Toon posts:

beste videokaart voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.502 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een laptop kopen en ik wil er nog redelijk mee kunnen gamen bijv. c&c generals, sims city 4 en city life. nou lees ik nergens wat of welke grafische kaart voor een laptop goed genoeg is.
deze kom ik het meeste tegen:
nNidia GeForce Go 7400 256mb Turbocache
nNidia GeForce Go 7300
ATI MobilityT Radeon® X1400 256MB HyperMemory
ATI MobilityT Radeon® X1300

kunnen jullie misschien zeggen welke het meest geschikt is voor mijn doel?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoek even een aantal benchmarks op waar de videokaarten worden vergeleken. Dan kan je zelf goed zien welke het snelst is en hoeveel het met de andere scheelt :)

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41
Vermijdt in ieder geval TurboCache en HyperMemory. Die gebruiken namelijk een stuk van je interne geheugen wat de kaart daardoor altijd trager maakt dan dezelfde kaart die wel zn eigen geheugen heeft.

Prima.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
Da's ook overdreven, 't is pas trager als 't niet meer in het eigen geheugen van de chipset past. Ik vind het een moote tussenstap tussen echt volledig shared geheugen en volledig eigen geheugen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

Pubbert

random gestoord

Van bovenstaande is de X1400 de snelste, echter zijn er ook al betaalbare laptops met een 7600GO en X1600Mobile, die zijn weer wat sneller als de 4 bovenstaande.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je niet eens de moeite gedaan hebt om na te gaan wat Turbocache/HyperMemory inhoudt mag je toch echt zelf wat meer moeite doen. Gewoon benchmarks opzoeken. Let wel: omdat je bij een laptop vaak niet onderdelen zomaar kunt uitwisselen moet je met name op zoek naar benches van hele laptops :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.