Heeeeel donker beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Mijn 2e pc doet sinds een paar dagen 'raar'. Spontane vastlopers en dan rare dingen in beeld. Had sinds een week of 2 een schone Windows installatie en er is de afgelopen tijd niets veranderd (voor zover ik weet). Geboot met een Ubuntu live cd, en dat werkte prima. Toch een software probleem? Echter de problemen kwamen pas na verloop van tijd, dus dat wijst weer in de richting van een warmte (hardware) probleem. Toch maar even de kast open gemaakt en wat bleek: de fan op de ATi 9500 Pro draaide niet en het koelblok was Über-heet.

Na de kaart eruit gehaald te hebben en aan een inspectie bloot gesteld te hebben leek de fan connector niet goed verbonden. Het zaakje weer in elkaar gezet en ja hoor, hij draaide weer! \o/ De vreugde was echter van korte duur, want het beeld bleef zwart. Via de switchbox op de linux bak geprobeerd en de monitor was OK. Na de boel nog eens uit en in te bouwen zonder resultaat was ik van plan het voor vandaag op te geven en had de lichten al uit gedaan. Tot mijn verbazing zag ik toch het Windows inlog scherm, maar heel erg donker.

Mijn vraag nu: einde oefening of is er toch nog leven in de kaart te blazen?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Hmmm misschien is hij toch echt TE warm geworden...

Probeer hem eens in een ander systeem? ( Onder het mom van "niet geschoten is altijd mis" )

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Na een nacht uit gestaan te hebben (en met een weer werkende fan) heb ik hetzelfde probleem.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm, misschien ten overvloedde maar gebruik je een tft scherm? Want heel donker een inlogscherm kunnen zien lijkt erop dat bij een tft de backlight is uitgevallen namelijk.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Djoekie schreef op zondag 16 juli 2006 @ 08:52:
Uhm, misschien ten overvloedde maar gebruik je een tft scherm? Want heel donker een inlogscherm kunnen zien lijkt erop dat bij een tft de backlight is uitgevallen namelijk.
Zou natuurlijk wel héél toevallig op hetzelfde moment zijn maar kan natuurlijk altijd.

Ik zou toch eens proberen om te booten in veilige modus, als je dan ook donker scherm krijgt ligt het alvast niet aan de drivers van je videokaart maar aan de kaart, je scherm of de kabel.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Het is een crt en zelfs de post (bios) is nagenoeg onzichtbaar. Met een andere pc heb ik prima beeld op dat scherm. De kaart is dus gewoon stuk, vervangen lijkt mij de enige optie.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm, als je wel nog de boel een klein beetje kunt zien zou je misschien met de driversoftware de boel zo in kunnen stellen dat je weer "normaal" beeld hebt.
Aan de kaart zelf denk ik niet dat je veel kunt doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 16-07-2006 15:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Pak voor de grap eens een andere monitor, gewoon om even te testen. Verder zou je kunnen proberen om de monitor op de tweede VGA-poort aan te sluiten. Kijk ook eens of je goed beeld via de TV-Out krijgt. Zo niet, dan vrees ik het ergste voor je...

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 08:42
Heb je de ATi drivers geinstalleerd? Ik had dit namelijk ook, maar na het installeren van de ATi catalyst drivers was het weer normaal.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ik ben nog op zoek naar mijn dvi -> vga adaptor om de 2e poort te testen. Aangezien zelfs de BIOS 'zwart' is denk ik niet dat een andere driver of monitor iets uitmaakt. Maar ik zal het proberen.

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Heb je dit probleem nog kunnen oplossen.

Ik heb met mijn pc hetzelfde probleem nu. Gisteren deed ie het nog, ik had mijn pc op slaapstand gezet en wanneer ik hem weer wou opstarten zag ik alleen maar een zwart beeld. Vervolgens heb ik de pc een uurtje uit gezet en daarna weer geprobeerd op te starten. Toen had ik weer beeld en heb hem toen maar weer afgesloten om vervolgens te slapen.

