Toon posts:

XP Cd kapot.

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zoals altijd weer in een rot situatie.

Ik wil Windows XP Professional opnieuw installeren omdat Service Pack 2 alles zo belachelijk traag maakt.
Nu heb ik dus van het jaar 2000 een kopie van Windows XP Professional.
Ongeveer een jaar later heb ik een N-lite cd gemaakt.
Nu zijn beide cd's zijn gewoon kapot, ze doen niks meer.
Ik heb ook een Windows XP PRO SP2 Integrated CD.
Maar ik wil geen SP2.
Ik kan ook nergens illegale downloads vinden zodat ik die op cd kan zetten en mijn LEGALE code kan gebruiken. (Ik ben nu dus wel in het bezit van een legale Windows, via MSDN)
Ik heb 1 jaar een illegale versie gehad van Windows XP, daarvoor heb ik de legale Windows ME / Windows 2000 gehad, en afgelopen jaar heb ik van MSDN via school, een legale code gekregen.
Alleen kreeg je daar een SP2 integrated cd bij, op een gekopieerde cd van de aldi :+
Kan ik misschien SP2 uit die installatie zuigen?
Of kan ik op de een of andere manier toch aan zo'n Service pack loze cd komen?
Ik weet niet of het als illegaal word bestempeld als ik bijv. de cd zou downloaden, of dat iemand hem me bijv. doorstuurt. En met dat doorsturen bedoel ik niet mensen die nu gaan posten "ik stuur hem wel !"

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:35:
Ik zit zoals altijd weer in een rot situatie.

Ik wil Windows XP Professional opnieuw installeren omdat Service Pack 2 alles zo belachelijk traag maakt.
Nu heb ik dus van het jaar 2000 een kopie van Windows XP Professional.
Ongeveer een jaar later heb ik een N-lite cd gemaakt.
Nu zijn beide cd's zijn gewoon kapot, ze doen niks meer.
Ik heb ook een Windows XP PRO SP2 Integrated CD.
Maar ik wil geen SP2.
Alleen kreeg je daar een SP2 integrated cd bij, op een gekopieerde cd van de aldi :+
Kan ik misschien SP2 uit die installatie zuigen?
Of kan ik op de een of andere manier toch aan zo'n Service pack loze cd komen?
Ik weet niet of het als illegaal word bestempeld als ik bijv. de cd zou downloaden, of dat iemand hem me bijv. doorstuurt. En met dat doorsturen bedoel ik niet mensen die nu gaan posten "ik stuur hem wel !"
Waarom wil je geen Service pack 2 als ik het mag vragen. Je mist veel beveiliging van je PC. Dit komt niet ten goede van de prestaties van het geheel. Maar op wat voor soort pc is het dan. Mijn pc doet het prima met Service Pack 2.( Dual P3 550MHZ met 384MB Ram ;) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:43:
[...]

Waarom wil je geen Service pack 2 als ik het mag vragen. Je mist veel beveiliging van je PC. Dit komt niet ten goede van de prestaties van het geheel. Maar op wat voor soort pc is het dan. Mijn pc doet het prima met Service Pack 2.( Dual P3 550MHZ met 384MB Ram ;) )
Oke om de volgende redenen.
Het opstarten zelf duurt gewoon heel erg lang. Zonder SP2 gaat het balkje van links naar rechts, 2-3 keer rond. Met SP2 11-20 keer.
Het werkgeheugen word volgepompt met allerlei rotzooi, zonder SP2 gebruik ik 100 - 130MB met virusscanner en al!
Met SP2 gebruik ik 300-400MB werkgeheugen, en dan heb ik nog niks erop staan :/

De PC :

A8N-SLI SE
Venice 3000+ @2,4Ghz
1Gb Dual channel
Raid-0 (~120 MB/S)
6600GT

Als ik in het aanmeld menu kom en ik meld me aan op een account :

Met SP2, zit ik 20 - 30 seconden te wachten voordat ik wat kan doen. Het starten van Internet Explorer duurt gewoon langer als voorheen, en als ik een keer snel wil internetten om wat op te zoeken heb ik minimaal 10 minuten nodig.. en na die 10 minuten zit ik pas op google.

