Toon posts:

7800GS of X850XT keuze is lastig

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Zoals jullie hieronder kunnen zien.. heb ik nog wel 'n aardig systeem voor deze tijd.
Alleen waar ik me af en toe aan kan ergeren is dat mijn videokaart niet alles meer gewedlig, en zou graag ffies mijn kaartje willen updaten om het zo maar te zeggen
Ik heb nu 'n Ati Radeon 9800Pro@XT Flashed..
dus.. opzich is dat 'n goede kaart hoor.. kan alles wel spelen, moet alleen de resoluties af en toe wat naar beneden halen.
Maar 't is nu tijd om daar 'n punt achter te zetten, en ik wil ff updaten.
Ik weet het mooiste is 'n andere mobo met pci-e ect.. maargoed.. dan heb ik ook weer 'n ander proc nodig, en dat vinnik állemaal 'n klein beetje overbodig.
Nu heb ik de volgende 2 kaartjes gezien.. en ben geintresseerd in jullie mening over deze 2.
Zijn ze kwa snelheid, rekenkracht erg verschillend?
kortom welke kaart is het meest snel.

Xpertvision Radeon X850 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI) 209,- Euro

XFX GeForce 7800 GS 256MB DDR3 256bit (AGP, DVI, HDTV) PV-T70K-UAD(7,3) 288,-Euro

Thnx already...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou voor de 7800GS gaan. De X850XT PE is soms net iets sneller, soms net iets trager afhankelijk van welk spel of welke benchmark je draait maar de 7800GS heeft beschikking over SM3.0 en dat kan wel schelen aangezien sommige berekeningen vereenvoudigd zijn in SM3.0.

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. maar dit gaat niet over de X850XT PE...
Maar zou ik er voldoende mee vooruit gaan..
ik bedoel is het geen nutteloze investering.
Lijkt mij niet, want toen ik die 9800Pro kocht.. was die echt top off...*vul maar in*
Toen was de 850pro 'n hype... en die zou al veel sneller zijn dan de 9800 pro.

Verwijderd

Qua prestaties kan je een 9800Pro vergelijken met een 6600GT (de 6600GT zal meestal wel ietjes beter zijn). Je gaat er sowieso op vooruitgaan. Voor de keuze welke videokaart je wil: benchmarks zoeken met grafiekjes en de prestatieverschillen bekijken tussen beide kaarten, en overwegen of de prijsverschillen de prestatieverschillen verantwoorden. En vooral kijken naar de grafiekjes van de games die jij meestal speelt.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik zou voor dees gaan: Hier staan alle pipes van open en heeft meer geheugen erop : http://www.alternate.nl/h...?baseId=1304&artno=jbgwa2

Ok ok hij is flink duurder.

Ik weet dat mijn neefje over gestapt is van een 9800PRO naar een X850XT en hij wel wat verschil merkte maar niet wereldschokkend ofzo(omdat hij die 9800 net als jij ook al overgeclockt had)
Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe pc maar ik ga toch echt voor de conrou of AM2 X2 modellen met PCI express want mijn P4 2,4 kan het echt soms niet meer bijbenen

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
ik heb zelf een x850 xt pe-alike (want hij heeft evenveel pipes en draait op een zlfs hogere snelheid) en merk dat de huidige games nog wel gaan, maar dat het richting de SM3.0 gaat...

als ik hier kijk, ziek ik dat de 7800gs ook net hoger scoort dan de 850 xt PE...

edit: oh, hij scoort alleen beter zonder AA en AF.. met scoort de x850 xtpe hoger....
maar misschien komt dat omdat de 7800 gs agp wordt getest.... de 6800gs scoort namelijk veeeeeel hoger dan de 7800gs en dat lijkt me nogal onlogisch...

Oh, ik zie dat je sowieso voor AGP gaat... dan moet ik nog ff op zoek naar een x850xt APG revieuw...

edit 2: hier twee revieuws: 7800gs en de x850xt voor splintercell en splintercell 3...
Die x850xt lijkt hoger te scoren, MAAR als je de text bij splintercell 3 leest bij de 7800gs, dan zie je dat daar HDR en SM3.0 wel kunnen, terwijl de x850 dat niet kan...

Misschien is dat de keuze... meer snelheid=x850, meer grafische mogelijkheden=7800gs

[ Voor 62% gewijzigd door MeMoRy op 16-07-2006 11:47 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

De beste AGP-kaart op dit moment is nog steeds de 7800 GS. De 7800 Gs is niet veel sneller, maar beschikt wel over nieuwere features t.o.v. de 850 xt. Verder kan je de 7800 Gs nog behoorlijk unlocken, waardoor deze gelockt wordt naar een 7800 GTX.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoezo moeilijk kiezen :?

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon even paar benchmarks erop naslaan in zaken die *jij* belangrijk vindt en je weet je antwoord :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.