Ik heb al veel gezocht naar een goed systeem om te gamen ook vooral voor in de toekomst, ook videobewerking moet goed kunnen draaien. Ik heb al een aardig systeempje maar ik weet niet precies wat ik nou moet doen daarom noem ik wat mogelijkheden mischien dat jullie er meer over weten.
Budget: Rond de 800 euro
Bij Salland Automatisering
Eerst het moederbord, ik heb er 2 uitgekozen (mischien weten jullie nog anderen)
-
Asus P5W DH Deluxe
- LGA775 socket for Intel Core2 Duo, Core2 Extreme and next generation Mulit-Core CPU
- Intel 975X +Intel ICH7R
- 1066/800MHz
- Dual-channel DDR2 800/667/ 533 max 8GB
- 2 x PCI-E x 16 / 2 x PCI-E x 1/ 3 x PCI
-Support ATI CrossFire graphics cards
- Intel Matrix Storage technology
- Dual Gigabit LAN
- Dolby Master Studio technology
- ASUS EZ-Backup
- ASUS Digital Home features
Of het moederbord van MSI met dezelfde chipset (dus alvast voor de Intel Conroe)

MSI Moederbord 975X Platinum
• Intel® 975X Chipset
- Supports FSB 800/1066MHz.
- 2 PCI Express controllers in the MCH enable either 1 x 16 or 2 x 8 operation.
- Supports dual channel, DDR2 400/533/667.
• Supports up to 8GB memory size.
• Supports dual channel DDRII memory architecture.
• Supports DDRII 533/667 memory interface.
Two PCI Express x16 slot. (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
- Supports into 2 x8 slot.
- Supports ATI® Crossfire™ technology.
Vragen:
Ik zie weinig verschil tussen deze borden behalve dat de Asus 2 LAN poorten heeft en dat hij PC6400 DDR 2 aankan terwijl de MSI max. PC5300 aankan, maar is PC6400 wel nodig want aan PC5300 heb je volgens mij ook wel genoeg en dit bord is wel weer 40 euro goedkoper
Geheugen:
Dit voor de MSI:
PQI DDR2 Turbo Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4
Dit voor de Asus:
OCZ Memory EL Gold Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5
Vragen:
Ik weet niet of het geheugen van PQI mischien dat iemand nog een andere weet maar ik wil het wel graag in Dual Channel gebruiken, Ze zijn allebei 2 x 512 MB
Processor:
Intel Pentium D 930 3.0 GHz, 800 MHz
Volgens mij is deze processor wel goed voor videobewerking en snelle laadtijden bij games
Voeding:
Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds
Dit is volgens mij wel een goede voeding maar ik heb op zo'n site alles ingevuld en daar stond dat je een 543 watt voeding nodig had en met 2 x een x1800xt een 660 watt voeding dus ik weet niet of dit wel genoeg is.
Raptoxx Voeding Raptoxx 2.0 550 Watt, Zwart, 24-pins
Ik weet niet of dit goede kwaliteit is maar hij heeft wel 550 watt, ik weet ook niet of hij Crossfire ondersteunt en S-ata Schijven. Mischien dat iemand een andere voeding weet die niet te duur is.
Videokaart:
Sapphire VGA Radeon X1800 XT 256 MB
Een goede kaart met goede resultaten ik hoop dat hij ook next-gen games aankan zoals Ghost Recon Advanced Warfighter en games die nog uitgaan komen zoals Brothers in Arms Hell''s Highway
Maar ik zag vandaag ook een nieuwe kaart staan die iets duurder is maar ik kon er geen tests van vinden.
HIS VGA Radeon X1900GT 256 MB

Als iemand nog opmerkingen heeft of gewoon andere hardware dat in mijn budget past dan hoor ik het graag
Budget: Rond de 800 euro
Bij Salland Automatisering
Eerst het moederbord, ik heb er 2 uitgekozen (mischien weten jullie nog anderen)
- Asus P5W DH Deluxe
- LGA775 socket for Intel Core2 Duo, Core2 Extreme and next generation Mulit-Core CPU
- Intel 975X +Intel ICH7R
- 1066/800MHz
- Dual-channel DDR2 800/667/ 533 max 8GB
- 2 x PCI-E x 16 / 2 x PCI-E x 1/ 3 x PCI
-Support ATI CrossFire graphics cards
- Intel Matrix Storage technology
- Dual Gigabit LAN
- Dolby Master Studio technology
- ASUS EZ-Backup
- ASUS Digital Home features
Of het moederbord van MSI met dezelfde chipset (dus alvast voor de Intel Conroe)

MSI Moederbord 975X Platinum
• Intel® 975X Chipset
- Supports FSB 800/1066MHz.
- 2 PCI Express controllers in the MCH enable either 1 x 16 or 2 x 8 operation.
- Supports dual channel, DDR2 400/533/667.
• Supports up to 8GB memory size.
• Supports dual channel DDRII memory architecture.
• Supports DDRII 533/667 memory interface.
Two PCI Express x16 slot. (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
- Supports into 2 x8 slot.
- Supports ATI® Crossfire™ technology.
Vragen:
Ik zie weinig verschil tussen deze borden behalve dat de Asus 2 LAN poorten heeft en dat hij PC6400 DDR 2 aankan terwijl de MSI max. PC5300 aankan, maar is PC6400 wel nodig want aan PC5300 heb je volgens mij ook wel genoeg en dit bord is wel weer 40 euro goedkoper
Geheugen:
Dit voor de MSI:
PQI DDR2 Turbo Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4
Dit voor de Asus:
OCZ Memory EL Gold Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5
Vragen:
Ik weet niet of het geheugen van PQI mischien dat iemand nog een andere weet maar ik wil het wel graag in Dual Channel gebruiken, Ze zijn allebei 2 x 512 MB
Processor:
Intel Pentium D 930 3.0 GHz, 800 MHz
Volgens mij is deze processor wel goed voor videobewerking en snelle laadtijden bij games
Voeding:
Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds
Dit is volgens mij wel een goede voeding maar ik heb op zo'n site alles ingevuld en daar stond dat je een 543 watt voeding nodig had en met 2 x een x1800xt een 660 watt voeding dus ik weet niet of dit wel genoeg is.
Raptoxx Voeding Raptoxx 2.0 550 Watt, Zwart, 24-pins
Ik weet niet of dit goede kwaliteit is maar hij heeft wel 550 watt, ik weet ook niet of hij Crossfire ondersteunt en S-ata Schijven. Mischien dat iemand een andere voeding weet die niet te duur is.
Videokaart:
Sapphire VGA Radeon X1800 XT 256 MB
Een goede kaart met goede resultaten ik hoop dat hij ook next-gen games aankan zoals Ghost Recon Advanced Warfighter en games die nog uitgaan komen zoals Brothers in Arms Hell''s Highway
Maar ik zag vandaag ook een nieuwe kaart staan die iets duurder is maar ik kon er geen tests van vinden.
HIS VGA Radeon X1900GT 256 MB

Als iemand nog opmerkingen heeft of gewoon andere hardware dat in mijn budget past dan hoor ik het graag