Ik heb een netwerk met twee PC's. Eén met Windows ME en de andere met Windows 2000. Ertussen zit een cablerouter met 100/10MB Switch. Ik kan beide pc's pingen, maar niet zien in het netwerk. Ik gebruik alleen TCP/IP met 192.168.0.x Moet ik om communicatie tussen die twee te realiseren IPX gaan draaien ofzow?
Verwijderd
Als je elkaar kunt pingen is het netwerk draaiend.
Heb je bestands en printerdeling al geinstalleerd? Dan kun je namelijk ook op elkaars harde schijf kijken. Ik denk dat je dat nog niet gedaan hebt.
Heb je bestands en printerdeling al geinstalleerd? Dan kun je namelijk ook op elkaars harde schijf kijken. Ik denk dat je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderd
En je moet op beide pc's het protocol "netbui" installeren. Dit protocol zorgt ervoor dat de pc's elkaar zien
Verwijderd
dat netbeui is niet nodig, gewoon bij netwerkeigenschappen bestands en printerdeling aanzetten en dan zien ze elkaar
Verwijderd
En wat denk je dat tcp/ip doet?Op zaterdag 27 januari 2001 20:39 schreef Schum1 het volgende:
En je moet op beide pc's het protocol "netbui" installeren. Dit protocol zorgt ervoor dat de pc's elkaar zien
Bestands en printerindeling aanzetten is wel handig ja
probeer anders in je explorer eens \\ipadres te doen, of \\computernaam lukt het dan wel?
LEt je trouwens wel op de rechten de je zet op users en shares op je 2k-bak...
Bestandsdeling staat aan en in explore kan ik ze ook niet zien. Btw. Ze staan ook in dezelfde werkgroep.
Rara wat is het probleem?
Rara wat is het probleem?
IPX draaien heeft geen nut. Da's het protocol voor Netware.
Als het net zo is als bij NT, moet je in Win 2000 het Guest account enablen.
Vind je de andere computer wel bij ZOEKEN - COMPUTER? (naam invoeren). Als dat wel het geval is, is het vaak toch iets met de werkgroep.
Als het net zo is als bij NT, moet je in Win 2000 het Guest account enablen.
Vind je de andere computer wel bij ZOEKEN - COMPUTER? (naam invoeren). Als dat wel het geval is, is het vaak toch iets met de werkgroep.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Uhm
zowel over netbui als over TCP/IP als IPX kun je al die sharing zooi draaien
gewoon kwestie van die bindingen checken
en in het geval van TCP/IP subnet enzo goed configuren
zowel over netbui als over TCP/IP als IPX kun je al die sharing zooi draaien
gewoon kwestie van die bindingen checken
en in het geval van TCP/IP subnet enzo goed configuren
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
Als je kunt pingen zit het doorgaans wel goed met tcp/ip. Het probleem zit hem waarschijnlijk eerder in de access-rights of andere instellingen. Het kan ook nog een firewall zijn die de boel tegenhoudt.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
soms werkt het met alleen tcp/ip en bestands en printer deling en soms moet je ook netbeui installeren.
Ik zou netbeui toch gewoon installeren en ook ipx.
Hier werkte het dus ook eerst zonder netbeui maar toen ik een nt 4 servertje ertussen zette moet dat wel om de pc's te kunnen zien.
Ik zou netbeui toch gewoon installeren en ook ipx.
Hier werkte het dus ook eerst zonder netbeui maar toen ik een nt 4 servertje ertussen zette moet dat wel om de pc's te kunnen zien.
Verwijderd
Is onzinnig om je PC in 3 talen te laten communiceren als je aan 1 taal (in dit geval TCP/IP) kan.Ik zou netbeui toch gewoon installeren en ook ipx.
Je pc moet nu nl. 3 verschillende soorten protocolstacks maken (zeg ik het nu goed?) en die versturen. Is een beetje zonde van je resources.
Firewall! Is een goeie, ga ik direct testen of het probleem daar ligt!Op zaterdag 27 januari 2001 23:39 schreef Hyp Hyper het volgende:
Als je kunt pingen zit het doorgaans wel goed met tcp/ip. Het probleem zit hem waarschijnlijk eerder in de access-rights of andere instellingen. Het kan ook nog een firewall zijn die de boel tegenhoudt.
Verwijderd
ik had eerst ook tcp/ip en bestands en printerdeling aan, en toen kon ik ook pingen, maar de pc's konden elkaar niet zien. Na het installeren van netbui zagen ze elkaar wel/
of je gebruikt netbeui of ipx/spx of tcp/ip of alle tegelijk, maakt niet uit. MAAR !!! je had het over een Cable router. Netbeui is niet routeerbaar dus die valt af. je kunt pingen dus tcp/ip werkt. heeft die cable router niet een ingebouwde firewall ?
probeer het eens met een crosscable/hub, dan weet je het meteen.
probeer het eens met een crosscable/hub, dan weet je het meteen.
specs : wil je niet weten
Verwijderd
Netbui is helemaal niet nodig. Ga eerste maar eens uitloggen en dan weer aanmelden op elke PC. Wel bestanden en printers delen natuurlijk en dan zal je zien dat het loopt. Succes...
Verwijderd
client for m$ networks & dan bestands en printerdeling aan.
vervolgens ff een hdd (of iets anders) sharen op bijde compu's. op de win2k bak moet je ff een user aanmaken waarmee je op de winme bak inlogt (het password moet ook kloppen).
ff rebooten voor de zekerheid, en je bent klaar
vervolgens ff een hdd (of iets anders) sharen op bijde compu's. op de win2k bak moet je ff een user aanmaken waarmee je op de winme bak inlogt (het password moet ook kloppen).
ff rebooten voor de zekerheid, en je bent klaar
Hartstikke bedankt voor alle reacties jongens, maar het lag aan ZoneAlarm dat de boel dicht hield. 'k Moest alleen ff bij 'Advanced' aanvinken welke adapter ik gebruikte voor local-netwerkverkeer.
Nogmaals Thanks
Nogmaals Thanks
Pagina: 1