[ALG] Email pipe naar script op windows server

Pagina: 1
Acties:

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Hallo,
Ik heb twee hostingpakketten, 1 op linux en 1 op Windows(sohosted.com).
Op de linuxpakket kan ik mail forwarden naar een php script, mbv een .forward file.
(voor meer info zie:http://evolt.org/article/Incoming_Mail_and_PHP/18/27914/index.html). Op deze manier kan ik heel gemakkelijk berichten posten naar een database.

Nu wil ik hetzelfde op mijn windows hosting pakket doen. Het pakket maakt gebruik van HELM control panel. Pakket kan php, asp, asp 2.0 draaien.

Wie weet hoe ik op de Windows server email naar een script kan sturen? Ik zit al geruime tijd te googlen, maar ik kan niks vinden(of ik gebruik de verkeerde zoektermen)
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door hemaworst op 15-07-2006 15:41 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Dat hangt er helemaal vanaf of die mailserver iets als .forward gaat ondersteunen. Ik vermoed overgens van niet, aangezien Windows programmas over het algemeen wat minder scriptable zijn dan *nix programmas en van user-controlled settings als .forward al helemaal nooit gehoord hebben.

Als het mogelijk is, zal waarschijnlijk de beheerder van die server het voor je moeten instellen, maar voordat er ook maar iets over te zeggen is, moet je weten welke mailserver ze draaien. De makkelijkste manier om daar achter te komen is je hoster even bellen/mailen. Kun je gelijk vragen of ze je mail voor je kunnen forwarden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• hemaworst
Ah, goede tip om te kijken naar wat de mailserver is.
Ik ben er achter dat het mailenable is. Ik zoek verder via google.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:08
Probeer gewoon is in je controll paneel ipv een e-mail adres, het script in te voeren. Bij mij werkt dat ook (linux, dat wel)

• hemaworst
nijn-01 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:07:
Probeer gewoon is in je controll paneel ipv een e-mail adres, het script in te voeren. Bij mij werkt dat ook (linux, dat wel)
Helaas werkt dat niet, Helm(het controlpanel) zeurt over "this is not a valid emailadres".

Heb op de forums van Mailenable gekeken. Schijnt te kunnen met MTA, 1 of andere manier om een "hook" te zetten op inkomende emails. Ik kan daar helaas niet bij via Helm

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Je kan ook de mail in een losse POP box laten komen, en die gebruiken als input.
Je kan in PHP een script schrijven en deze laten starten als deamon en je POP box in de gaten houden. Of schedulen dat het script om de paar minuten de POP box checkt.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1