[Showcase] Skateboarders of The Yard

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Skateboarden is een populaire sport. Tegenwoordig wordt het technisch als een sport en / of vrijetijdsbesteding gezien. Voor vele skateboarders en mijzelf o.a. is skateboarden een lifestyle.

Het leek mij eens leuk om foto's te schieten vanuit een hele andere oogpunt. Geen wedstrijd, geen eer, geen prijzen, geen glamour. Wat dan wel? Niks! Skateboarders die skaten omdat het hun leven is, omdat ze er plezier aan beleven en zelfs omdat ze uit alledaagse realiteit willen ontsnappen.

The Yard is onder street skateboarders een belangrijke spot. Het vorm ook een belangrijke locatie voor mijn uitgangspunt en foto's. The Yard ken een (roof / dak) gedeelte. Deze ligt tussen een woonwijk en het Centraal Station van Utrecht in. Aan het woonwijk gedeelte ligt The Yard een aantal meters boven alle huizen in de buurt. Aan de kant van het centraal station zijn er niets anders als treinen en rayon medewerkers te zien.

Zoals je misschien dus begrijpt is dit de spot om 'gewoon' rustig te kunnen skateboarden zonder kijkers, dwazen, politie, beveiligings-beamten en whatever.

Een deel van mijn foto's heb ik bewust zwart/wit gemaakt om The Yard als plaats te eren en eruit te doen springen. Aangezien The Yard een niet gebruikt terrein is en zwaar vervallen eruit ziet passen in mijn optiek grijstinten er veel beter bij.

De overige deel is wel in kleur om de skateboarders te centreren. Voor hun is het skateboarden vol geuren en kleuren en bestaat The Yard alleen maar uit obstacles, kansen en uitdagingen.

01.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/01.jpg

02.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/02.jpg

03.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/03.jpg

04.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/04.jpg

05.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/05.jpg

06.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/06.jpg

07.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/07.jpg

08.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/08.jpg

09.
Afbeeldingslocatie: http://www.derekdjons.nl/eosdigitaal/001/09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De compositie van de foto's vind ik goed, maar ik heb bij alle foto's het idee dat ze net niet helemaal scherp zijn. :?

Daarnaast vind ik het jammer dat je bij sommige foto's ronde hoeken ziet, dat leidt wat af.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik met zeggen dat ik de kleuren versie's mooier vind dan de zwartwit. Dat geeft het geheel toch een veel mooiere uitstraling.

Verder is het misschien handig om de volgende keer te kijken hoe je je serie op internet zet. Ik dacht na 3 foto's he alleen maar "vliegende skaters" aan de linkerkant. Pas bij foto 6 heb je iemand niet in de lucht hangt.

Je composities zijn verder erg centraal. Bij bijna alle foto's zit de skater erg in het midden. Terwijl je bij de laatste foto, vanmij best wat minderlucht op de foto had mogen zetten en wat meer water.

Foto 4 en 8 vind ik erg mooi, de rest is imho niet erg bijzonder. De vigenttering stoort me eigenlijk niet echt, maar je zou het bijvoorbeeld bij foto 6 makkelijk kunnen wegshoppen in de lucht doormiddel van de clonetool oid.

Foto 5 is ook erg wazig, kan niet echt ontdekken hoe die nou inelkaar steekt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:41:
De compositie van de foto's vind ik goed, maar ik heb bij alle foto's het idee dat ze net niet helemaal scherp zijn. :?

Daarnaast vind ik het jammer dat je bij sommige foto's ronde hoeken ziet, dat leidt wat af.
De meeste foto's zijn gemaakt met een Peleng 8mm f/3.5 Helaas is de lens niet zo scherp als ik had gedacht :(
De-fishen ben ik van plan om bij toekomstige foto's toe te passen. Ik moet daar nog een goede applicatie voor vinden onder Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
justawitte schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:51:
Ik met zeggen dat ik de kleuren versie's mooier vind dan de zwartwit. Dat geeft het geheel toch een veel mooiere uitstraling.

Verder is het misschien handig om de volgende keer te kijken hoe je je serie op internet zet. Ik dacht na 3 foto's he alleen maar "vliegende skaters" aan de linkerkant. Pas bij foto 6 heb je iemand niet in de lucht hangt.

Je composities zijn verder erg centraal. Bij bijna alle foto's zit de skater erg in het midden. Terwijl je bij de laatste foto, vanmij best wat minderlucht op de foto had mogen zetten en wat meer water.

Foto 4 en 8 vind ik erg mooi, de rest is imho niet erg bijzonder. De vigenttering stoort me eigenlijk niet echt, maar je zou het bijvoorbeeld bij foto 6 makkelijk kunnen wegshoppen in de lucht doormiddel van de clonetool oid.

