Toon posts:

Asus A8N-SLI Deluxe boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag dat er al een (gesloten) topic over dit mobo was maar ik ben er niet wijzer van geworden.
Ik heb sinds vandaag dus dit moederbord, maar ik krijg em niet aan de praat. Helemaal nix noppes nada.
Het groene lampje gaat branden zodra er stroom op zit, maar dat is ook alles. Geen beeld geluid of iets. Zelfs als ik er geen ram module inzet gaat ie niet piepen, wat toch wel hoort volgens mij.
Er zit geen hardeschijf op aangesloten en de ram module zit in slot3. Ik heb een 480watt Tagan voeding, geprobeerd met 20 pin en 24p pin connector geen succes :(
De 4 pin is uiteraard aangesloten.
Het moederbord doet helemaal nix en ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is. Ik ben dan ook van plan om het maandag terug te sturen als het niet naar behoren werkt.
Specs:
4400+
2x Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 ValueRAM (KVR400X64C3A/1G) (maar 1 aangesloten)
geforce 7950 GX2

verder 2x 160gb sata2 schijven en een X-FI kaart, maar deze zijn niet aangesloten net zoals 1 ram module.

Mocht dit moederbord dus gewoon defect zijn, wat adviseren jullie mij dan?
Ik heb/had dus een ASRock maar deze support me videokaart niet en clocked niet goed over (zeker niet voor een beginner als ik)
Dus ik dacht ik neem dit ASUS moederbord, doet het goed in de revieuws geen klachten gezien clocked goed over etc.
NIET dus, ik heb er duidelijk geen kaas van gegeten als het om het uitzoeken van een moederbord gaat.

Het bord moet uiteraard me specs (zie hierboven) ondersteunen en nog redelijk overclocken ook. Me cpu zou een snelheid van zeker 2.6 Ghz moeten kunnen halen alleen is dit me dus nog niet gelukt eerst door het ASRock mobo en nu die ASUS die nog slechter lijkt te zijn :(
pls help
/ Gefrustreerde Mitchell -.-

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 22:05 ]

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 09:11
Het lijkt mij ook het beste dat je hem gaat terugsturen. Hij hoort in ieder geval post-piepjes te geven zonder ram / cpu. Gaan eventuele aangesloten fans wel draaien als je hem aantikt? Of gebeurd er uberhaubt niks?

Verwijderd

Topicstarter
jep fans gaat draaien... fan van me gfx ook ...
alleen geen geluid of beeld en me voeding gaat een beetje stinken .. naar de lucht van een voeding die het niet aan kan... maar ik weet 100% zeker dat ie het wel aan kan .. heb meerdere mensen met dezelfde voeding en mobo gezien bij wie het wel werkte .. voeding is overigens 2 maanden oud en werkte tot op de dag van vandaag prima

overigens heb ik geen speaker of wat aangesloten op het moederbord als dit een reden kan zijn dat er geen geluid is

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 22:09 ]

• Nielsvr
  • Laatst online: 22-05 09:11
Toevallig andere systemen in huis? Probeer die eens aan te krijgen met je huidige voeding. Het is natuurlijk makkelijker om een ander voeding te kopen dan je mobo op te sturen, lijkt me handig als je dit echt voor 100% zeker kan uitsluiten, dat hij het aankan wil niet zeggen dat hij nog werkt, voor het zelfde geld is er toch iets misgegaan in het beste dingetje.

En ja, het is wel de bedoeling dat de brede speaker stekker aangesloten wordt, ik weet niet of de huidige mobo's een onboard speakertje hebben... Ik sluit het speaker stekkertje standaard aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Nielsvr op 15-07-2006 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja lijkt me sterk .. maar ik ga zo ie zo vanavond me oude mobo weer installeren, want ik wil gamen en dan kom ik er ook gelijk achter of die voeding nog wel 100% is ..

