kan uitvogelen):
Linksys WRT54Gv4, firmware 1.00.9
Chello Internet
Vaste IP-adressen
Edit: type ik hier een kompleet antwoord neer word er alleen maar een quote gemaakt van het orginele bericht. wel als ik de tijd weer heb geef ik je het antwoord nog wel eens maar vind dit jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door sn33ky op 18-07-2006 15:52 ]

• Stijnhoofd
sn33ky schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:28:
[...]

Edit: type ik hier een kompleet antwoord neer word er alleen maar een quote gemaakt van het orginele bericht. wel als ik de tijd weer heb geef ik je het antwoord nog wel eens maar vind dit jammer.
Okee, jammer en heel vreemd :S

Ja ik heb al vaker problemen gehad met het ding. Ik denk dat we thuis eerder een electronica-vloek hebben dan een slechte router, telkens als we iets nieuws hebben komt er gezeik mee ;)

Reset: ligt eraan wat het is. Pennetje erin niet gedaan, stekker eruit en ff van de stroom af wel.
Kanaal ook wel eens verandert, firmare is de nieuwste officiële, vlg mij wel de US versie.

Mvg Stijn

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Stijnhoofd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:23:
[...]

Okee, jammer en heel vreemd :S

Ja ik heb al vaker problemen gehad met het ding. Ik denk dat we thuis eerder een electronica-vloek hebben dan een slechte router, telkens als we iets nieuws hebben komt er gezeik mee ;)

Reset: ligt eraan wat het is. Pennetje erin niet gedaan, stekker eruit en ff van de stroom af wel.
Kanaal ook wel eens verandert, firmare is de nieuwste officiële, vlg mij wel de US versie.
Euh.. als ik op linksys.com kijk zie ik toch v 4.30.5 staan.. 25-05-2006 gereleased en jij zegt in je TS dat je 1.00.9 hebt..

• Stijnhoofd
Geef dan eens een linkje door, ik kan niks vinden. Als ik naar de site van Linksys ga gaat de scrollbar (support->download) van WRT5Gv3.1 naar v4.

EDIT: ik ben ff vergeten dat ik gewoon een v5 heb :/
Maar de nieuwste die daar staat is 1.00.6...

[ Voor 28% gewijzigd door Stijnhoofd op 18-07-2006 16:57 ]

Mvg Stijn

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Stijnhoofd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:55:
Geef dan eens een linkje door, ik kan niks vinden. Als ik naar de site van Linksys ga gaat de scrollbar (support->download) van WRT5Gv3.1 naar v4.

EDIT: ik ben ff vergeten dat ik gewoon een v5 heb :/
Maar de nieuwste die daar staat is 1.00.6...
OK.. Dat is dus het verschil. In je TS schreef je dat je de v4 had, daar had ik dus ook naar gekeken. Voor de v5 is er inderdaad geen nieuwere (officiële) firmware. Wat je nog kunt proberen is zo'n alternatieve firmware (bijv. HyperWRT). Op LinksysInfo heb je diverse soorten staan en de site van HyperWRT vind je hier.

[edit]
Hmm.. Zie nu op die hyperwrt site geen meldingen staan dat ie voor de v5 ook werkt.. Die is dus even niet aan te raden..

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-07-2006 17:10 ]

• Stijnhoofd
Ik heb wel wat dingen gelezen over 3rd party firmware, denk dat ik daarover eens bij mijn lokale winkel binnenloop.

EDIT: is warmte wellicht de oorzaak? Dattie met dit weer oververhit raakt ofzo en 'm ff taait?

[ Voor 30% gewijzigd door Stijnhoofd op 18-07-2006 18:58 ]

Mvg Stijn

• sn33ky
ik werkte voor kort nog voor linksys.

hier komt mijn antwoord. Zet de wireless channel eens op 1, 6 of 11 maar verander hem zeker. dus als hij op 11 staat zet hem dan eens op de andere. ook mag je bij advanced wireless settings de beacon interval van 100 naar 50 veranderen. ook eens de RTS Treshold en Fragmentation treshold op 2304 zetten.

