Minimale aanbevolen systeemeisen voor XCode?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 14:45

slazh

Here To Stay

Topicstarter
In verband met een open-source project waar een Mac-versie voor moet komen, wordt er gedacht aan het aanschaffen van een (2e hands) Mac. Dit omdat er op deze manier specifiek voor de Mac geprogrammeerd kan worden, en dus een 100% Mac versie gemaakt kan worden.

Het probleem met het uitzoeken van de hardware is echter of XCode; nergens is te vinden wat de minimale of aanbevolen systeemeisen voor XCode zijn. Draait het bijvoorbeeld 'net aan' op een G4 met 500mhz, of is daar gewoon normaal mee te werken?

Het enige dat ik heb kunnen vinden mbt deze vraag, is dat het met een G4 minder snel gaat dan met een G5 en dat meer RAM altijd aan te bevelen is. Lijkt me logisch!

Vandaar dus mijn vraag; wat raden jullie als minimale / aanbevolen systeemeisen aan voor het werken met XCode.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het ligt er een beetje aan hoe snel je het wilt draaien. Als je geduld hebt met compilen en met vensters wisselen heb je aan een G4 misschien genoeg. Ik wil het het liefst wat vlot hebben, en een goed reagerende GUI.

Op mijn 800Mhz iBook G4 is het niet werkbaar, op mijn iMac 2Ghz CD gaat het wel goed.

Ik zou zeggen, vanaf een iMac G5 is het te doen, maar ik zou wel meer dan 1GB RAM nemen.