**edit**

ik ga dat nu is doen en wat groen spul halen oproken en gamen.. krijg er de tierelier van, van dit moederbord...ben van een klein jongetje die net een super grote lollie gekregen heeft veranderd in een klein jongetje van wie ze super grote lollie in 100 stukjes kapot op de grond is gevallen :(

mochten mensen nog goeie sugesties hebben AUB graaaaaag .. ik heb tot maandag de tijd dan doe ik em weer op de post, ik zou dit mobo zo graag aan de praat krijgen aangezien ik er zoveel vertrouwen in had :(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 22:15 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Probeer nog even speakers aan te sluiten op de onboard sound. Kan zijn dat je mobo dan zegt wat het probleem is mijn premium heeft dit nl ook...

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
ik bben inmiddels al bezig me ASRock mobo terug te zettten .. maar stel dat ik speakers heb aangesloten en hij geeft een piep ...
dan hebbe we nog steeds geen beeld ..

Verwijderd

Kun je misschien zien wat voor bios versie er nu opzit?
Misschien dat er een stickertje op de bios chip zit.
Voor een e6 revisie van de 4400+ heb je minimaal bios versie 1015.005 nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:28:
ik bben inmiddels al bezig me ASRock mobo terug te zettten .. maar stel dat ik speakers heb aangesloten en hij geeft een piep ...
dan hebbe we nog steeds geen beeld ..
De asus speech reporter geeft dan letterlijk aan wat er aan de hand is.
Geen piep, maar een vrouwenstem ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er dus achter dat me voeding gewoon werkt .. ik ga nu ff naar die bios kijken en WOW O_O
wist niet dat er een vrouwen stem ingebouwd was .. dacht dat zoiets voor 2020 was .. ik loop kennelijk achter .. maar weer de boel treug zetten en is kijken dan ...
gewoon me groene geluidskabeltje inpluggen neem ik aan?
want me kast heeft geen plug voor geluid die in het mobo moet

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:44:
ik ben er dus achter dat me voeding gewoon werkt .. ik ga nu ff naar die bios kijken en WOW O_O
wist niet dat er een vrouwen stem ingebouwd was .. dacht dat zoiets voor 2020 was .. ik loop kennelijk achter .. maar weer de boel treug zetten en is kijken dan ...
gewoon me groene geluidskabeltje inpluggen neem ik aan?
want me kast heeft geen plug voor geluid die in het mobo moet
Ja gewoon de groene plug gebruiken.
Als je wilt kun je zelfs de stem van jezelf of van je vriendin in programmeren.
Staat allemaal in je manual.

Verwijderd

Topicstarter
jep
maar hij zegt helaas nix ..
doet nix meer als voorheen
komt geen piepje uit
ook niet zonder geheugen bank erin

Verwijderd

Dan is het ff kijken naar de biosversie.
Is dat niet tezien.

Haal het moederbord en de primaire onderdelen uit de kast.
(Wel ff opletten voor statisische elec enz. Ik leg hem meestal op karton heen)
En sluit het daar opnieuw aan.
Let op alle voedingkabels. En vergeet niet het tweede molexje bij de pcie aan te sluiten.
Dus moederbord, cpu, voeding, vga kaart, geheugen, monitor.
Krijg je nog geen beeld of piep.
Probeer dan eens een andere pci-e vga kaart.
Anders lijkt het me dat je een rma moet aanvragen.
Kloten zo voor het weekend maar is niet anders. Maar ff je asrock uit het stof halen. (heb je nog mazzel mee ;) )

Verwijderd

Topicstarter
hmm en als ik de bios moet updaten kan dat alleen door een oude cpu erin te stoppen toch ? -.-

maar als dit idd het probleem is, dan moet ik em alsnog rma doen, want ik ken niemand in mij omgeving met socket 939, dus flashen is niet mogelijk ..

