Toon posts:

Wil dual gamen op 1 PC,op welke factor moet ik dan letten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet mijn kaart vervangenen heb al flink wat opzoekwerk verricht maar ik heb nog een vraag.
Ik speel world of warcraft en wil dat 2 keer op 1 PC spelen zodat ik items tussen characters kan ruilen etc.

De vorige kaart kon dat net niet aan,na een paar minuten de game dubbel opgestart te hebben crashte mijn PC. Kan een goeie videokaart dit verhelpen en zoja op welke factoren moet ik dan letten?

Ik hoop door een kaartje te kopen met zoveel mogelijk videogeheugen (512MB) dat dit zou mogelijk worden.
Maar is dat ook zo? Of wordt met een spel te dual booten alleen het RAM geheugen van de PC belast?

Als dat zo is zou het stom zijn om zwaar in de kosten te gaan voor een kaart met meer videogeheugen. Ik heb 1Gb ram en dan kan ik beter de meerkost spenderen aan meer RAM voor de PC.

Dus de vraag is eigenlijk helpt dit 512MB op de videokaart voor een spel dual te spelen of is dit verloren moeite.(Met dual gamen bedoel ik gewoon het spel 2 keer openstaan en af en toe switchen tussen de vensters).

Verwijderd

Je kan dan beter voor dual processor gaan denk ik/.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Als je alt-tabbed tussen spellen wordt volgens mij het hele grafische gebeuren gewoon tijdelijk afgesloten. Denk dat het dus eerder aan je normale geheugen ligt, waar alle informatie tijdelijk wordt opgeslagen, dan aan de grafische kaart.
Immers een spel op de achtergrond gebruikt je grafische kaart toch niet ;)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wat zijn je systeemspecs?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Denk dat het wel wat slomer gaat, omdat ze beide contact blijven maken met de server.
(Je kan trouwens maar 1x inloggen met WoW per account, dus je kan niet met 2 characters online komen.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 wow accounts dus dat is al geen probleem.

Mijn systeemspecs: Ik heb een medioncomputer met 3GHz P4 met hyperthreading. 1GB RAM en
ik had een ATI 9800XL videokaart maar deze is dus stuk.

Uit jullie commentaar leidt ik af dat een kaartje met veel videogeheugen niet echt gaat helpen, dan kan ik misschien beter wat RAM erbij prikken tot 2GB.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vraag me af of het überhaupt mogelijk is, een game twee keer starten op één PC. What about bestanden die daardoor op alleen-lezen komen te staan en daarom niet beschikbaar zijn voor de andere game, enz. enz. enz.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28
afgezien van het feit dat je ook heel simpel je items kan mailen naar andere character in WOW ;) denk ik dat het niet echt kan, omdat er gewoon geheid conflicten gaan ontstaan in het geheugen en de bestanden die WOW gebruikt

Computer says no

Verwijderd

Beetje stomzinnig om te denken dat geen enkel game dubbel kan worden opgestart.
Meestal worden alle bestanden die nodig zijn, in het geheugen geladen en daarmee klaar.
Sommige files idd gelocked worden door de applicatie.

Hoeveel programmas kunnen we niet dubbel starten, ? massas.

On topic, Ik denk dat je gewoon wat meer werkgeheugen nodig hebt. WOW is zowieso nogal intensief opdat gebeid.

Verwijderd

Probeer is om twee verschillende WoW installaties te gebruiken ipv 2x dezelfde .exe/de rest van de bestanden.
Grote kans dat dat veel beter werkt. (als dit al mogelijk is, en mits je dat niet al doet.. 8) )

Verwijderd

Moshe85 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:53:
afgezien van het feit dat je ook heel simpel je items kan mailen naar andere character in WOW ;) denk ik dat het niet echt kan, omdat er gewoon geheid conflicten gaan ontstaan in het geheugen en de bestanden die WOW gebruikt
Als ik me niet vergis, zit daar toch een delay van een half uur of meer op verzendingen met items.
Geld of gewone msg zijn bijna onmiddelijk.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:57:
Probeer is om twee verschillende WoW installaties te gebruiken ipv 2x dezelfde .exe/de rest van de bestanden.
Grote kans dat dat veel beter werkt. (als dit al mogelijk is, en mits je dat niet al doet.. 8) )
Ik denk dat dat meer conflicten geeft. Regedit entries die niet leuk met elkaar omgaan enzo.

