[XP] Alle drivers zijn "unsigned"

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb onlangs XP met SP2 geinstalleerd op een PC met een Asrock P4S61 en verder standaard hardware. Ik heb bij mijn weten nog haast niets getweakt, maar het kan zijn dat ik toch per ongeluk iets stuk gemaakt heb. Het probleem is dus dat als Windows besluit om een driver te installeren, dat IEDERE driver "unsigned" lijkt te zijn en dus met zo'n melding met [Continue Anyway]-[STOP Installation] knoppen komt.

Dat geldt dus ook voor drivers als "Default monitor", "Communications port", "Generic volume", en meer van dat soort standaard drivers. Ook geldt het voor 3rd party drivers, of die nou wel of niet WHQL zijn, ze geven allemaal die melding. Echt iedere en elke driver geeft dit probleem dus, voor de duidelijkheid.

Ik heb in de local security policy al ingesteld dat non-WHQL drivers gewoon geinstalleerd mogen worden, maar de melding blijft verschijnen. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik anders kan kijken, of beter nog, waar in godsnaam dit gedrag vandaan komt :?

Iemand? :)

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom doe je dat in de local security policy en niet gewoon in sysdm.cpl ?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Daarin staat ie op "Warn".

Maar hoe dan ook, dat lost het probleem niet op...

日本!🎌

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 11:20
Dat heeft volgens mij te maken met een bepaalde service die je dan uitgeschakeld hebt. Ik heb precies hetzelfde gehad, even zoeken of ik kan vinden welke service het is.

edit:
Kan niet vinden welke het zou moeten zijn, heb je uberhaupt services uitgeschakeld?

[ Voor 24% gewijzigd door TimDJ op 15-07-2006 17:18 ]

Freelance Drupal Developer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het kan met van alles te maken hebben - je cryptography service die niet draait, een datum die fout staat, etc :)

Kijk eens in je eventlogs bv? :)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
In eventlogs staat niks over drivers. Cryptographic Services draait netjes, en de datum staat op vandaag... Heb je nog meer suggesties? :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-07-2006 13:53 ]

日本!🎌

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 10:39
je kunt de meldingen ook gewoon uitzetten.
(winkey + pause -> hardware -> handtekeningvertificatie (weet engelse woord niet))
en welke drivers heb je geinstalleerd? weet je zeker dat ze wel signed zijn?

Even niets...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Standaard drivers die door MS zijn gemaakt en bij Windows meegeleverd worden zijn echt wel signed ja. Sluit maar es een USB stickie aan, de USB Mass Storage driver daarvoor is echt wel signed, maar bij mij dus niet.

Enne, de melding wil ik natuurlijk niet uitzetten. Dat is symptoombestrijding.

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:33:
Ik heb in de local security policy al ingesteld dat non-WHQL drivers gewoon geinstalleerd mogen worden, maar de melding blijft verschijnen. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik anders kan kijken, of beter nog, waar in godsnaam dit gedrag vandaan komt :?

Iemand? :)
Diezelfde prompts heb ik ook gezien met dergelijke policies op win2k.
Zelfs een Office installatie waarbij ook naar signed files wordt gekeken bleef erop hangen.
Ik zou die toch maar eens terugdraaien naar bog-standard settings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1