Dat is opzicht wel prut ... koop je een nieuwe cpu moet je je nieuwe mobo eerst flashen voor die het doet -.-

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 13:35

star-saber

Ryzen

Nvidea 7950 wordt pas ondersteund vanaf bios 1016 ;)
zonder die boot ie volgens mij niet eens.
zie website asus

Verwijderd

Topicstarter
lol man -.-
dat stond er niet bij op de nvidia website -.-
en op die asus website staat er dat iet X2 support, maar er staat niet bij na een bios update -.-
dit was de eerste en laatste keer een asus voor mij

en hij boot zo ie zo niet door die cpu -.-
zonder cpu, geeft ie aan " no cpu connected" met cpu zegt ie nix meer

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog is wat lopen kloten, maar geen succes.
Bord gaat morgen dus RMA
Zijn er mensen die mijn een goed bord kunnen aanraden?
Ik heb niet echt veel vertrouwen meer in mijn research en keuze skills.
Dit is al het 2e mobo wat niet aan m'n eisen voldoet, waar ik dat wel dacht. Heb ookal inmiddels me 2e videokaart omdat deze ook niet aan mijn eisen voldeed en een nieuwe hardeschijf. Dit alles in 2 maanden tijd -.-

Elke keer denk ik dat ik het tot in de puntjes heb uitgezocht, dan krijg ik het, dan blijkt het toch niet naar behoren te werken of gewoon een verkeerde keuze te zijn.

Kan iemand mijn een goed bord adviseren? Ik had zelf DFI in gedachten maar daar schijnt er maar 1 te zijn die mijn videokaart ondersteunt.
Specs:
AMD X2 4400+ met Arctic Freezer 64 pro
2x Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 ValueRAM (KVR400X64C3A/1G)
Geforce 7950 GX2
X-FI extreme music
NEC dvd writer

het mobo moet uiteraard al deze onderdelen ondersteunen BIJ AANSCHAF, dus niet na tweaks flashes etc.
EN
hij moet de cpu kunnen overclocken!
Het bord bestel ik bij cool-prices.nl
http://www.cool-prices.nl/index.php/18,hid--2,sgid--169

Ik heb op dit moment een ASRock 939SLI32 ESATA2 .. deze ondersteunt me gfx niet goed .. kabel van me brander zit in de weg .. het werkt overigens wel .. maar hij clocked niet over omdat de max voltage 1.40v is en standard heeft me cpu 1.35v dus veel kan ik er niet uithalen. Dit bord werkt overigens wel zonder bios flash, wat we niet van deze "pro overclock" ASUS kan zeggen.

Meningen zijn meer dan welkom :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:30 ]

• XiN-eViL
  • Laatst online: 23-05 10:38

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb ook een a8n-sli (maar dan de premuim versie) gekocht en dinsdag komt hopelijk m'n X2 3800+.
Maar dan ga ik hem dus waarschijnlijk ook niet kunnen booten?
Hoe zou ik dan ooit m'n bios kunnen updaten :?

Verwijderd

Topicstarter
dat kan dus niet -.-
tenzij je een cpu hebt die hij wel support met de standard bios .. dan kan het natuurlijk wel ..
In mijn geval heb ik een cpu en een gfx die hij niet support dus tis naatje :(

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:39:
dat kan dus niet -.-
tenzij je een cpu hebt die hij wel support met de standard bios .. dan kan het natuurlijk wel ..
In mijn geval heb ik een cpu en een gfx die hij niet support dus tis naatje :(
Ik les net hier dat je zonder cpu met alt-f2 je bios kunt updaten als je een floppy hebt... :)
Heb je dat al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja :s

blijft zeggen ... " no cpu installed"
doe ik me cpu erin, zegt ie nix meer ..
niet dat er geen ram inzit ook niet dat er geen gfx is aangesloten nix :(
zelfs als k me cpu fan niet aansluit zegt ie dat niet -.-
terwijl dat wel in het boekje staat
(ben topic maar ff aan het doorlezen aangezien de TS precies hetzelfde als mij heeft)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:46 ]

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:45:
ja :s

blijft zeggen ... " no cpu installed"
doe ik me cpu erin, zegt ie nix meer ..
niet dat er geen ram inzit ook niet dat er geen gfx is aangesloten nix :(
zelfs als k me cpu fan niet aansluit zegt ie dat niet -.-
terwijl dat wel in het boekje staat
Maar krijg je dan ook geen beeld zonder cpu (eventueel met een andere vga kaart), want misschien dat je dan de bios kunt updaten...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen andere vga kaart ..
tenminste niet pci-e
ook geen andere cpu :(

en beide worde niet support met de standaard bios

dus mocht die EZ flash werken .. dan kan ik nog steeds niet lezen wat er staat :(
of is dat niet nodig?

nog 100 keer proberen vind ik niet erg .. maar een kans van slagen moet er wel zijn.