Tenminste dat denk ik.

Prima.

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat dat meer conflicten geeft. Regedit entries die niet leuk met elkaar omgaan enzo.

Tenminste dat denk ik.
Dat denk ik dus niet
instal 1 installeren op c:\wow1
instal 2 installeren op c:\wow2

natuurlijk wel installeren met de installer.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Er is een tool op het net te vinden die de install dir van WoW (er van uit gaande dat het alleen om dit spel gaat) "los" te maken. WoW kan namenlijk gewoon verplaatst worden en dan nogsteeds runnen na het runnen van deze tool. WoW draaide namenlijk nog zonder benodigde register entries tijdend de beta's en kan dat nogsteeds met enige hulp. ;)

Helaas ben ik de naam vergeten van deze tool en ben ik er niet 100% zeker van of dit wel/niet legaal is volgens Blizzard, zeker ook omdat die heeeeel erg moeilijk doet over vanalles en nog wat.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 08:41
`WoW kan je gewoon 2x booten :S
Ik heb dan maar 1 WoW account, maar ik heb ze ook een keer op 2 schermen gerunt, ging perfect?
Met de muis in 1 keer door naar het andere scherm, even klikken, en 2 seconden wachten. En je kon verder op Acc #2.

Ik heb een 7800gtx met 3500+, en daarmee gaat het makkelijk

nu heb je daarvoor wel 2 schermen nodig, maar met 1 scherm zal het niet veel uitmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Dedgeh op 15-07-2006 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het probleem is dus niet wow 2 keer kunnen runnen. Je hoeft gewoon als wow al opgestart is een 2de keer wow op te starten en voila 2 keer wow tegelijk. M'n vriend doet het al een half jaar zo, maar die heeft wel een veel betere PC dan mij.

En de reden waarvoor ik het wil doen is dat ik dan mezelf water en food kan geven, dat gaat niet via ingame mail en mezelf enchanten enzo etc (redenen te over ).

Maar goed, feit is ik wil dit gewoon mogelijk zien en ik wou weten of een betere grafische kaart met veel videogeheugen(512 mb) daar iets zou toe bijdragen. Ik dacht dat de combinatie van veel RAM geheugen en veel videogeheugen dit zou mogelijk maken.

Maar afgaande op jullie commentaren is dat blijkbaar niet zo en is het enkel het RAM geheugen dat in dit geval telt.

Ik heb net een kaartje gevonden inde winkel(in solden!): De Saphire X1600 pro AGP 512MB voor slecht 130€ en was dus van plan deze te nemen omdat dat zowat de beste is die ik kon vinden met nog een AGP ingang erop. Maar ik vrees nu dat het een beetje overkill gaat zijn en dat wow dubbel spelen er niet veel mee gebaat gaat zijn...

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Misschien een beetje een stomme opmerking hoor 8)7 Maar heb je al eens geprobeerd om gewoon windows etc. opnieuw te installeren? Misschien lost dit heel je probleem al op. Want een extra game opstarten kost alleen wat meer RAM geheugen. Nu weet ik niet hoeveel WoW van je ram geheugen vreet. Maar het lijkt me dat je WoW met 1 gig ram wel 2x kan opstarten.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:44:
[...]

Dat denk ik dus niet
instal 1 installeren op c:\wow1
instal 2 installeren op c:\wow2

natuurlijk wel installeren met de installer.
Je hoeft het zelfs niet te installeren. Je kan WoW gewoon verplaatsen naar een andere directory. Dual logging zoals het genoemd wordt wordt wel door meer mensen gedaan. Die levellen dan 2 characters tegelijk. Ze nemen dan bvb 1 healing char en 1 melee char (druid en rogue beste combi omdat beiden stealth hebben. Kan later gebruikt worden om bosses te farmen).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gurneyhck schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:49:
Misschien een beetje een stomme opmerking hoor 8)7 Maar heb je al eens geprobeerd om gewoon windows etc. opnieuw te installeren? Misschien lost dit heel je probleem al op. Want een extra game opstarten kost alleen wat meer RAM geheugen. Nu weet ik niet hoeveel WoW van je ram geheugen vreet. Maar het lijkt me dat je WoW met 1 gig ram wel 2x kan opstarten.
En anders zal die wel gaan swappen maar dan zal het alsnog werken :P

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1