Laptop piept

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182171

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort een Dell Inspiron 9400. Prima laptop maar de laatste tijd maakt hij constant een piepend geluid.

Het geluid komt niet uit m'n boxen maar uit de laptop zelf.

Ik heb al gezocht op google en op verschillende fora, maar ik heb bijna niets gevonden.

Sommigen zeggen dat het aan mijn accu zou liggen, dat ik m'n laptop moet aansluiten op het electriciteitsnet en dat het dan zou opgelost zijn, maar dit is dus niet zo.

Iemand een idee waar het zou kunnen aan liggen?

(Vraag maar als je meer informatie nodig hebt, ik weet niet echt wat ik er nog kan bijzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 08:38
komen die piepjes bij het opstarten van de computer of terwijl je gewoon bezig bent met internetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik heb ook zoiets, probeer eens heel wild vensters op en neer te bewegen ( = cpu-verbruik) en kijk of je de piep dan van volume of toon hoort veranderen.
Ook kan het de inverter voor het backlight zijn, druk maar eens op dat pinnetje bij het scherm (=doen alsof je hem dichtklapt) en kijk maar of het dan stopt.

Enne, welkom op GoT ;) :w

[ Voor 5% gewijzigd door DarthPlastic op 15-07-2006 16:16 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 22:27
Een waarschuwing van de bios. Kan verschillende dingen zijn, ik had van de week nog iemand met een kapotte temp. sensor. Beginnen ze direct bij het opstarten? Check je temps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi, de pieptonen komen niet alleen tijdens het opstarten, ze zijn er bijna altijd.

Het hangt ook niet af van de cpu load, want ze zijn er zowel bij 0 als 100% load.

edit: m'n temps:

CPU 48° - 55°
HDD 42° - 48°

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 182171 op 15-07-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168487

Goede vraag! Ik heb namelijk het zelfde probleem weet ook nog steeds niet precies wat het is. Bij mij kan je het heel goed horen als de laptop een hoog cpu verbruik heeft bijv. als ik aan het photoshoppen ben het geluid komt dan alleen als ik de muisknop indruk als ik hem weer loslaat gaat het weer weg heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60963

Dan moet je even met dell bellen. ( als ze je willen helpen, waardeloze helpdesk)
en dan komen ze langs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70513

mijne (TM 800, oud beestje ondertussen) doet dat ook...
maar dat is de harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik zal ze maandag eens bellen. Hopelijk ben ik m'n laptop niet kwijt voor een maand :/

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb daarnet gebeld naar Dell, en het probleem ligt bij m'n harde schijf.

Ze hadden me gevraagd de schijf eruit te halen en ik hoorde direct dat er iets los in zat.

Morgen zit er een nieuwe in de bus :P

Dus voor mensen die hetzelfde probleem hebben met een Dell => Helpdesk ftw.
Pagina: 1