Mijn 2e pc doet sinds een paar dagen 'raar'. Spontane vastlopers en dan rare dingen in beeld. Had sinds een week of 2 een schone Windows installatie en er is de afgelopen tijd niets veranderd (voor zover ik weet). Geboot met een Ubuntu live cd, en dat werkte prima. Toch een software probleem? Echter de problemen kwamen pas na verloop van tijd, dus dat wijst weer in de richting van een warmte (hardware) probleem. Toch maar even de kast open gemaakt en wat bleek: de fan op de ATi 9500 Pro draaide niet en het koelblok was Über-heet.
Na de kaart eruit gehaald te hebben en aan een inspectie bloot gesteld te hebben leek de fan connector niet goed verbonden. Het zaakje weer in elkaar gezet en ja hoor, hij draaide weer! \o/ De vreugde was echter van korte duur, want het beeld bleef zwart. Via de switchbox op de linux bak geprobeerd en de monitor was OK. Na de boel nog eens uit en in te bouwen zonder resultaat was ik van plan het voor vandaag op te geven en had de lichten al uit gedaan. Tot mijn verbazing zag ik toch het Windows inlog scherm, maar heel erg donker.
Mijn vraag nu: einde oefening of is er toch nog leven in de kaart te blazen?
Na de kaart eruit gehaald te hebben en aan een inspectie bloot gesteld te hebben leek de fan connector niet goed verbonden. Het zaakje weer in elkaar gezet en ja hoor, hij draaide weer! \o/ De vreugde was echter van korte duur, want het beeld bleef zwart. Via de switchbox op de linux bak geprobeerd en de monitor was OK. Na de boel nog eens uit en in te bouwen zonder resultaat was ik van plan het voor vandaag op te geven en had de lichten al uit gedaan. Tot mijn verbazing zag ik toch het Windows inlog scherm, maar heel erg donker.
Mijn vraag nu: einde oefening of is er toch nog leven in de kaart te blazen?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).