Toon posts:

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort heb ik voor school een laptop nodig de laptop moet zo ongeveer aan de volgende eisen voldoen:

Processor : Intel Core Duo T2300 1,6 GHz
Geheugen : 1 GB DDR2
Schermgrootte : 15,4 inch
Harde schijf : 100GB Sata
Grafische kaart : Ati Radeon Express 1400 PCI Express

Voor mezelf heb ik een paar eisen opgesteld

• Amd Processor (dual core?)
• Budget zo rond de €1100
• Af en toe wat games kunnen spelen zoals Call Of Duty, Gta San Andreas enz
Films kunnen bekijken en Muziek afspelen dat het nog mooi klinkt
• Max. schermgroote 15,4 inch

De volgende laptops heb ik al gevonden die aan alle of bijna alle eisen voldoen:

ASUS A6T - Turion II MT50

Processor : AMD Turion II 64 Mobile TL50 1.6ghz
Geheugen : 1 GB
Harde schijf : 100 GB 4.20
Grafische kaart : NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache

€1199

Opmerking:
Deze staat mij meer aan omdat het een amd processor alleen enigste nadeel dat de hdd een rotatiesnelheid heeft van 4.200

Acer Aspire 5672AWLMi

Processor : Intel CoreT Duo processor T2250 1.73GHz (FSB: 533MHz)
Geheugen : 2GB DDR II RAM (2x1024)
Harde schijf : 120GB HDD (5400rpm S-ATA)
Grafische kaart : ATI X1600 128MB/512MB HM, BT, DVI, 1.3MP
Camera

€1271

Opmerking: Helemaal TOP!!!

Dell Inspiron 6400

Processor : Intel® CoreT Duo processor T2250 (1.73GHz, 533MHz FSB)
Geheugen : 1024MB DDR2 533MHz
Harde schijf : 80GB
Grafische kaart : ATI MobilityT Radeon® X1400 256MB HyperMemory®

€ 899
BTW en verzendkosten NIET inbegrepen

Nu weet ik niet welke ik moet kiezen ik wil de keuze maken tussen de:

-Acer Aspire 5672AWLMi
-ASUS A6T - Turion II MT50
-Dell Inspiron 6400

Wat raden jullie mij aan en waarom??

( Sorry voor mijn vorige topic die een beetje simpel gemaakt was, maar toch bedankt voor de reacties)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 17:38 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
Heb je al gekeken in het Dell Inspiron 6400 topic? Die notebook heb ik zelf ook en viel binnen jouw budget.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik eerder voor de Asus gaan dan voor de Acer. Een tijdje terug was ik zelf ook opzoek naar een laptop en heb veel ervaringen gelezen van zowel Asus als Acer en kwam er achter dat er met Asus laptops veel minder problemen zijn.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:43

mr_petit

opperprutser

Zoals al ongeveer in 48378 topics is te lezen: als je wilt gamen (CoD) neem dan geen integrated graphics. Als je een keuze tussen de laatste twee moet maken: ga voor de acer 5672AWLMi; die is op alle punten veel sneller dan de ASUS A6T (waarom vermeldt je eigelijk al die laptops als je wilt kiezen tussen 2 stuks :? )

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
@Attaxix
Nee, nog niet gekeken ga strax gelijk kijken

Asus zou zelf ook me voorkeur hebben omdat ik nu al 3 jaar werk met een asus moederbord en die heeft nog nooit problemen gehad met ies.

En de videokaart (NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache) is ook te doen voor wat nieuwere games?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

PilatuS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:29:
Persoonlijk zou ik eerder voor de Asus gaan dan voor de Acer. Een tijdje terug was ik zelf ook opzoek naar een laptop en heb veel ervaringen gelezen van zowel Asus als Acer en kwam er achter dat er met Asus laptops veel minder problemen zijn.
Ja, maar qua specs is die Acer wel veeeel beter. Zeker voor die prijs. Ondanks dat ik ook niet zo'n fan ben van Acer, zou ik in dit geval denk toch voor die Acer gaan. Ook omdat de TS aangeeft dat er ook op gegamed moet kunnen worden, kom je toch al uit bij een videokaart met dedicated geheugen. Zo'n videokaart met Turbocache is niet leuk om op te gamen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:43

mr_petit

opperprutser

nee, een 7300 is (zeker in vergelijking met een x1600) een trage budgetgpu.
Voor nieuwe games is een x1400 eigenlijk al te traag.
Kijk bij de aanschaf van een laptop ook hoeveel garantie je er bij krijgt, of je extra garantie kan kopen en wat dat kost.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Okee, opzich is denk het wel een x1400 genoeg voor mij heb nu in me desktop pc een 9600PRO 256MB Asus zitten en daar ben ik al tevreden mee..

Verder heb ik nog een laptop toegevoegd de Dell Inspiron 6400

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt hoor maar de A6T heeft toch echt NVidia™ GeForce™ Go 7600 256MB (welke wél dedicated is, volgens sommige sites, volgens andere weer niet :S maar het is iig niet de 7300). En hij heeft ook een 5400rpm schijf. Staat zowel op de Nederlandse als als Global ASUS website.

