Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb vandaag een nieuwe tomtom go 710 gekregen.. ik haalde het ding uit de verpakking, volgende de -weinige- instructies in het boekje en kwam tot men spijtige verbazing dat ik geen verbinding kon maken met de satelliet..
ik heb de instellingen van het toestel doorlopen, de laatste updates gedownload van op men pc, maar nog niets meer.. ik had altijd zo een weergave van 2-3, soms 4 satellieten (meeste maar halverwege de bar).
ik ben dan naam men vriend gereden, die heeft een 700.. Toen we onze toestellen naast mekaar plaatsten kreeg hij een 7tal verbindingen terwijl ik er maar 2-3 had :(

iemand enig idee wat ik zou kunnen vergeten zijn?

alvast bedankt!!! :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Uh je doet dit toch wel buiten (hoewel de *insertnaam van de chipset* III het beter zou moeten doen binnenshuis dan de versie II uit de 700.

Hoelang het je geprobeerd een fix te krijgen?
Je hebt met Tomtom Home de quickfix data op de 710 gezet?

[edit]
Wat is het nu trouwens?
kwam tot men spijtige verbazing dat ik geen verbinding kon maken met de satelliet..
of
k had altijd zo een weergave van 2-3, soms 4 satellieten
[edit2] bedanken hoeft niet, we bedanken elkaar met een post.

[edit3] 3 satelieten is trouwens voldoende om mee te navigeren, ik vermoed dat je een beetje ongeduldig was, heb je de tomtom wel gebruikt tijdens het navigeren?

[ Voor 52% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-07-2006 21:27 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 16:22
@ Mental_TO: Je kan inderdaad prima navigeren op 2 a 3 satellieten, maar voor de initiële fix heb je er gemiddeld ongeveer 6 a 7 nodig.

@ TS: Het kan, zeker de eerste keer dat het apparaat verbinding moet maken, soms tot wel 5 a 10 minuten duren voor je een fix te pakken hebt. Daarna zou het allemaal van een leien dakje moeten gaan normaal gesproken.

Systemspecs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb buiten, in een open straat (tussen de velden :p) zo een klein uurtje gestaan.. en toen nog 35min over de autosnelweg gereden.. dus normaal moet dat wel lang genoeg zijn denk ik... :s

nja, dus ik kreeg de melding kan geen verbinding maken, maar in het schermpje van de satellieten zie ik wel dat hij een 3tal satellieten kan detecteren..

ik heb zowel getest om mijn thuisadres te vinden, als andere adressen over het hele land.. (Belgie in mijn geval ;))

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de go 710 van mijn pa vindt over het algemeen altijd 7 tot 10 sattelieten ofzo, zelfs binnen meestal nog een stuk of 5 (als er een paar ramen in de buurt zijn)

als het probleem aanhoudt gewoon ff mee terug naar de winkel toch :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De chip is een SiRF III, die zou inderdaad beter moeten zijn. Nou heb je auto's met warmtewerende voorruiten, en betonijzer blokkeert je ontvangst binnen, dus de beste manier om een fix te krijgen is gewoon in de open lucht. En natuurlijk QuickGPSFix via HOME ophalen, maar dat is alleen voor de eerste sateliet.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MSalters schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:24:
De chip is een SiRF III, die zou inderdaad beter moeten zijn. Nou heb je auto's met warmtewerende voorruiten, en betonijzer blokkeert je ontvangst binnen, dus de beste manier om een fix te krijgen is gewoon in de open lucht. En natuurlijk QuickGPSFix via HOME ophalen, maar dat is alleen voor de eerste sateliet.
Idd, maar de ts heeft het al op een open veld geprobeerd zonder succes. Sirf 3 technologie helpt niet het verbeteren van de ontvangs maar vooral de lock time versnellen voor de positie. In andere woorden hij vind je positie wat sneller na een koude start.

Ik denk dat de ts een doa heeft, dit betekent dead on arrivel. Dus dat hij al kapot was toen hij uit de fabriek kwam. Ik zou terug gaan naar de winkel en hme omruilen :)

Tomtom bellen zou kunnen helpen, maar uiteindelijk zullen ze hetzelfde adviseren.

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:00
Probeer even een reset. Wél even zoeken waar de resetknop zit.
Waarom stelde jij de vraag niet bij www.yournav.nl ?
Pagina: 1