Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VSB kortsluiten zodat voeding altijd aan is

Pagina: 1
Acties:

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 10:42
Ik ben bezig met een soort van SAN en dacht een oude computer-voeding (ATX) te gebruiken om stroom op het geheel te krijgen. Het punt is alleen dat computer-voedingen standaard uit staan, maar ik wil hem dus standaard aan zodat de disks beginnen te spinnen zodra ik de stekker in het stopcontact steek.

Heeft iemand al eens geprobeerd om de VSB kort te sluiten zodat de voeding meteen aanspringt? En zo ja, weet je nog welke pinnen daarvoor kortgesloten moeten worden?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat dacht je van een oude AT voeding? Die schakel je in door er gewoon 230 op te gooien, en gaan uit al je de 230 eraf haalt (of de zekering doorfikt).

Verwijderd

Als je ff naar de site van asetek gaat en daar de manual voor een waterpomp download (WaterChill Pump system, RSV and CTU, L30 Ver. 4.0_en) dan staat daarin welke pinnen je moet doorverbinden.

edit:
ff manual op mijn pc boven water gehaald.

Het zijn pin 13(Black) en 14(Green)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 22:53 ]

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45
gewoon de groene met een zwarte (= aarde verbinden, het maakt niet uit welke zwarte, je kan die groene zelf tegen je voedingkast solderen (aangezien dat dienst doet als aarde)

mss heb je die 14(de aarde dus) nog wel ergens nodig in een pin, die groene heb je enkel nodig om aan te schakelen

[ Voor 26% gewijzigd door Tarkin op 15-07-2006 23:04 . Reden: wat meer info ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Fr!st! schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:04:
gewoon de groene met een zwarte (= aarde verbinden, het maakt niet uit welke zwarte, je kan die groene zelf tegen je voedingkast solderen (aangezien dat dienst doet als aarde)

mss heb je die 14(de aarde dus) nog wel ergens nodig in een pin, die groene heb je enkel nodig om aan te schakelen
Ik zou persoonlijk zoiets niet doen. De aarding is niet altijd gelijk aan de 0V lijnen. Je kunt beter gewoon de groene bij een zwarte stoppen dmv. krimpkous of tape ipv. tegen een aarding.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Tarkin
de zwarte zijn altijd ground, en die staan altijd in verbinding met je omhulsel van je voeding (dus het zou me verbazen moest er iets anders op staan van voltage, ik doe het altijd en heb er nog geen probs mee gehad (wel testvoeding natuurlijk))

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Guru heeft gelijk: ground staat helemaal niet altijd in verbinding met de behuizing (=randaarde).

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
de behuizing is verbonden met het geel-groene draadje uit je stopcontact, en niet met de zwarte uit je voeding.

• Tarkin
m'"n voeding schoot toch aan toen ik dat deed, dus het moet wel werken langs een kant he (ik doe dat dus alleen maar bij m'n testvoeding, omdat ik die andere grounds dan nog nodig heb)
Pagina: 1