Gents,
PC van een vriendin (kabel-internet) geeft na enkele pagina's opvragen dat een internetpagina niet beschikbaar is. Vanaf dat moment blijft hij op ieder adres deze foutmelding geven. Zowel onder IE als Firefox. Het probleem blijft ook, wordt niet na enkele minuten opgelost.
Dit gebeurd ergens tussen de 5 en 15 opvragingen.
Na reboot werkt hij weer zo'n 5-15 opvragingen, dan weer hetzelfde probleem.
Configuratie:
* Windows XP home (laatste servicepack en helemaal up-to-date)
* n-force moederbord met ingebouwde netwerkaansluiting
* up-to-date virusscanner
Heb hem mee naar huis genomen en op mijn ADSL-verbinding aangesloten.
Exact hetzelfde probleem. Eigen netwerkkaart er in geplugd (edimax): nog steeds zelfde probleem.
Firewall uitgeschakeld, ad-aware, search and destroy laten lopen: nog steeds hetzelfde probleem.
Ik ben ff door mijn alternatieven heen, en vindt niets in de topics, maar wellicht dat ik nog niet de goede zoek-criteria heb gevonden.
Desalniettemin: hellup!
PC van een vriendin (kabel-internet) geeft na enkele pagina's opvragen dat een internetpagina niet beschikbaar is. Vanaf dat moment blijft hij op ieder adres deze foutmelding geven. Zowel onder IE als Firefox. Het probleem blijft ook, wordt niet na enkele minuten opgelost.
Dit gebeurd ergens tussen de 5 en 15 opvragingen.
Na reboot werkt hij weer zo'n 5-15 opvragingen, dan weer hetzelfde probleem.
Configuratie:
* Windows XP home (laatste servicepack en helemaal up-to-date)
* n-force moederbord met ingebouwde netwerkaansluiting
* up-to-date virusscanner
Heb hem mee naar huis genomen en op mijn ADSL-verbinding aangesloten.
Exact hetzelfde probleem. Eigen netwerkkaart er in geplugd (edimax): nog steeds zelfde probleem.
Firewall uitgeschakeld, ad-aware, search and destroy laten lopen: nog steeds hetzelfde probleem.
Ik ben ff door mijn alternatieven heen, en vindt niets in de topics, maar wellicht dat ik nog niet de goede zoek-criteria heb gevonden.
Desalniettemin: hellup!
Frag_majeuR