Chello > draadloos router

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Een hele (waarschijlijk) n00b vraag.. maar uit de FAQ krijg ik geen duidelijk antwoord...

Kan ik ook een router NA de modem ophangen om het geheel wireless te maken? of MOET de router voor de modem zitten???

Het gaat namelijk op de Asus WL 530g die maar geen IP adres krijgt van chello (ja een 10.blabla adres) en kan ook niet bij Provisioning pagina komen....

Verwijderd

had je chello eerst rechtstreeks op je pc aangesloten ?
zo ja ,moet je het MAC adres van de pc ergens in de asus router kopieeren.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe wou jij je router VOOR de modem hangen? Heeft je router een coaxaansluiting dan?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 22:40

996

modem, router en pc een keertje uitzetten wil ook wel eens helpen

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50
UPC werkt met provisioning, je zou je router dus aan moeten melden door middel van een webpage, maar aangezien dat niet gaat, zou je in je router het mac-adres moet klonen van het laatst gebruikte apparaat op je chello verbinding, die dus in directe verbinding stond met je router (wss je pc). Dan moet hij wel een ip-adres krijgen (modem en router wel even van het stroom halen, en weer aansluiten). En hoe wou jij je router voor je modem doen ;)?

• altec
Dat klopt eerst op de laptop.. heb ik het mac adres bij de quicksetup (zie screenshotje) heb ik dat mac dres ingevult./. maar het mocht niet baten......

Afbeeldingslocatie: http://pmensink.nl/naamloos.JPG

• altec
Nielsvr schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:28:
UPC werkt met provisioning, je zou je router dus aan moeten melden door middel van een webpage, maar aangezien dat niet gaat, zou je in je router het mac-adres moet klonen van het laatst gebruikte apparaat op je chello verbinding, die dus in directe verbinding stond met je router (wss je pc). Dan moet hij wel een ip-adres krijgen (modem en router wel even van het stroom halen, en weer aansluiten). En hoe wou jij je router voor je modem doen ;)?
Als je de FAQ leest dan staat het er zo onduidelijk dat ik dat dus dacht :)
Ik heb zelf al JAREN geen chello meer (gelukkig) maar het draadloze ding krijg ik er niet aan de praat.. en ik snap niet hoe het kan!!! Hij krijg gewoon geen goed IP adres (Al van stroom e.d afgeweest..) wanneer ik laptop weer wired doe.. doet hij het ook niet (dus stroom eraf 5 min) dan doet hij het wel weer :s.... Dus hij doet wel wat het routertje

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:34

SeatRider

Hips don't lie

Als je Chello verbinding eerst wel heeft gewerkt, dan was dat via DHCP. Jouw computer kreeg via DHCP een IP adres van je modem. Chello linkte toen het mac address van jouw computer aan het abonnement. Als je er een andere netwerkkaart of router tussen zet, zal Chello je bij elke pagina die je aanroept automatisch doorsturen naar de provisioningpagina waar je mag kiezen welk mac address er nu aktueel is. Daar is geen helpdesk voor nodig.

Als dat niet gebeurt, je krijgt helemaal geen inet of IP adres, dan zul je een instelling verkeerd hebben gedaan. Als het goed is moet het werken door alles op DHCP te zetten in de router.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

van welke pc is dat mac adres, je moet die, waar mee je bent aangemeld bij chello, invullen, dan werkt het meteen, want je router heeft al een ip, van chello, en jou pc krijgt 192.168.0.3 ofzo iets.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50
een 10.xxxx adres wijst op een ip dat je krijgt als je niet geprovisioned bent. Het zal dus echt ergens met het mac adres klonen zit, wellicht invullen met de traditionele streepjes / dubbelepunten? Ik heb hier overigens een router (Eminent) vlekkeloos draaien op een chelle verbinding, was toen echt een eitje...

• altec
Mensen bedankt.. ik ga het proberen.. en houd jullie op de hoogte.. (kan namelij knu niet meer langs denk ikl..... even vragen ;)
)
Pagina: 1