Ik zit zelf tussen de A6T en de A6Jc te twijfelen, waarschijnlijk wordt het de eerste ondanks een ietwat mindere processor maar wel betere videokaart.

[ Voor 22% gewijzigd door sOid op 15-07-2006 17:49 ]

Verwijderd

Deze laptop lijkt me perfect voor jou :). T2400, 1GB 667 mhz, 100GB S-ATA, X1600 256MB voor 1149*.

*= Windows niet inbegrepen (a 99 euro)

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer er core2 duo laptops komen? Binnen 1/1,5 maand?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
sOid schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:46:
Ik weet niet waar jij je info vandaan hebt hoor maar de A6T heeft toch echt NVidia™ GeForce™ Go 7600 256MB (welke wél dedicated is, volgens sommige sites, volgens andere weer niet :S maar het is iig niet de 7300). En hij heeft ook een 5400rpm schijf. Staat zowel op de Nederlandse als als Global ASUS website.

Ik zit zelf tussen de A6T en de A6Jc te twijfelen, waarschijnlijk wordt het de eerste ondanks een ietwat mindere processor maar wel betere videokaart.
De A6Tc heeft een geforce 7300. Waarschijnlijk komt daardoor de verwarring.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:18:
Iemand enig idee wanneer er core2 duo laptops komen? Binnen 1/1,5 maand?
Er zijn op internet veel datums te vinden, de een zegt dat het half augustus is en de ander zegt weer oktober. (weer een ander zegt dat het pas in jan 2007 uitkomt, vlak voor Vista) Zelf ben ik ook aan het wachten, en hoop dat ze deze laptops ergens in augustus uitbrengen. Als tegen eind augustus deze er nog niet is, ga ik voor de A8Ja van asus.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik denk dat ik met deze informatie wel me keuze kan maken!!

Ik laat het dan nog horen welke het geworden is en plaats wel een pic ;)

• sOid
  • Niet online
-Daniël- schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:16:
Deze laptop lijkt me perfect voor jou :). T2400, 1GB 667 mhz, 100GB S-ATA, X1600 256MB voor 1149*.

*= Windows niet inbegrepen (a 99 euro)
Hmm die ziet er ook wel goed uit! Is dat nou ook een Asus? (kan het zo 123 niet vinden op die site)

Laatmaar, het is inderdaad een asus. Zitten alleen wel nadelen aan; geen bluetooth of infrarood, geen standaard pickup&return garantie, geen standaard pixelgarantie (dat is toch standaard verplicht tegenwoordig of zit ik er nou naast?) geen PCMCIA sloten. Wel mooie CPU en videokaart tho...

[ Voor 27% gewijzigd door sOid op 15-07-2006 20:24 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:07
sOid schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:00:
[...]

Hmm die ziet er ook wel goed uit! Is dat nou ook een Asus? (kan het zo 123 niet vinden op die site)

Laatmaar, het is inderdaad een asus. Zitten alleen wel nadelen aan; geen bluetooth of infrarood, geen standaard pickup&return garantie, geen standaard pixelgarantie (dat is toch standaard verplicht tegenwoordig of zit ik er nou naast?) geen PCMCIA sloten. Wel mooie CPU en videokaart tho...
't Is een VBI-laptop. Dat betekent Verified By Intel, en dat betekent weer dat ondanks het feit dat Asus de laptop maakt Intel de support levert. Drivers e.d. kun je dan ook gewoon downloaden op de Intel-site.

Zelf heb ik deze laptop ook besteld, ik denk dat 'ie volgende week binnenkomt. Heb wel een 100GB 7200RPM harde schijf erbij genomen :9 .

Enne, PCMCIA-sloten zie je tegenwoordig steeds minder, het is vervangen door een standaard waarvan ik de naam niet meer weet. Daarnaast is pixelgarantie alles behalve standaard :P. De Dell-laptop heeft maar 1 jaar garantie en ook geen PCMCIA sloten volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 15-07-2006 21:09 ]

• sOid
  • Niet online
MarcoC schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:07:
[...]

't Is een VBI-laptop. Dat betekent Verified By Intel, en dat betekent weer dat ondanks het feit dat Asus de laptop maakt Intel de support levert. Drivers e.d. kun je dan ook gewoon downloaden op de Intel-site.

Zelf heb ik deze laptop ook besteld, ik denk dat 'ie volgende week binnenkomt. Heb wel een 100GB 7200RPM harde schijf erbij genomen :9 .

Enne, PCMCIA-sloten zie je tegenwoordig steeds minder, het is vervangen door een standaard waarvan ik de naam niet meer weet. Daarnaast is pixelgarantie alles behalve standaard :P. De Dell-laptop heeft maar 1 jaar garantie en ook geen PCMCIA sloten volgens mij.
Ik zou sowieso niet voor een Dell gaan eigenlijk ;) Wel verstandig van die hdd, want ik heb gelezen dat dat performance een boost geeft terwijl de accuduur maar een paar minuten er mee achteruit gaat.

En ik wil gewoon minimaal 2 jaar pickup&return, niet carry in, is alleen handig als je er dicht bij woont...

Maargoed waarschijnlijk wordt het de A6T voor mij :)
Pagina: 1