[2003] File Server Beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gestoken, en daar heb ik uiteindelijk Windows Server 2003 R2 op gezet, nu heb ik een vraag:

Ik heb een thuisnetwerkje met 5 pc's, nu dient die nieuwe server als storage server, nu wil ik mappen delen over het netwerk, maar hoe kan ik maken dat je bv enkel met mijn pc/user op een bepaalde share kan, en dat een andere share bv voor iedereen toegankelijk is?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 08:54

Arno

PF5A

Maak er een DC van en hang alle clients in de AD. Dan kun je per user aangeven wie waarop mag :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• dupondje

dupondje

Topicstarter
Maar dan moet de server permanent aanstaan ? en kan ik dan bv mijn profiel overzetten naar een 'domein-profiel' ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 08:54

Arno

PF5A

Dat is een keuze, je kunt die bak ook als eerste opstarten. Profielen omzeten kan, dat is vrij eenvoudig te doen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• dupondje

dupondje

Topicstarter
Als server afstaan kunnen andere pc's niet meer inloggen ?!

En hoe kan je een profiel overzetten ?

[ Voor 30% gewijzigd door dupondje op 16-07-2006 01:38 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Dat is een keuze, je kunt gebruik maken van cached credentials maar dit ook via een policy uit schakelen.

De vragen die je stelt zijn overigens wel erg basic, misschien moet je jezelf eerst maar eens wat beter in de materie verdiepen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
dupondje ik verwijs je graag naar een goed boek over server 2003. Je hebt het nu over basisfuncties, en de werking daarvan gaan we je hier niet vookauwen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.