Zonder SP2 zit ik binnen 30 seconden in Windows en op google, geloof het of geloof het niet, ik heb het gemeten met een klokje! (Ja ik ben prettig gestoord)

Het gaat me btw niet om het internetten, maar als ik eenmaal in Windows zit wil ik overal lekker vlot doorheen, en met SP2 is dat dus niet het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 20:51 ]

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Of ik ben moe of het komt een beetje warrig op mij over. Lijkt wel een tekst voor google adwords over xp sp2 ;) :9

Ik heb bij de aanschaf van mijn nieuwe pc een aantal jaren geleden Windows XP prof gekocht(had het zat met home kunnen doen, maar jah wou graag patsen dat ik een officiele prof versie had). 2 jaar geleden is mijn deze ingescheurd vanuit het midden en kon niet meer de hele installatie doorlopen. Heb gebeld met microsoft, verhaal verteld en wou graag een nieuwe kopen, maar dan zonder sleutel/licentie want die had ik al. Wilde er ook wel voor betalen, alleen niet de 150 euro die ik destijds betaald had. Kon niet, want ik had een OEM versie. En aangezien mijn sleutel niet op een illegale iso werkt, zit ik te werken op een illegale install, maar met legale papieren(voor zover dat kan).

Dat was even mijn persoonlijk gespui over kapotte cd xp.

Je zou eens kunnen kijken in softwarebeheer of sp2, daar apart in vermeld staat. Als je achteraf sp2 eroverheen gooit, staat hij daar. Bij een integrated betwijfel ik het.

Bij mijn weten zijn de sp2 vertragende verhalen die je in het begin van sp2 veel las, volgens mij opgelost, dus zou je het niet nog eens proberen? Alle updates binnen halen en in principe mag sp2 dan niet vertragend werken op een fatsoenlijke pc.

Edit

Okay volgende keer eerst op f5 drukken voordat ik reageer.

Ik zit met xp sp2 op een installatie van een jaar die inmiddels al helemaal over de kop is gegaan wat betreft het installeren en verwijderen van programma's(verschrikkelijk veel gedaan wil ik alleen maar zeggen). Na het opstarten met 216 mb werkgeheugen in gebruik.

PIV 3.4 Ghz
1024 Mb
Intel 965 moederbord
ATI 9800pro.

Kijk eens naar alle programma's die je aan het voorladen bent. OpenOffice heb ik dit uitgeschakeld, Adobe reader stelt dit ook automatisch in, heb ik uitgeschakeld. Ik start Firefox op binnen 15 seconden, windows binnen 1,5 minuut. ATI en Nvidia kunnen ook van die lekkere config menu's voorladen, ik gebruik het niet, dus uitgeschakeld.

[ Voor 25% gewijzigd door wildow op 15-07-2006 20:59 . Reden: Ben moe, dus zie regelmatig weer een typo ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
Een back-up branden

Verwijderd

Topicstarter
wildow schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:51:
Of ik ben moe of het komt een beetje warrig op mij over. Lijkt wel een tekst voor google adwords over xp sp2 ;) :9

Ik heb bij de aanschaf van mijn nieuwe pc een aantal jaren geleden Windows XP prof gekocht(had het zat met home kunnen doen, maar jah wou graag patsen dat ik een officiele prof versie had). 2 jaar geleden is mijn deze ingescheurd vanuit het midden en kon niet meer de hele installatie doorlopen. Heb gebeld met microsoft, verhaal verteld en wou graag een nieuwe kopen, maar dan zonder sleutel/licentie want die had ik al. Wilde er ook wel voor betalen, alleen niet de 150 euro die ik destijds betaald had. Kon niet, want ik had een OEM versie. En aangezien mijn sleutel niet op een illegale iso werkt, zit ik te werken op een illegale install, maar met legale papieren(voor zover dat kan).

Dat was even mijn persoonlijk gespui over kapotte cd xp.

Je zou eens kunnen kijken in softwarebeheer of sp2, daar apart in vermeld staat. Als je achteraf sp2 eroverheen gooit, staat hij daar. Bij een integrated betwijfel ik het.

Bij mijn weten zijn de sp2 vertragende verhalen die je in het begin van sp2 veel las, volgens mij opgelost, dus zou je het niet nog eens proberen? Alle updates binnen halen en in principe mag sp2 dan niet vertragend werken op een fatsoenlijke pc.
Hmm. Mijn hele ICT klas, en andere klassen zeggen dat SP2 hun pc langzamer maakt.
En ik zit nu momenteel ook met SP2. Zie mijn verhaal hierboven ook (Je was natuurlijk nog aant typen). En hij staat niet in software, omdat ik hem Integrated op de cd had staan.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je een originele licentie hebt, is het vaak gewoon een kwestie van aankloppen bij je PC-boer, en vragen of ze een kopietje van een XP Pro CD willen maken voor je.
Het CDtje hoeft namelijk niet origineel te zijn, het gaat puur om de licentiesticker/code.
Heb het destijds nog gevraagd aan een medewerker van MS, aangezien ik in de winkel altijd gebruik maak van gekopieerde CD's, de originelen liggen netjes in de kluis.