Wat je probleem ook kan oplossen is een goede Hard Resset.
dat doe je door 30 seconden de reset knop ingedrukt te houden met het stroom er aan. en dan na de reset even de stroom eraf en er weer op.

zorg ook dat de Transmission Rate in advanced wireless settings op auto staat. en als dat niet helpt geforceerd op 54 mbps zetten.

als dat allemaal de oplossing is raad ik je aan even een oude firmware er terug op te zetten en dan nog eens de nieuwe proberen. dus... Downgrade >>> Upgrade.

mischien is er een klein probleempje ontstaan met het upgraden van de firmware. je weet hoe gevoelig die linksys spullen zijn. als ex werknemer zeg ik je. koop nooit van die spullen. rotzooi.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok deze staat er nu vlak onder Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?

Iperf

• Stijnhoofd
sn33ky schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:40:
ik werkte voor kort nog voor linksys.

hier komt mijn antwoord. Zet de wireless channel eens op 1, 6 of 11 maar verander hem zeker. dus als hij op 11 staat zet hem dan eens op de andere. ook mag je bij advanced wireless settings de beacon interval van 100 naar 50 veranderen. ook eens de RTS Treshold en Fragmentation treshold op 2304 zetten.
Ik heb net even gekeken op de router, wat RTS Threshold en Fragmentation precies inhouden. Daar staat dus: "Should you encounter inconsistent data flow, only minor modifications are recommended." "If you experience a high packet error rate, you may slightly increase the Fragmentation Threshold."
Bij slighty increase dacht ik aan max 10 punten ofzo, maar aangezien ze nu op resp. 2346 en 2347 staan is dat bijna 50!
Wat je probleem ook kan oplossen is een goede Hard Resset.
dat doe je door 30 seconden de reset knop ingedrukt te houden met het stroom er aan. en dan na de reset even de stroom eraf en er weer op.
Graag even bevestiging: ben ik hiermee nu wel of niet de settings kwijt?
zorg ook dat de Transmission Rate in advanced wireless settings op auto staat. en als dat niet helpt geforceerd op 54 mbps zetten.
Wat is het verschil tussen automatisch de router de snelste laten zoeken (54Mbps) en standaard de snelste kiezen? Hij staat nu overigens op auto.
als dat allemaal de oplossing is raad ik je aan even een oude firmware er terug op te zetten en dan nog eens de nieuwe proberen. dus... Downgrade >>> Upgrade.

mischien is er een klein probleempje ontstaan met het upgraden van de firmware. je weet hoe gevoelig die linksys spullen zijn. als ex werknemer zeg ik je. koop nooit van die spullen. rotzooi.
Valt te proberen, alhoewel ik nu even niet weet hoe ik moet downgraden. Ik wil er wel op wijzen dat ik pas sinds kort problemen heb, na de upgrade heb ik zeker een maand feilloos kunnen internetten.

Ik denk dat het misschien ook het weer kan zijn. Denk dat ik dadelijk jouw post even afdruk, ermee naar de winkel fiets, daar iemand het laat vertalen zodat ik het ook snap ;), en dan kijken wat hun ervan zeggen.

Mvg Stijn

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Stijnhoofd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:07:
[...]

Graag even bevestiging: ben ik hiermee nu wel of niet de settings kwijt?
Een hard reset doet een reset to factory defaults als het goed is. Voor de zekerheid gewoon even de settings opschrijven dan kun je ze altijd weer inkloppen toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Stijnhoofd
Vreemd genoeg viel-'ie net uit (ofja, uitvallen, terug-naar 1Mbps-waardoor-je-niks-meer-kan-doen-online) op nagenoeg hetzelfde moment als gisteren. Ik heb op eerder advies van de winkel toen mijn laptop direct aan de modem gehangen maar toen kon ik ook niet online. Ik denk dat ik beter de vaste PC op deze manier aan de modem had kunnen hangen, omdat mijn neef ooit iets heeft gezegd over dat je maar één PC aan je modem kan hangen, want dat die je IP dan onthoudt ofzo.

Hoe dan ook, ik ga die dingen proberen en kijken hoe dat loopt (alles m.u.v. de hard reset). En anders even langs de winkel.

EDIT: dan heb ik dit dilemma: eerst deed mijn laptop het wél toen die direct aan de modem hing. Nu niet meer. Dus zou je zeggen dat het aan Chello/modem ligt. Maar als ik de róuter van de stroom haal, dan doet alles het weer...