Vanochtend wakker geworden, pc opgestart en hij deed het normaal. Ik ben toen even van mijn pc weggegaan, toen ik mijn monitor aan wou zetten zag ik weer zwart beeld.

Bij het opstarten zie ik af en toe een flits en als ie windows binnenkomt zie ik ook een flits van mijn bureaublad. Waarna ie weer op zwart gaat. Het is een heel donker beeld want wanneer de windows laad scherm komt zie ik het wel heel vaag. Ik gebruik een TFT scherm van Benq FP937s+.
Mijn videokaart is een Hercules 3D Prophet 9800 Pro.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door October op 30-10-2009 00:29 ]

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

October schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:45:
Heb je dit probleem nog kunnen oplossen.

Ik heb met mijn pc hetzelfde probleem nu. Gisteren deed ie het nog, ik had mijn pc op slaapstand gezet en wanneer ik hem weer wou opstarten zag ik alleen maar een zwart beeld. Vervolgens heb ik de pc een uurtje uit gezet en daarna weer geprobeerd op te starten. Toen had ik weer beeld en heb hem toen maar weer afgesloten om vervolgens te slapen.

Vanochtend wakker geworden, pc opgestart en hij deed het normaal. Ik ben toen even van mijn pc weggegaan, toen ik mijn monitor aan wou zetten zag ik weer zwart beeld.

Bij het opstarten zie ik af en toe een flits en als ie windows binnenkomt zie ik ook een flits van mijn bureaublad. Waarna ie weer op zwart gaat. Het is een heel donker beeld want wanneer de windows laad scherm komt zie ik het wel heel vaag. Ik gebruik een TFT scherm van Benq, welke weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Mijn videokaart is een Nvidia Geforce 8700GT Pro dacht ik zo ff uit mijn hoofd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb dit exact dit probleem een tijdje geleden meegemaakt. Bij mij was toen het backlight stuk. De monitor was al oud dus ik heb hem maar weggedaan toen.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik laat mn pc altijd aan staan en zet alleen mijn monitor uit als ik naar bed ga. Maar als ik s ochtends mijn monitor aan zet dan heb ik 2 seconden beeld en daarna springt hij op zwart/stndby. Ik moet mijn monitor dan een keer of 3 aan en uit zetten voordat het beeld blijft. Daarna werkt hij perfect!

Ik heb geen screensaver ingesteld staan en ook geen energie besparende maatregelen in windows ingesteld. De monitor is een Samsung 226BW en heb ik in april 2008 gekocht. Daarvoor had ik Samsung 930BF met een soortgelijk probleem. Alleen zag ik toen tijdens het posten een 2 tal seconden normaal beeld en daarna dimde het beeld heel erg.

Ik vraag me dus af wat het probleem kan zijn met mijn huidige monitor. Hardware probleem of een software probleem? Het gaat ook om een totaal andere pc met andere hardware als waar mijn oude monitor aan hing.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 17:59 . Reden: typo ]

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
i7x schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

Ik heb dit exact dit probleem een tijdje geleden meegemaakt. Bij mij was toen het backlight stuk. De monitor was al oud dus ik heb hem maar weggedaan toen.
Oke dankjewel voor je reactie. Ik heb een andere videokaart geprobeerd maar dan laadt hij windows helemaal niet. Mijn videokaart is trouwens niet wat ik geschreven had, het is een Hercules 3D Prophet 9800 Pro(ja oud ding maar werkte goed) en mijn monitor is een Benq FP937s+.

Maja ik ga het nu op een andere monitor proberen.

Edit: Backlight probleem idd. op andere monitor heb ik wel beeld. Edit2: Zelfde probleem als hierboven met Phoenix, na een aantal keren de monitor uit te schakelen heb ik weer beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door October op 30-10-2009 00:23 ]

Pagina: 1