Edit:
Voor wat betreft het SP2 verhaal: Als je PC zo langzaam is na een schone installatie,20 tot 30 seconden na het aanklikken van de account pas in Windows zitten etc., doe je echt iets niet goed, of is er iets niet, of niet goed geïnstalleerd.
Nou zal het bij mij door 2 x Raptor 74GB in RAID0 wel iets sneller gaan, maar mijn Windows XP is schoon geïnstalleerd binnen 30 sec. opgestart en wel, MET SP2 er op.
Ook het 10 minuten voor internet werkt, heb ik geen last van. Ongeveer 10 sec. nadat ik mijn bureaublad zie, is alles netjes ingeladen, incl. de WiFi tool van Linksys, en kan ik internetten.
Het blijft altijd grappig, mensen die lopen te foeteren op XP, dat het zo slecht is, dat SP2 brak is etc.
Weet je waarom de meeste mensen SP2 naar vinden? Omdat SP2 niet te installeren valt op hun illegale corporate versies van voor SP2.
Klanten die op hoge poten terug komen dat wij hun slechte PC's hebben verkocht, en dan blijkt dat ze geen drivers hebben geïnstalleerd, of 10 minuten na installatie al zoveel zooi op hun PC hebben staan, dat er eigenlijk maar 1 oplossing bestaat (Format C:).

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat al je PC problemen er zijn door SP2. Stap eens over je eer heen, en vraag een medetweaker in de buurt, of een PC-boer in de buurt, of ze je er een keertje mee willen helpen.
Je hebt trouwens ook nog ergens wel kans dat de key die je hebt niet eens werkt, omdat je een SP2 key hebt (schijnt echt problemen op te kunnen leveren, al ben ik ze nog niet eerder tegen gekomen).

[ Voor 65% gewijzigd door Brede P op 15-07-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:56:
Als je een originele licentie hebt, is het vaak gewoon een kwestie van aankloppen bij je PC-boer, en vragen of ze een kopietje van een XP Pro CD willen maken voor je.
Het CDtje hoeft namelijk niet origineel te zijn, het gaat puur om de licentiesticker/code.
Heb het destijds nog gevraagd aan een medewerker van MS, aangezien ik in de winkel altijd gebruik maak van gekopieerde CD's, de originelen liggen netjes in de kluis.
Oke, maar het zit zo.
Ik moest me toen inloggen op MSDN.
Dan stond er.

Your license code : ****-*****-*** etc.

Daar kan ik toch niet mee aankloppen? :P
Iedereen denkt dat ik hem illegaal heb maar dat is gewoon niet zo :'(

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb het zelf niet (actief) meegemaakt dat sp2 mijn pc langzamer maakt, hebben thuis meerdere pc's staan allemaal AMD of Pentium 2800 of hoger en allemaal lekker snel.

mijn eigen pc verbruikt max 225 mb in niet werkende toestand met geen programma's open.(Dan kijk ik direct na een opstart).

300-400 Mb als ik vergelijk met mijn eigen pc is te hoog, dat zou betekenen dat je aan 512 Mb bijna niks hebt.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:54:
[...]

Hmm. Mijn hele ICT klas, en andere klassen zeggen dat SP2 hun pc langzamer maakt.
Dat kan wel kloppen...Bij SP2 staat de firewall standaard aan. Dus kom je niet eerder online tot de firewall de zaak op orde heeft. Dat is nodig omdat een aantal malloten bij voorkeur de veilighied zo laag mogelijk heeft staan. MS heeft dus de mensen tegen zichzelf in bescherming genomen door dat standaard aan te zetten. Bij minimale of anders slecht geconfigureerde systemen zal je dat beslist merken

Je kan je auto ook sneller laten optrekken als je de airbags, veiligheidsgordels en de remmen er uit sloopt. Dan is hij zeker 20 kilo lichter.

Maar of dat verstandig is?

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 15-07-2006 21:08 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:57:
[...]

Oke, maar het zit zo.
Ik moest me toen inloggen op MSDN.
Dan stond er.

Your license code : ****-*****-*** etc.

