[2003] Van 2003 terug naar 2000*

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Momenteel draait mijn/onze file annex webserver op Windows 2003. Het probleem is echter dat ik niet aan een goede virusscanner kan komen die wil werken op Windows 2003.

Om toch een virusscanner te kunnen installeren was het idee om terug te stappen van win2k3 naar win2k. Het probleem dat ik met de overstap krijg is echter dat al mijn partities in 2k3 zijn aangemaakt en geformatteerd. Windows 2003 schijnt echter een nieuwere versie te hebben van NTFS. Hiermee zou een installatie van win2k geen van mijn partities kunnen lezen.

Ik heb gezocht naar een eventuele NTFS update voor win2k maar deze niet kunnen vinden. Is er een andere oplossing voor dit probleem?

Rebuilding knowledge database

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dan ben ik heel benieuwd waar je naar virusscanners hebt gezocht..... ( of zocht je bijvoorbeeld uitsluitend freeware? )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• uppie8374
Ik heb van alles geprobeerd, een gekocht pakket van Panda, een gekocht pakket van Kaspersky zelfs een Norton antivirus pakket (niet gekocht :P)

Verder ben ik idd niet van plan om er veel geld tegenaan te smijten. Dan stap ik liever terug naar win2k als ik dan wel een gratis scanner kan installeren.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

uppie83 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:41:
Ik heb van alles geprobeerd, een gekocht pakket van Panda, een gekocht pakket van Kaspersky zelfs een Norton antivirus pakket (niet gekocht :P)

Verder ben ik idd niet van plan om er veel geld tegenaan te smijten. Dan stap ik liever terug naar win2k als ik dan wel een gratis scanner kan installeren.
Heb je de server versies geprobeerd, of geprobeerd de XP versie op 2k3 server te installeren?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn werk draait McAfee probleemloos op W2k3. :Y)

offtopic:
@ hierboven: remember Schroefje Deel 2 ? :?

[ Voor 52% gewijzigd door pven op 15-07-2006 19:06 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• uppie8374
Coach4All schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:04:
[...]

Heb je de server versies geprobeerd, of geprobeerd de XP versie op 2k3 server te installeren?
Ik gok dat ik idd dan de gewone XP versies heb gebruikt. Het probleem is echter dat ik eigenlijk weinig zin heb om nog een licentie te kopen en het schijnt dat op win2k gewoon de XP versies gedraait kunnen worden.

Verwijderd

Wij draaien Kaspersky voor Windows fileservers op Windows2003 SP1. Geen problemen hier. Wat gaat er bij jou fout?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

weebl

YARR!

Probeer anders eens NOD32. De standaard versie is zelfs al geschikt voor Win2K3.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2003 is niet geschikt om als desktop OS te gebruiken - misschien moet je dat dan ook gewoon niet doen als je niet bereid bent er de 'nukken' voor lief mee te nemen :P

• uppie8374
Wat heb ik dan aangegeven te doen dat volgens jou valt onder desktop gebruik ? :P Ik geloof dat ik de bak enkel gebruik als web-server en fileserver met daarbij de bijbehorende programma's als emule, bittorrent, ftp en dan moet er nog een virusscanner bij.

Maar alle reacties die tot nu toe binnenkomen gaan allen over een andere virusscanner. Dat is natuurlijk ook ok als ik zo het probleem op kan lossen, maar zijn er ook oplossingen in de richting van het terugstappen van win2k met een ntfs update?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Omdat je typische vragen stelt die je enkel hebt als desktop gebruiker - je zegt bv dat je een gekocht Kaspersky labs AV geprobeerd hebt, maar als je gewoon de KAV voor Windows Servers had geinstalleerd dan had die gewoon gedraaid op 2003?

Je bent dus gewoon een server editie aan het inzetten als desktop, en of je daar nou een webserver op draait of niet doet er niet veel aan af - punt blijft dat op een server OS je vaak andere software nodig hebt dan op een desktop OS :)
Pagina: 1