Netwerk Boot

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-04 22:19

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Hallo,

Sinds en paar dagen begint het erop te lijken dat de hardeschijf van mijn laptop het binnenkort gaat begeven. Het is al een een hele verre staat. En ik kan m pas over 3 weken naar een service centrum brengen, en daarom is de enige uitweg via het netwerk booten. Maar hoe werkt dat precies. Mijn bios biedt in iedergeval de optie om van het netwerk te booten. Ik heb gezocht via google, maar daar kwam weinig bruikbaars uit. Ook gezocht op GoT, maar zover ik kon vinden was er geen uitleg HOE je precies van het netwerk kon booten. Mocht ik verkeerd zitten, graag doorsturen. Mijn vraag is dus: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de laptop boot vanaf het netwerk.

Alvast bedankt,

PcExpert

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

:? ik kan me vergissen, maar waarom zou je dat willen.... dat doe je als je een pc gaat installeren bijv. mbv RIS...

Een stand-alone laptop (waarvan ook nog eens de hdd kapot is), heeft weizig zin zo.
Als je niet meer zo kan booten vanaf je HDD, zou ik eens via de cd-rom om floppy proberen (als je re nog om komt heet dat).

euh...ja

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
OK, maar hoe moet ik dan booten?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
pcexpert schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:02:
OK, maar hoe moet ik dan booten?
Ga is zoeken naar een knoppig of kubuntu boot-cd :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40
www.bootdisk.com Universal boot disk werken altijd erg goed. Je kan ook even kijken of je Windows CD ook nog werkt (recovery console bijvoorbeeld)

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Ok, recovery was ook mijn idee al, maar daar schiet ik weinig mee op aangezien die schijf dus zo traag als de pest is. Hij is nu al mer dan 40 minuten bezig en hij is nog niet eens op 25%. Toen de laptop nog in goede staat was was het met 15 minuten klaar! Knoppix of Ubuntu was ook een goed idee, alleen het probleem is dan dat alle goede drivers voor videokaart ed niet worden geladen

[ Voor 24% gewijzigd door GiantLeap op 15-07-2006 15:15 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Verwijderd

Je kan bv met modboot wel het een en ander inladen, hierna start je een DamnSmall Win98 op (ongeveer 6mb) en je kan in ieder geval werken met Windows. Ga niet zeuren over drivers enzo (zowel op Windows als op Linux, gezien je zonder HDD niet een normaal OS kan draaien (zonder wat meer kennis en werk/tijd).
En ik kan m pas over 3 weken naar een service centrum brengen
Waarom dat? Volgends mij behoord een service-center iedere dag open te zijn?

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Ja, dat wel, maar ik ga twee weken op vakantie

Hoera, we zitten op 25%!!! lekker traag zeg, stomme hdd

[ Voor 40% gewijzigd door GiantLeap op 15-07-2006 16:24 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:50
pcexpert schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:52:
Ja, dat wel, maar ik ga twee weken op vakantie

Hoera, we zitten op 25%!!! lekker traag zeg, stomme hdd
Wat verwacht je voor een falende hdd.

Ben laatst 2 dagen bezig geweest zoveel mogelijk van een hdd terug te halen :{

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Als ik jou was zou ik die schijf niet zo stressen, daar wordt het alleen maar erger van, met als gevolg dat je je data niet meer kan backuppen.

Met een bootcd van bartpe (gebruik google) kan je gemakkelijk je bestanden backuppen, via een netwerk oid. Daarna kan de schijf in de prullenbak. Je kan in plaats van het ding naar een service centrum brengen, veel makkelijker even een schijf halen bij de lokale pc boer, en die erin steken (tenzij je nog garantie hebt natuurlijk :P).
Pagina: 1