[KDE] Vreemd keyboardgedrag in KDE Konsole

Pagina: 1
Acties:

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Sinds een apt-get upgrade van een van mijn Debian Testing bakken een maand of twee geleden zit ik met het volgende vreemde, en moeilijk te Googlen, probleem: in KDE Konsole worden sommige keyboardaanslagen soms dubbel verwerkt.

Voorbeelden:
- als ik twee tabs open heb en ik wil met shift-(pijltje naar links | pijltje naar rechts) van tab wisselen, dan voert Konsole de keypress soms dubbel uit, waardoor ik dus weer in de oorspronkelijke tab zit.

- als ik in dselect (apt front-end) een menu-optie kiest met {Return}, dan wordt er soms nog een extra {Return} verwerkt.

In geen enkele andere applicatie merk ik iets van dit gedrag en bovendien is het niet altijd in Konsole aanwezig. Als ik random wat toetsen ram, is het soms voor een aantal toetsaanslagen weg. Als ik in het eerste voorbeeld ctrl-shift-pijltje druk, dan werkt het wel normaal. Op geen enkele andere Debian bak waar ik weleens achter zit kom ik dit gedrag tegen, terwijl die allemaal qua software redelijk identiek zijn. Het ligt niet aan het keyboard (dat ik al langer heb), de keyboard instellingen (die ik al langer heb), dead keys (wat zonder dead keys doet'ie het ook) of locales (want ik heb zowel C als en-us als en-us:utf-8 als locales geprobeerd).

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Om het nog even onder de aandacht te brengen. Als niemand een idee heeft, dan zal ik eens een geschikte KDE mailinglijst zoeken.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?