Internet op pda via wifi van laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 10:49
Hallo beste tweakers.

Ik wil via mijn laptop op mijn pda kunnen internetten. Laptop en PDA hebben allebei wifi.

Situatie is dit:

Laptop heeft Windows xp prof, pda heeft pocket pc 2002, het is een HP/Compaq IPAQ...

Laptop is verbonden via LAN kabel aan router.

Laptop heeft WIFI. PDA heeft WIFI.

Ik wil dat de pda via de wifi van mijn laptop gebruik kan maken van het internet.

Hoe moet ik dit doen ?

Search enzo heb ik allemaal gedaan, probleem is dat ze er vaak vanuitgaan dat er een wifi router wordt gebruikt dat is hier niet het geval...

[ Voor 9% gewijzigd door Roflmao op 16-07-2006 11:15 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je laptop moet software hebben die het maken van een Software AP ondersteund. Ik weet dat de ASUS software het prima ondersteund... Je bouwt dan dus je eigen accespointje in je laptop en die bridge je vervolgens in windows XP naar je LAN verbinding.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Of je stelt natuurlijk gewoon een ad-hoc netwerk in, dat kan Xp standaard al en heb je helemaal geen extra software nodig...

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 10:49
Mishmash schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:27:
Of je stelt natuurlijk gewoon een ad-hoc netwerk in, dat kan Xp standaard al en heb je helemaal geen extra software nodig...
Kan je dat ook uitleggen ?

Ik weet niet hoe ik dat moet opzetten...

Er staan op het internet handleidingen maar ik wil liever een uitleg voor mijn specifieke situatie...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Roflmao schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:44:
[..]
Er staan op het internet handleidingen maar ik wil liever een uitleg voor mijn specifieke situatie...
GoT is geen helpdesk, elk probleem is wel specifiek te noemen.

Je weet dus van het bestaan van de handleidingen af, begin daar. Kom je niet verder, kom je hier terug. Zet er bij wat je gedaan hebt, en wat er dan nog niet werkt. Op die manier, doe je het eigenlijk zelf, met een paar sturingen in de juiste richting.

Het is hier de bedoeling dat de mensen hier intresse hebben in de techniek, en willen leren. Voor een kant en klaar voorgekauwd stukje documentatie ben je hier niet op het juiste adres.

En met bijna 400 posts zou je dat moeten weten :P

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 16-07-2006 14:50 ]

Ey!! Macarena \o/