WLAN wil niet het internet op

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-03 09:04
Ik heb nu al een week problemen en vanalles geprobeerd.
De situatie

Alles deed het: een sweex modem was verbonden met de Sitecom 140g+ (router) en 2 comps die met matching wireless netwerkkaartjes met de router communiceerden.

Nu is ons abonement vehoogd naar een T6 van Tiscali en is daarbij een nieuwe router modem gekomen, de ZyXEL 2602H
We hebben de sweex vervangen en de ZYxel geplaatst en toen begonnen de problemen. De Sitecom router vertikte het om nog IPs te geven aan de computers. Dit is inmiddels verholpen alleen heeft de router geen internet acces.

Opstelling:
ZyXEL 2602H ---> Sitecom Router 140g+ ---> 2 comps

De ZyXEl doet het want als ik er direct een kabel op inplug heb ik internet.
Ik kan bij de Sitecom router verschillende instellingen doen om hem naar internet te laten zoeken dat zijn:
- Dynamisch IP
- Static IP
- PPPoE
- PPTP

Ik heb ze allemaal al geprobeerd en krijg bij de status te zien dat ie klaar is om verbinding te maken. Maar zelf geen IP adres heeft.
Als ik Dynamisch IP doe dan krijgt ie wel IP en heeft hij een moment internet gehad omdat WIn XP opeens een internet Gateway toevoegde. (dit werkte maar op 1 PC en nu helemaal niet meer)

Ik heb alles al een keer opniew geinstalleerd, Fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw begonnen maar kom steeds op hetzelfde uit.
Ik heb mac adres van deze comp overgenomen omdat deze wel internet actief heeft, dat doet ie ook niet; met alle 4 de opties gedaan.
Verschillend DCHP instellingen van Automatisch tot Manueel geprobeerd mocht ook niet helpen.

Waar kan dit nu nog aan liggen en hoe zou het moeten werken iemand een idee?

(tiscali kon al niet helpen)
*edit typfouten verbeterd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ekitch op 15-07-2006 16:57 ]

- Squeeek !!!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:36
Volgens mij moet dat in Nederland PPPoA zijn..

Verwijderd

check of de router een cross kabel or straight kabel nodig heeft met die modem als hij niet zelf switching is en dus de kabel type niet uitmaakt

heb net de modem opgezocht en het ziet er naar uit dat de modem zelf al router functie heeft dus dat is waarschijnlijk de probleem

in iedergeval als de type klopt wat ik zag want volgens de gegevens die ik zag en pic heeft de modem 4 lan aansluitingen al uit zeich zelf

http://www.demon.nl/thuis...ss/troubleshooting.html#4

volgens mij moet je met dhcp dus dat de router zelf zijn ip toegewezen krijgt de beste heb dat zelf ook maar dat is met een edimax router

tevens kun je kijken of ze een uplink poort hebben zoja stel ze goed in want ik heb zelf a switch en die moest op de uplink poort gezet worden anders werkte deze niet voor internet moest hiervoor een switch omzetten op de switch zelf en de kabel op poort 1 van de router aangezien dat tevens de uplink poort is voor hubs/switches

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 17:13 ]

• Ekitch
Ik neem aan dat PPPoE de gewenste methode is toch? want door al het proberen weet ik nei meer wat het normaal moet zijn.

Die croslinkkabel ga ik nu proberen :)

- Squeeek !!!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:35
Ekitch schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:05:
Ik neem aan dat PPPoE de gewenste methode is toch? want door al het proberen weet ik nei meer wat het normaal moet zijn.

Die croslinkkabel ga ik nu proberen :)
Je wilt het sitecom bakkie toch niet als router gebruiken? Die Zyxel is een prima router al!
Je kunt je Sitecom in je netwerk zetten door hem te verbinden via een van de LAN poorten op de Zyxel. Hij werkt dan als simpel AP in je netwerk. Dat is toch wat je wil?
De WAN instellingen waar je het over hebt doen er dan helemaal niet toe.
Zet wel de DHCP server van de sitecom uit! anders heb je twee IP adres uitdelers in je netwerk hangen en dat gaat gegarandeerd fout.

[ Voor 17% gewijzigd door gertvdijk op 15-07-2006 17:11 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 11:47

gjs

Scoobydoobydoo

Ik denk dat je de volgende setup hebt.
adsl-zyxel-sitecom-clients
Waarbij de zowel de Zyxel als de Sitecom NAT doen, en dat wil je volgens mij niet !
Je moet je Sitecom router (neem aan dat dat je wireless router is) niet aansluiten met de wan poort aan je Zyxel maar gewoon aan 1 van de pc poorten. (Wan poort dus niet gebruiken !)
Vervolgens zorg je dat op je Sitecom geen dhcp server aan staat. DHCP laat je door de Zyxel doen.
Het beste kan je je Sitecom een static adres geven bv. 192.168.1.250 met subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.254 (dat is standaard je Zyxel).
Je clients moeten nu een dhcp adres krijgen van je Zyxel.

[ Voor 22% gewijzigd door gjs op 15-07-2006 17:20 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

2x achter elkaar gaat niet zo goed. haal die Sitecom er maar tussen uit dan werkt het wel.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:12:
2x achter elkaar gaat niet zo goed. haal die Sitecom er maar tussen uit dan werkt het wel.
Denk dat hij die Sitecom voor wireless gebruikt 8)7
Een Zyxel2602HW had een beter idee geweest O-)

[ Voor 9% gewijzigd door gjs op 15-07-2006 17:17 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:39
TS moet gewoon z'n Zyxel in bridged modus zetten en z'n Sitecom op dynamisch IP.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Vinnienerd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:55:
TS moet gewoon z'n Zyxel in bridged modus zetten en z'n Sitecom op dynamisch IP.
Kan ook, maar of TS z'n kennis zover gaat ?

• Ekitch
Ik zie 2 mogelijkheden

en inderdaad de Sitecom is om het wireles te actieveren

de HW was idd handiger geweest maar daar hat pap niet aan gedacht :P

Ik ga nu de mogelijkheden testen

- Squeeek !!!

• Ekitch