Foto 5 is ook erg wazig, kan niet echt ontdekken hoe die nou inelkaar steekt;)
Bedankt voor je uitgebreidde review :) Dat zijn zeker punten om rekening mee te houden in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh echt hele mooie foto's :)
Vind de laaste heel mooi omdat je dan weerspiegeling hebt in het water dat ziet er ecrg Fet uit!

Ze komen me alleen heel bekent voor...

Edit: ooh Jij bent die gene met die Coole site!
Jij had een foto van iemand erop staan met het skateboarden en ze had je site gelinkt alleen die foto';s staan er nu niet meer op :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strakke platen. Naar mijn mening wel een beetje het zelfde, veelal flips en sicke ollie's. Had graag wat meer grinds gezien. Ook vind ik dat je de fish wel erg veel gebruikt hebt, hij komt in deze tak van sport wel zwaar tot zijn recht maar iets minder mag ook wel ;)

5 is je beste plaat, mooie z/w schitterend moment vast gelegd van de boarder. Het ziet eruit als of hij echt door de hemel heen vliegt op z'n deck. Ook de achtergrond is helemaal top, wat het totaal helemaal afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mede skater kan ik toch wel zeggen dat je sfeer goed te pakken hebt gekregen, het enige wat ik uit de lifestyle mis is het chillen met elkaar.

Maar ik vind het mooie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het gebruik van de fisheye lens weinig vernieuwend. Dit is inmiddels al ZO vaak gedaan dat het niet getuigt van erg creatief denken. Ook krijgt de skater op de fotos regelmatig een gare uitgetrokken kop als hij zich aan de zijkant bevind. Dat is wel even iets om op te letten. De laatste twee kleurenfotos vind ik zelf al een hele verbetering.
Je zou misschien ook het een en ander met bewegingsonscherpte kunnen proberen van zowel de skater als de omgeving (skater vaag, omgeving scherp/omgeving vaag, skater scherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:03:
ooh echt hele mooie foto's :)
Vind de laaste heel mooi omdat je dan weerspiegeling hebt in het water dat ziet er ecrg Fet uit!

Ze komen me alleen heel bekent voor...

Edit: ooh Jij bent die gene met die Coole site!
Jij had een foto van iemand erop staan met het skateboarden en ze had je site gelinkt alleen die foto';s staan er nu niet meer op :9
Hey Joelle,

Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb de laatste tijd foto's geschoten van en met o.a. Suzanne, Joffrie, Jennifer, Colin, Gene en meer. Als het goed is zijn veel van die skate foto's terug te vinden in mijn random gallery. Ik heb namelijk mijn site moeten aanpassen om daar ook nog een echte portfolio van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:41:
Persoonlijk vind ik het gebruik van de fisheye lens weinig vernieuwend. Dit is inmiddels al ZO vaak gedaan dat het niet getuigt van erg creatief denken. Ook krijgt de skater op de fotos regelmatig een gare uitgetrokken kop als hij zich aan de zijkant bevind. Dat is wel even iets om op te letten. De laatste twee kleurenfotos vind ik zelf al een hele verbetering.
Je zou misschien ook het een en ander met bewegingsonscherpte kunnen proberen van zowel de skater als de omgeving (skater vaag, omgeving scherp/omgeving vaag, skater scherp).
Toen ik de Peleng 8mm f/3.5 binnenkreeg was ik net zoals velen voor mij even heel erg verslaafd geworden aan fisheye's. Gelukkig heb ik de mijne al een ruim tijdje niet meer gebruikt. Ook skatefoto's maak ik nu weer zonder fisheye. :)

Wat je verteld omtrent het creatief denken geef ik je 100% gelijk in. VOORAL met een 8mm fisheye heb je niet eens ruimte / afstand om te spelen met composities. Je bent heel erg positie gebonden en de skater staat er sowieso altijd wel op. De enige uitdaging is zorgen dat je lens niet gemold wordt door een rondvliegend board :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:50
Mooie foto's, vooral nummer 5, 8 en 9. Springen ze daar nu echt over het water heen?
Lijkt me dat je dan een beste aanloop moet hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rimave schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:43:
Mooie foto's, vooral nummer 5, 8 en 9. Springen ze daar nu echt over het water heen?
Lijkt me dat je dan een beste aanloop moet hebben.
Jep, dat noemen ze hier in Utrecht 'The Watergap' Niet veel van deze jongens kunnen het en het vereist ook heel wat talent om zoiets even te doen. Vind het knap van die jongens!
Pagina: 1