[ Voor 17% gewijzigd door Stijnhoofd op 19-07-2006 19:02 ]

Mvg Stijn

• sn33ky
Weet je ook zeker dat de modem van chello 100 mbit ondersteund of niet per ongeluk naar 10mbit doorvoersnelheid is gezet?
want dan kan dat deze problemen ook geven met de WRT54G routers. de wan poort ondersteund namelijk geen 10mbit snelheid. wel 100

en ik zou die hard reset toch maar eens doen. je kan een backup maken van de instellingen in Administration > Config management.

De Treshold's op 2304 zetten geeft nooit problemen. ik heb dit 1000de malen gedaan zonder enige problemen. sosm was er zelfs een oplossing voor de problemen. die uitleg staat er vooral omdat mensen niet weten wat het betekend en er zijn genoeg klussertjes die er zomaar iets invullen.

Maar ik rad je eerst aan een hardresset te doen. als dat de oplossing niet geefd de firmware opnieuw instaleren. want van alle problemen die ik bij linksys ooit heb meegemaakt (en dat zijn er 1000de) heb ik dit probleem nog nooit tegengekomen. dus mijn conclusie is dat er iets is misgegaan met het upgraden van de firmware.

• Stijnhoofd
sn33ky schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:55:
Weet je ook zeker dat de modem van chello 100 mbit ondersteund of niet per ongeluk naar 10mbit doorvoersnelheid is gezet?
want dan kan dat deze problemen ook geven met de WRT54G routers. de wan poort ondersteund namelijk geen 10mbit snelheid. wel 100

en ik zou die hard reset toch maar eens doen. je kan een backup maken van de instellingen in Administration > Config management.

De Treshold's op 2304 zetten geeft nooit problemen. ik heb dit 1000de malen gedaan zonder enige problemen. sosm was er zelfs een oplossing voor de problemen. die uitleg staat er vooral omdat mensen niet weten wat het betekend en er zijn genoeg klussertjes die er zomaar iets invullen.

Maar ik rad je eerst aan een hardresset te doen. als dat de oplossing niet geefd de firmware opnieuw instaleren. want van alle problemen die ik bij linksys ooit heb meegemaakt (en dat zijn er 1000de) heb ik dit probleem nog nooit tegengekomen. dus mijn conclusie is dat er iets is misgegaan met het upgraden van de firmware.
Okee bedankt. Ik heb nu alles gedaan behalve hard reset en firmware opnieuw erop gooien. Mocht ik problemen krijgen zal ik eerst een hard reset (geen resset hè ;)) doen en daarna, als het nog steeds fout gaat, firmware opnieuw erop.

Mvg Stijn

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Alles al geprobeerd:

#Default channel veranderd
#Firmware upgrade
#Antenne's in andere positie
#Router verplaatst

En het werkt nog steeds niet!!!! De Linksys helpdesk is erg moeilijk te bereiken, en toen ik ze eindelijk te pakken had vertelden ze mij dat ze dit vaker gehoord hadden. Echter konden ze geen oplossing bieden.:-( Hele slechte service natuurlijk.

Een kennis van me heeft de NETGEAR WGT624 gekocht (best getest PC magazine maart) en adviseerde mij deze te kopen.

Geinstalleerd en is echt SUPER!!! Full Pull signaal en allerlei optie's beschikbaar.
Linksys zit inmiddels in de vuilnisbak waar die hoort.

John

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:14:
verhaal

Geinstalleerd en is echt SUPER!!! Full Pull signaal en allerlei optie's beschikbaar.
Linksys zit inmiddels in de vuilnisbak waar die hoort.

John
Vind ik nou jammer, je had em wel naar me op mogen sturen, had wel ff met zo'n ding willen klooien ;)

Het schijnt dat nu ook DD-WRT voor de WRT54Gv5 beschikbaar is, is dat iets voor je?

Overigens: Dat de helpdesk ergens niet direct een oplossing voor heeft is geen slechte service imo.
De helpdesk kan ook niet alles weten, en het probleem moet ook reproduceerbaar zijn zegmaar.

De WRT54Gv5 is sowieso een niet al te lekkere versie van dat ding, VxWorks, minder RAM, tragere processor enzo...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Stijnhoofd
Tsja ik twijfel nog steeds om een GL te gaan halen (lees: omruilen). Das dus de v4 (L = Linux).

Mvg Stijn

Pagina: 1