[XP] Windows boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03 18:11
Goedenavond beste tweakers,

De avond begon zo mooi, nadat mijn PC al 5 uur aan stond, besloot ik dat het tijd was voor een reboot, dus ik reboot mijn PC rustig...Wat zie ik tot mijn grote verbazing? Windows start niet op.
Na het opnoemen van alerlei onderdelen (Niet POST, maar wat darna komt, met o.a. Floppydrive vermeld en IRQ)
In de uren dat mijn PC aanstond heb ik niks anders gedaan dan Gamen en Browsen, geen enkel programa geïnstalleerd o.i.d.
Ik reset mijn PC en start op via veilige modus, werkt prima!
Ik gebruikte een aangepaste boot.ini en heb die dus teruggezet naar de norale, standaard
En ik kwam iets meer te weren, het moment dat het windows logo hoort te verschijnen, blijft deze vaag op de achtergrond, net alsof het contrast van mijn scherm op heel donker staat.
De laadbalk laadt niet, blijft gewoon leeg en mijn PC doet verder niks mee.
Resseten is de enige optie.
Via veilige modus bekijk ik mijn msconfig en daar starten slechts 3 programma's op bij Windows, en die 3 zijn het altijd al geweest (Virusscan, RAID manager, Whatpulse).

Mocht er behoeft aan zijn, dan maak ik een foto van het scherm dat ik krijg, hoewel ik niet denk dat het duidelijk te zien is wat ik bedoel, het Scherm met het windows-logo blijft gewoon staan en de laadbalk laadt niet.

Via het opstartmenu kon ik ook kiezen voor opstarten met laatst bekende configuratie, wat resulteerd in hetzelfde probleem bij het Windows-Logo-Scherm.

Nu vraag ik mij af wat dit kan zijn, aangezien ikniks heb geïnstalleerd of gesloopt, en toch gewoon inveilige modus kan komen....

Iemand suggestie's?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 17:37
Kan je in de veilige modus niet naar een herstelpunt? Dat het logo heel vaag is, komt omdat het windows logo tijdens het opstarten infade, hier blijft hij dus ergens hangen. Wel vreemd dat je dan wel in veilige modus komt trouwens...

• Makavelibrox2
Helaas ben ik zo dom geweest om geen herstelpunt te makne, onder het motto van: Dat gebruik ik toch niet. Ook de auto-herstelput functie op alle partitie's uitgescakeld om schijfruimte te sparen.

In ieder geval al 1 ding geleerd hiervan...als mn PC het weer doet, maak ik direct een herstelpunt.

Nog andere suggesties? :)

EDIT
Inmiddels heb ik besloten om alle Default Settings te Loaden vanuit de BIOS.
Weer een stapje dichterbij,
want nu laadt het Windows Logo gewoon en de laadbalk ook.
Helaas verschijnt er daarna een zwart scherm.
Na 2 minuten veranderd dit in een BSOD scherm met MACHINE_CHECK_EXCEPTION

Erg vreemd, zeker aangezien de veilige modus wederom prima draait.
Ik las hier dat het vaak gaat om brakke voeding en ik zie hier wat signalen van microsoft staan.
Ik heb CM 450W,dus die brakke voeding lijkt me niet waarschijnlijk, tevens geeft mijn Vermogen-meter 100-110W aan.
het systeem is bij elkaar nog geen jaar oud en naast wat OC-proefjes draait het altijd stock.

Iemand nog suggestie's?

[ Voor 62% gewijzigd door Makavelibrox2 op 15-07-2006 23:54 ]

Verwijderd

Nog andere suggesties?
Heb je al geprobeerd om te booten vanaf een bootable WinXP cd, en dan te kiezen voor de optie Repair?

Had je geen programma's draaien die automatisch updates download & installeerd?
Heeft microsoft update o.i.d. geen driverupdate gedaan op de achtergrond?
Makavelibrox2 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:28:
Helaas verschijnt er daarna een zwart scherm.
Brakke videokaart misschien of verkeerde drivers?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 00:08 ]

• Makavelibrox2
Bedankt voor de reply.

Ik maak iets geks mee.
In alle wanhoop start ik mijn PC maar weer eens opnieuw op en wandel naar deze PC om het topic te bekijken.
Ik loop net even terug en wat zie ik?
Een Hummer, oftewel mijn Bureablad, oftewel: het werkt weer.

Toch blijf ik het een raar probleem vinden en zou het graag tot op de bodem uitzoeken, of zou het gewoon een foutje kunnen zijn, als mijn PC lag aanstaat i.c.m.het warme weer?

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-03 13:09
Je moet eens als je je pc weer vastloopt/crashed je pc resetten en dan ff F8'en... selecteer dan "automatisch opnieuw opstarten uitschakelen bij systeemcrash" (weet niet meer precies uit me hoofd hoe het er ookalweer stond...)

Vaak krijg je dan een "bleuscreen" te zien als hij echt gecrashed is met een fout code...

Dubbelpost... je hebt het zelf al gezien

en anders:

probeer veiligmodus met netwerkverbinding en probeer je pc online te scannen via www.antivirus.com

staan alle services goed?

Haal anders even een memtest er overheen. en als het weer gebeurt koppel alles lost wat in je pc zit, op je videokaart hd en geheugen processor voeding na (logisch) mss dat er een stukje hardware dwars zit... en probeer hem op te starten... kijken wat dan het effect is.

Mss is je Moederboard niet goed kijk ff naar je voedingstekker(moederboard) is hij niet zwart geblakert zijn al je condensatoren nog heel en staan ze niet bol?

Ik kende zo'n probleem met slecht opstarten ook, kon mijn moederboard en voeding gaan vervangen. |:(.

Suc7 er mee!!!

[ Voor 5% gewijzigd door xppn op 16-07-2006 13:21 ]

• Makavelibrox2
IN plaats van de online scan heb ik besloten mijn NOD32 2x te laten draaien, gevolgt door een aantal anti-spyware programma's.

Toen mn PC uitgezet, alle stekkers gechekt en een beetje stof verwijderd :7

Geen last meer van BSOD-schermen :)
Bedankt allemaal
Pagina: 1