Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 14:37
Ik heb sinds 2 weekjes de canon powershot A620, maar hier zaten geen opladers bij, dus net eventjes 2500 mah GPs besteld, maar dan de pack Zonder lader, ik heb hier wel een redelijk nieuwe lader, maar kan die dan ook 2500 mah laden? Foto van specs hier:

http://img505.imageshack.us/img505/2888/specsbp6.jpg

(ben niet te lui om te googlen maar dit is een vraag over een specefieke varta lader en heb niet al te veel verstand van batterijen :9)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:53
Ik zie dat het een lader voor Ni-MH batterijen is. Ik vermoed dat de bestelde 2500mAh GP's ook Ni-MH batterijen zijn. Dat zou dus geen probleem moeten zijn.
Overigens kunnen nieuwere laders voor Ni-MH batterijen ook de (oudere) Ni-Cd batterijen opladen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
"Vor dem laden ist die gebrauchsanweisung zu lesen"
Dat snap ik zelfs :P.

Zelf heb ik de ervaring dat sommige batterijen per se snel opgeladen moeten worden, anders werken ze niet goed (met varta NiMH-batt heb ik dat). Het is geen snellader zo te zien, maar als het niet werkt merk je het vanzelf wel, net als ik :P.

• Tiduz
8)7 manual is duits en ben hem kwijt, maar dat doet er niet toe want ik kan zowiezo geen duits, maar ok das duidelijk, dan maar afwachtten hoe t afloopt :9

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is het een delta-V lader of een simpel tijdgestuurd apparaat? De kans bestaat namelijk dat de lader af zal slaan voordat de accus compleet geladen zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Tiduz
geen idee wat delta v is, het is er een met 2 lampjes, charging links en rechts ready, maar als die dan eventueel niet vol laad, is zo een lader duur? want ik zag ook een pack voor 23 euro incl lader van GP, alleen daar kwam ik net 5 euro tekort voor atm :/

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 01:41

TweakBoy

---

het laden zal je ten eerst 12 uur moeten kosten.. als het een ? V lader is.. dus merk je dat je lampje op de lader pas na 12 uurtjes op groen springt, zijn je batterijen vol geladen.. (2 stuks)

(ruwe berekening/schatting van 2500mah/220) 24 uur voor 4 stuks dan...

die van mij geef 700ma vrij over 4 stuks.. doet er ongeveer 4 uur over om mijn 2300mah te laden tot vol.. ( te checken via mijn multimeter )

---

• Tiduz
ok ter verduidelijking zodat mensen met ervaring kunnen zien wat voor type het is:

http://img92.imageshack.us/img92/4513/laderjg2.jpg

er staat wel nimh op maar ik weet niet waar je uit op kan maken of die 2500 mah goed (vol) oplaad

[ Voor 28% gewijzigd door Tiduz op 15-07-2006 21:39 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Als hij geschikt is voor NiMH-batterijen, kan je NiMH-batterijen ermee opladen, zo simpel is het lijkt me :). Als die GP's dus NiMH zijn (wat je nog niet verteld hebt) kan het geen probleem zijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Waarschijnlijk zit in de lader een tijdschakelaar. Zoals gezegd kost het laden van 2500 mAh cellen minstens 12 uur, persoonlijk denk ik eerder 14 uur, in verband met een rendement van ca 80%.
Als je lader eerder afslaat, zul je hem dus uit het stopcontact moeten halen en nog eens opnieuw starten en zelf de tijd bijhouden.
Overweeg toch maar om te investeren in een goede snellader met -DeltaV detectie. Gebruik de search hier eens en ontdek dat je voor een paar tientjes al een goede kan vinden.

Het grote batterijen/accu's en laders topic

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 16-07-2006 13:36 ]

Verwijderd

De eerste keer laden is het verstandig om het twee keer zo lang te laten laden. Kan ook geen kwaad want de laaadstroom van die lader is zo weinig ten opzichte van de capaciteit van je batterijen dat je ze probleemloos een week te lang zou kunnen laten laden ook al had je lader geen timer die het laden stopt.
Je batterijen zullen alleen goed vol zijn als jij ze er uit haalt en weer in stopt een aantal keer totdat ze goed vol zijn. Ik ga er nu vanuit dat het een tijdsgestuurde lader is. Let er op hoe lang die laadt. Voor jou batterijen zou ik de eerste keer ervoor zorgen dat je lader minstends 30 uur heeft staan laden. Dus de uren dat het ready knopje brand niet meetellen. De tweede keer zou ik zo'n 14 tot 15 uur doen. Als ze dan merkaar minder lang meegaan de tweede keer dan gewoon daarna weer zo'n 30 uur bijelkaar laten laden.
Ik weet nml. niet zeker of die 230mA per twee batterijen betekent dat elke batterij 230 krijgt of dat ze ieder de helft krijgen (beetje moeilijk uit te leggen.).
Voor 4 batterijen geld dat je de laadtijd moet verdubbelen.

Ik denk trouwens dat dit er in de praktijk op neerkomt dat je, als ze volgens de lader klaar zijn, jij je batterijen eruit moet halen en nog een keer erin moet doen. Als ze dan klaar zijn moeten ze wel vol zitten. En zoals ik zei, je hoeft niet echt bang te zijn voor overladen want de laadstroom is laag genoeg om geen kwaad te kunnen.
Pagina: 1