Toon posts:

overlocken

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik ben hier nieuw en heb wat hulp nodig

ik bouw al een tijdje mn eigen pc's
nu ben ik de laatste tijd wat gaan verdiepen in t overclocken ed.
je raad t al: hier heb ik nog nie veel kaas van gegeten en wilde jullie ( de kenners)
vragen hoe en wat met overclocken

mn pc ziet er nu zo uit

AMD sempron 3000+
GA - K8NS mb socket 754 met CPU koeler Zalman CNPS9500-LED
interngeh. 1280mb (gekoeld)
FX 5500 AGP met Zalman VF700-Cu

dit systeem zit in een Thermaltake Xaser II
en heb 5 kastkoelers
plus een coolmaster 450 W voeding

als er mensen zijn die mij wat wegwijs kunnen maken hierin qua oc'en ed. dan zou ik erg geholpen zijn.
en ja ik heb al verschillende sites bezocht, maar toch blijft t iets aparts. en dan is zonder goeie uitleg best lastig om '' zomaar'' even te gaan overclocken.

alvast bedankt

en ik hoop iets te horen

gr. dennis

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het beste is om alles te gaan lezen wat ik de volgende link staat -> Frequently Asked Questions T&C

Om alles te gaan vertellen wat je moet weten is er veel werk en op die manier kan je er zelf achter komen, als je dan nog vragen hebt open dan een topic met gerichte vragen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begin eens met de TCA FAQ te lezen: Frequently Asked Questions T&C

en je moet ook niet zomaar gaan overclocken, lees je eerst eens in zodat je weet waar je het overhebt en ga met deze kennis aan de slag.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De belangrijkste dingen die je moeten weten is wat de FSB en MP is en hoe je moet testen. Wanneer je het voltage hoger moet zetten en het meest belangrijke wanneer je moet stoppen.

Met de link kom je er vast wel uit, zo niet dan horen wij het nog wel. Succes ! :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat hierboven al gezegd wordt klopt helemaal. Eerst zelf wat meer uitzoeken en daarna rustig gaan proberen.
Overclocken is niets meer dan je onderdelen wat sneller laten lopen en tegenwoordig kun je de instellingen daarvoor vrij eenvoudig in de bios zetten (zie daarvoor de handleiding van je moederbord) of via wat overclock-programma's.
Verder hoort dit topic inderdaad thuis in Tweaking & Cooling Algemeen, maar ook daar gaat het dicht omdat dit toch echt allemaal in de faq staat. Lees die eerst eens door en mocht je specifiekere vragen hebben (na dingen uitgezocht en geprobeert te hebben) dan kun je daar alsnog een topic starten :)

Succes.

Dit topic is gesloten.