Daar kan ik toch niet mee aankloppen? :P
Iedereen denkt dat ik hem illegaal heb maar dat is gewoon niet zo :'(
Zie o.a. mijn edit van mijn vorige post.
Leg het eens aan MS voor. Als je een eigen, originele MSDN licentie hebt, staat deze ook keurig op jouw naam geregistreerd normaal gesproken. Dan is er echt niets strafbaars aan. Ik heb ook een Beta-key voor Vista, keurig in mijn mailbox van Hotmail staan.
Geen stickertjes voor of niets, maar wel geregistreerd op mijn naam.

En als je een beetje je best doet bij een computerboer, doen ze er echt niet moeilijk over hoor. Ik zou je zo een CDtje mee geven, je hebt er toch geen fuck aan zonder key, dus ik doe niets strafbaars.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat verwacht je nou precies hier van GoT? Je weet zelf ook wel dat we hier geen XP media gaan uitwisselen :)

XP "Gold" is geen supported OS meer, dus je zal er niet gemakkelijk aan komen, daarnaast vind ik het weer een typisch voorbeeld van een oplossing zoeken voor het verkeerde probleem: je probleem is dat je XP traag start - niet dat je XP "Gold" wil installeren.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:38:
Wat verwacht je nou precies hier van GoT? Je weet zelf ook wel dat we hier geen XP media gaan uitwisselen :)

XP "Gold" is geen supported OS meer, dus je zal er niet gemakkelijk aan komen, daarnaast vind ik het weer een typisch voorbeeld van een oplossing zoeken voor het verkeerde probleem: je probleem is dat je XP traag start - niet dat je XP "Gold" wil installeren.
Ik wist gewoon dat dit zou gebeuren.

Wilt dit zeggen dat ik om een XP Iso vraag? Volgens mij niet hoor, ik zeg het er nog eens extra bij dat ik niet mensen bedoel die hier gaan posten dat ze hem door willen sturen en toch krijg ik zo'n reactie van jou.

En mijn probleem is niet dat XP traag start. Mijn cd's zijn kapot, lompe koe.
Ik kom jou voor de zoveelste keer tegen, en je reageert voor de zoveelste keer nutteloos omdat je topics van niet eens een pagina groot fatsoenlijk doorleest. Echt niet normaal meer! Sorry hoor, maar het moderator niveau hier op GOT had ik toch wel iets hoger verwacht, altijd duizende zeikregeltjes verzinnen , en ze zelf na komen. Ho maar.

Sorry hoor, ik erger me echt kapot aan zulk soort moderators.
En wat ik van GOT verwacht is dat ik hulp krijg.
De manier waarop sommige mod's hier te werk gaan is echt om te huilen.
Ga alsjeblieft wat nuttigs doen.
Ik heb antwoord op mijn vraag, dus gooi de topic maar dicht.

Verwijderd

Ik zie dat je zegt dat je al antwoord hebt.

Maar wat is het probleem om de CD gewoon via Bittorrent/emule/edonkey/etc. te downloaden?

Dat is toch in 1/2 uur gebeurd?

Je hebt zelf keurig je code, dus geen enkel probleem...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 01:11 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:15:
[...]*knip in moderator-afzeik-verhaal
Wat doe je nou moeilijk vent, als je een MSDN-key op naam hebt, kan je elke MSDN-kit pakken waar Windows XP op staat, booten en installeren. Oke, sommige CD's moet je even veranderen maar dan nog; kom je hier moeilijke vragen stellen terwijl je niet eens doorhebt hoe/wat MSDN-subscriptions zijn?

Je gedraagt je alsof je enige tijd geleden een huis vrij op naam hebt gekocht en dan hier komt vragen of je het originele behang weer tegen de muur mag plakken... |:( |:( |:(

*edit*
Gezien je Windows-CD-historie kan je beter eens op school je zo uitspreken tegen de software-beheerders dan hier op GoT.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 16-07-2006 01:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ramon156, stel je niet zo aan. :/ elevator beschuldigt je nergens van, hij zegt alleen dat je de oplossing van je probleem in de verkeerde hoek zoekt. Als er één moderator is die redelijk is en vriendelijk is tegen users, dan is het ele wel. :/

Maar goed, als je het zo wil spelen, prima hoor. Misschien kun je dan beter een forum opzoeken waar ze je met zachte handschoenen vastpakken en alles voor je voorkauwen, want blijkbaar mis je dat op GoT. Het moet wel van twee kanten komen, en aan één kant mist er blijkbaar wat. Ik laat maar even in het midden welke kant dat is. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.