Toon posts:

welk ddr2 bij een core2duo E6700

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een intel core2 duo E6700 en een asus p5 dh deluxe mobo
maar ik weet niet zo goed wat de beste keuze is welk ddr2 geheugen aan te schaffen

ik denk aan ddr2 1066 pc8500 cl5 maar dat kost gauw 450 euro

doe ik daar wel goed aan? ik wil er toch wel het maximale uithalen

kan iemand vertellen of ik de juiste keuze maak.
zo nee, welke dan ...

als iemand mij een beetje kan uitleggen welk geheugen het beste is in mijn geval heel graag

al vast bedankt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PC5400 is ruim voldoende, dat is zelfs al sneller dan de FSB maar bied je wel ruimte om nog over te clocken. Zulk duur en snel geheugen kopen is dus complete onzin, want je benut het niet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Onder andere hier: TetsuoShima in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2" staat het een en ander uitgelegd over ddr 2. Erg handig om even door te lezen

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
AtleX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:23:
PC5400 is ruim voldoende, dat is zelfs al sneller dan de FSB maar bied je wel ruimte om nog over te clocken. Zulk duur en snel geheugen kopen is dus complete onzin, want je benut het niet.
pc5400 is niet ruim voldoende, iemand die een e6700 koopt met een prijzig Asus board gaat daar toch niet op zitten bekibbelen.
pc6400 cl4 is een goede overweging, de reden is dat ten eerste tegenwoordig en zeker bij de core 2 duo niet het geheugen met de fsb gelijk hoeft te lopen, er zitten ddr800 sloten dus als je het geheugen ddr800 (pc6400) laat lopen zul je presatieverbetering zien,
Sterker nog hij pakt je geheugen als het goed is netjes op als pc6400 en je bent niet aan het overklokken.
aan de andere kant heb je een veel grotere ratio over om over te klokken als pc5400.

[ Voor 20% gewijzigd door Dnc1n op 16-07-2006 12:00 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dnc1n schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:35:
[...]
pc5400 is niet ruim voldoende je lult maar wat
Een beetje beleefder mag ook wel. :z Ik probeer gewoon de TS te helpen, en dat mijn kennis misschien op dit gebied tekort schiet is nog geen reden om zo'n uitspraak te doen.
, pc6400 cl4 is een goede overweging, de reden is dat ten eerste tegenwoordig en zeker bij de core 2 duo niet het geheugen met de fsb gelijk hoeft te lopen, er zitten ddr800 sloten dus als je het geheugen ddr800 (pc6400) laat lopen zul je presatieverbetering zien,
Als jij meer data aan kunt leveren dan de FSB aankan zul je toch echt geen prestatiewinst zien. Sterker nog, als ik mijn memory async laat lopen (200MHz memory/166MHz FSB) zie ik op mijn 2600+/nForce2 zelfs een kleine daling in prestaties. Wel kan je op de i965 en i975 chipsets sneller geheugen gebruiken om de hogere timings van DDR2 te compenseren, maar bijvoorbeeld de i975 heeft dan aan PC5400 al genoeg.
aan de andere kant heb je een veel grotere ratio over om over te klokken als pc5400.
Ja, dat is zo. Maar ik vermoed dat de TS geen DOC-er is, dus zomaar een dikke overclock zie ik nog niet gebeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 16-07-2006 11:44 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Het is natuurlijk heel simpel, als je echt het maximale eruit wilt halen, koop je ddr2 pc8500 geheugen..

Alleen stel je jezelf al terecht de vraag of het die meerprijs wel waard is, maar dat kunnen wij niet voor jou beslissen :)

@Atlex: wat jij zegt klopt niet meer tegenwoordig, dit is wel wat interessant leesvoer, gaat over de invloed van verschillende geheugensnelheden/dividers op de prestaties van je systeem: klik

@_the_crow_: heb je die link op het eind van mijn post wel gelezen?

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 16-07-2006 11:53 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Haan schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:44:
Het is natuurlijk heel simpel, als je echt het maximale eruit wilt halen, koop je ddr2 pc8500 geheugen..
Gezien de link die je noemt, heb je inderdaad gelijk. De vraag is alleen of je daar wat van merkt met applicaties/games. Kan je het geld beter besteden aan een videokaart bijvoorbeeld. Dualchannel PC5400 danwel PC6400 lijkt me ruim voldoende. Het is echt gepruts in de marge. :)

@Hahn: Ik had gepost voordat ik de link gelezen had inderdaad. Zie edit. :)

[ Voor 55% gewijzigd door _the_crow_ op 16-07-2006 12:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33
En vergeet niet om PC5400 dan in dual channel te zetten!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
AtleX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:40:
Een beetje beleefder mag ook wel. :z Ik probeer gewoon de TS te helpen, en dat mijn kennis misschien op dit gebied tekort schiet is nog geen reden om zo'n uitspraak te doen.
Excuses was niet kwaad bedoeld :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ - Geheugen

Hoe dit op te zoeken kun je gewoon in de FAQ lezen. Een beetje eigen inzet mag ook wel...
Zowat iedere goede review van deze CPUs gaat in op geheugenprestaties en zinnige timings

Verder:
AtleX, het zou je sieren als je zelf eerst zaken opzocht voordat je uitspraken deed. Bovendien haal je een voorbeeld aan die niet bepaald relevant is. De nForce2 gaat notoir slecht om met asynch geheugensnelhden, alleen de SiS735 was naar mijn weten erger wat dat betreft. Overigens waren dit beide op moment van uitkomen de snelste chipsets als je wel synch draaide, dus slecht zijn ze allerminst.

dunvanvdlinden, ongeacht of een ander gelijk heeft of niet, je lult maar wat is niet een zinsnede die we op GoT graag zien :/

En tenslotte: aangezien de TS niet noemt welke chipset hij wil gebruiken is het sowieso onzinnig om al deze of gene geheugentype aan te raden; bij de Core2duo zit namelijk de geheugencontroller nog altijd in de chipset en bepaalt die dus wat zinnig is en wat niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.