Zoals Arno al opmerkte in het Foto-opdracht week 28 - Transport topic zijn wij vandaag een kijkje wezen nemen bij de werkzaamheden aan de A2 tussen Boxtel en Vught. Op dit traject wordt op dit moment het asfalt vernieuwd en na een babbeltje met een van de opzichters en het aantrekken van een oranje hesje mochten we doen en laten wat we wilden, zolang we onze eigen veiligheid maar in het oog hielden.
Mijn foto's zijn genomen met een Minolta Dimage Z1 (superzoom). Qua bewerking zijn een aantal foto's gecropt en zijn de meeste foto's voorzien van een aangepaste Curve en wat verscherping.
Gedetaileerde specs zijn terug te vinden in de Exif info.
Om jullie, naast een aantal in onze ogen aardige foto's, ook te laten zien hoe zoiets in zijn werk gaat post ik mijn foto's hier in een volgorde die meer aansluit bij de werkorde.
De werkzaamheden beginnen uiteraard met het wegfresen van het oude asfalt.
#O-01. Tot hier is al één baan weggefreesd:

#O-02. De freesmachine aan het werk:

#O-03. De werklui poseerden maar al te graag even:

#O-04. Gemorste restjes worden netjes opgeveegd:

Hierna wordt het de onderlaag schoongespoeld. Er worden signaleringslussen gelegd en als laatste voorbereiding voor de verse toplaag wordt er een of ander goedje op gesproeid, waarschijnlijk een soort grondverf. Van dit alles hebben we weinig foto's omdat we er óf niet goed bij konden komen of de foto's niet heel boeiend bleken te zijn.
Uiteindelijk wordt dat de nieuwe toplaag aangebracht. Of beter gezegd: lagen, want er wordt hier gebruik gemaakt van speciale asfalteermachines die twee lagen asfalt in een keer kunnen leggen.
#O-05. De smalle Nederlandse machine die de linkerbaan voor zijn rekening nam:

#O-06. Deze asfaltsnuiver zou in deze pose niet hebben mistaan achter de draaitafels van DanceValley:

#O-07. De brede Duitse machine die de rechterbaan en vluchtstrook verzorgde en hier wordt voorzien van verse input:

#O-08. Detail van de Duitse machine:

#O-09. Dit alles gaat natuurlijk in opperste concentratie:

Dit was het wat mij betreft voorlopig. Arno zal later wat foto's van hem toevoegen en wellicht ook nog wat meer van mij.
Mijn foto's zijn genomen met een Minolta Dimage Z1 (superzoom). Qua bewerking zijn een aantal foto's gecropt en zijn de meeste foto's voorzien van een aangepaste Curve en wat verscherping.
Gedetaileerde specs zijn terug te vinden in de Exif info.
Om jullie, naast een aantal in onze ogen aardige foto's, ook te laten zien hoe zoiets in zijn werk gaat post ik mijn foto's hier in een volgorde die meer aansluit bij de werkorde.
De werkzaamheden beginnen uiteraard met het wegfresen van het oude asfalt.
#O-01. Tot hier is al één baan weggefreesd:
#O-02. De freesmachine aan het werk:
#O-03. De werklui poseerden maar al te graag even:
#O-04. Gemorste restjes worden netjes opgeveegd:
Hierna wordt het de onderlaag schoongespoeld. Er worden signaleringslussen gelegd en als laatste voorbereiding voor de verse toplaag wordt er een of ander goedje op gesproeid, waarschijnlijk een soort grondverf. Van dit alles hebben we weinig foto's omdat we er óf niet goed bij konden komen of de foto's niet heel boeiend bleken te zijn.
Uiteindelijk wordt dat de nieuwe toplaag aangebracht. Of beter gezegd: lagen, want er wordt hier gebruik gemaakt van speciale asfalteermachines die twee lagen asfalt in een keer kunnen leggen.
#O-05. De smalle Nederlandse machine die de linkerbaan voor zijn rekening nam:
#O-06. Deze asfaltsnuiver zou in deze pose niet hebben mistaan achter de draaitafels van DanceValley:
#O-07. De brede Duitse machine die de rechterbaan en vluchtstrook verzorgde en hier wordt voorzien van verse input:
#O-08. Detail van de Duitse machine:
#O-09. Dit alles gaat natuurlijk in opperste concentratie:
Dit was het wat mij betreft voorlopig. Arno zal later wat foto's van hem toevoegen en wellicht ook nog wat meer van mij.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr