Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• yiNXs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 11:07

yiNXs

bring it on!

Topicstarter
Ik was tot verkort gelukkige eigenaar van een Cowon iAudio X5L. Geweldig apparaatje, maar dat hield allemaal op toen m'n rugzak viel, met o.a. m'n X5L en een fles van die carpe diem ijsthee.. Je snapt 'm al, hij lag onder in de tas koppie onder.

Afijn, na een dagje drogen deed ie het nogsteeds niet echt. Dus helemaal uit elkaar gehaald en elk onafhankelijk componentje voorzichtig afgespoelt. Nu doet ie het bijna weer (start iig weer normaal op met normaal beeld), maar hij geeft wel nog een HDD error. Ik ben bang dat die HD niet meer te fixen is als hier wat van die reut in beland is (hij draait nog wel). Hij deed het nog heel ff in het begin (alleen toonde ie geen files meer), maar nu krijg ik echt alleen nog maar die error.

Afijn.. nieuwe X5L halen, liever niet natuurlijk, beetje prijzig.. andere HD lijkt me een optie! Die HD is super makkelijk te verwisselen opzich: 4 schroefjes er achter vanaf, en dan ff de batterij+hd los halen en ontkoppelen.

Nu wil ik dus kijken of ik er een nieuwe HD in kan krijgen, maar daar stuit ik op 1 probleempje.. Waar vind ik een 1.8" HD?? Ik vind ze nergens winkels die ze verkopen en ze staan ook al niet in de pricewatch. Het liefst wil ik gelijk die nieuwe seagate ST18 hebben (60gb, single platter, dus klein), uitproberen. Maar ik kan niet eens een winkel vinden die de originele toshiba schijven verkoopt.

Weet iemand misschien een winkel die zulke dingen verkoopt? De gemiddelde computer winkel heeft ze niet, maar ook de media shops niet (die hd's zijn toch grotendeels bestemd voor media players, dus heb daar ook ff gekeken). Of is er iemand hier die ook wel eens de HD van z'n player zelf verwisseld heeft met succes (en zo ja, waren er nog complicaties)?

Verwijderd

naast het feit of je de juiste maat wel kan vinden:

het lijkt me dat het hele OS dat de menu`s etc. weergeeft op de HD staat, een lege HD zal IMO waarschijnlijk dus niet voldoende zijn.

tenzij de software op een aparte flash-chip staat

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Het is te doen. iRiver H120 bezitter reinhrst heeft het al eens gedaan. Die schijf van hem kwam bij Alternate weg, waar je ze ook nu nog kunt vinden. Je moet er echter wel op letten dat voor 1,8" schijven nog geen standaard interface vastgesteld is, dus dat het niet zeker is dat een schijf van een ander merk dan Thoshiba in je speler werkt. Je kunt het aan de verkoper vragen, maar de kans bestaat dat je hier alleen achter komt door het te proberen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• yiNXs

yiNXs

bring it on!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:59:
naast het feit of je de juiste maat wel kan vinden:

het lijkt me dat het hele OS dat de menu`s etc. weergeeft op de HD staat, een lege HD zal IMO waarschijnlijk dus niet voldoende zijn.

tenzij de software op een aparte flash-chip staat
De juiste maat is geen probleem, die S18 heeft bijvoorbeeld al de afmetingen die zou. En anders gewoon het origineel, dat maakt me niet zoveel uit.

Die directories maakt het apparaat zelf aan, en eventuele files kan ik wel regelen via iemand anders als het moet. De HD schijnt verder al via USB te formateren zijn. De usb mass storage drivers van het apparaat werken verder onafhankelijk van de player software, in dit geval dus erg handig.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
De besturingssoftware staat inderdaad op een aparte chip vergelijkbaar met het bios van een PC. Daar hoef je verder geen rekening mee te houden. Je moet enkel zorgen dat je de schijf formatteert naar de juiste bestandsindeling (waarschijnlijk FAT32).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• yiNXs

yiNXs

bring it on!

Topicstarter
Die schijf van hem kwam bij Alternate weg, waar je ze ook nu nog kunt vinden.
De schijf waar je naar verwijst is EXACT de schijf die nu in m'n player zit! Bedankt voor de tip!

Tja, ik had best willen expirimenteren met die ST18 van seagate, maar daar zit idd een nieuw soort interface op (ook al wordt er beweerd dat deze backwards compattible is met... iets :)). Als ze nou 50 euro waren, ok, maar als die toshiba al 119,- is dan wordt dat me iets te prijzig.

Er is overigens wel een X5 op de markt die 60GB heeft (en gezien de ruimte die er is moet dat gewoon ook een 1.8" single platter schijf zijn), dus het zou heel goed kunnen dat het die seagate is (omdat ze beweren de enige te zijn), maar schijnbaar heeft nog niemand die uit elkaar gehaald en het even op het net gezet :)

...iemand hier die 'm heeft en even durft te kijken?? (zijn maar 4 schroefjes!) :)
Pagina: 1