**edit

Ik zit nog is o pdie ASUS bios website te kijken en ik zie dat er 2 soorten zijn .. ik had in eerste instantie gewoon de bovenste op een floppy gezet ..maar ik twijfel nu wel of ik die moet hebben of dat ik de DOS versie moeten hebben
[link]http://support.asus.com/download/download_item.aspx?product=1&model=A8N-SLI%20Deluxe&SLanguage=en-us[/link]

Flashen ga ik proberen doormiddel van EZ flash aagezien ik geen cpu en gfx erin zal hebben

***EDIT2***

niet gelukt :(
tis ook niet makkelijk om te flashe zonder beeld -.-
maar het is nog steeds hetzelfde .. zonder cpu, zegt ie geen cpu installed
met cpu zegt ie nix, maar doet ie ook nix op de fannetjes laten draaien na :(
bah ..:(

ik heb nog is verder gekeken en zowat elke bios op alle mobo's die mijn videokaart supporte moeten geflashed worden .. dus een andere mobo zou mij niet veel helpen .. deze gaat dus terug en vraag of ze em voor me willen flashen en dan zal ik wel zeggen of dat daadwerkelijk het probleem was

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 19:30 ]

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:47:
ik heb geen andere vga kaart ..
tenminste niet pci-e
ook geen andere cpu :(

en beide worde niet support met de standaard bios

dus mocht die EZ flash werken .. dan kan ik nog steeds niet lezen wat er staat :(
of is dat niet nodig?

nog 100 keer proberen vind ik niet erg .. maar een kans van slagen moet er wel zijn.

**edit

Ik zit nog is o pdie ASUS bios website te kijken en ik zie dat er 2 soorten zijn .. ik had in eerste instantie gewoon de bovenste op een floppy gezet ..maar ik twijfel nu wel of ik die moet hebben of dat ik de DOS versie moeten hebben
[link]http://support.asus.com/download/download_item.aspx?product=1&model=A8N-SLI%20Deluxe&SLanguage=en-us[/link]

Flashen ga ik proberen doormiddel van EZ flash aagezien ik geen cpu en gfx erin zal hebben

***EDIT2***

niet gelukt :(
tis ook niet makkelijk om te flashe zonder beeld -.-
maar het is nog steeds hetzelfde .. zonder cpu, zegt ie geen cpu installed
met cpu zegt ie nix, maar doet ie ook nix op de fannetjes laten draaien na :(
bah ..:(

ik heb nog is verder gekeken en zowat elke bios op alle mobo's die mijn videokaart supporte moeten geflashed worden .. dus een andere mobo zou mij niet veel helpen .. deze gaat dus terug en vraag of ze em voor me willen flashen en dan zal ik wel zeggen of dat daadwerkelijk het probleem was
In de manual staat dacht ik wat er precies verschijnt met die EZ Flash, probeer het eens aan de hand daarvan? Of bel een vriend / lieve schattige lokale pc boer en vraag of je even met hun k8 (niet x2 :P ) mag flashen :) ?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
XiN-eViL schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:37:
Ik heb ook een a8n-sli (maar dan de premuim versie) gekocht en dinsdag komt hopelijk m'n X2 3800+.
Maar dan ga ik hem dus waarschijnlijk ook niet kunnen booten?
Hoe zou ik dan ooit m'n bios kunnen updaten :?
Dat gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon werken ;) Wij verkopen / assembleren die combinatie veelvuldig zonder problemen :)
Pagina: 1