Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE] popup ImageShack geeft misleidende info

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Nu komen er vaak plaatjes via imageshack langs, open ik die krijg ik soms wel eens een popup. Een eerste msg-window met een vage kreet dat mijn PC niet beveiligt is bla bla, daarna krijg ik zo'n antivirus download scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/viruskl.JPG
Klik voor grotere versie.

Goed, ik geloof in zulke rotzooi nooit, maar nu heb ik al diverse telefoontjes/vragen gehad van kennisen/vrienden die dus mij net de huid niet volschelden dat ik hun PC niet goed heb beveiligt. Niet alleen geeft deze site onjuiste info (rechtermuis geblokt door parasiet, er bestaat geen Win32res.exe in mijn lopende processen en mijn PC lokatie zou amsterdam moeten zijn), maar zet dus mensen echt op het foute spoor.

Mijn vraag, is hier iets eigelijk tegen te doen? Lijkt me toch dat geven van onjuiste info tbv adverteren toch niet mag/legaal is?

Edit: lees ik dit zojuist:
WinAntiVirus.com requests personal information at different times, for instance, while you are visiting the site or during a purchase via our Web site, phone or fax. The information we collect may include your name, address, telephone number, email address, credit card information, and personal interests. In addition, WinAntiVirus.com periodically sponsors contests and other promotions that may require additional information in order to participate.

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2006 14:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
ImageShack lijkt inderdaad ranziger te worden. Voor degenen met HK toegang meer in :
[rml][ ImageShack] Gaat het de verkeerde kant op?[/rml]

Al met al is het raadzaam om een andere hosting voor je plaatjes te zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 15-07-2006 14:31 ]

Verwijderd

Nou ik moet zeggen dat ik alleen met FF surf en alleen avast als scanner heb.
Maar toch heb ik geen van die meldingen. 8)7

Ik zie in jou tray trouwens geen enkele vorm van beveiliging :+

En heb je ook niet de laatste service packs van windows. dat scheelt ook een boel.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 14:39 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
'Gratische scan'. OMG :P
Je blijft dom als je er in trapt, hoor. Maar gemeen zijn ze wel.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:32:
En heb je ook niet de laatste service packs van windows. dat scheeld ook een boel.
Zit allemaal netjes onder dat kleine pijltje ;) (ik heb Mcafee)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 23:19
Hier vind je een engelse blogpost erover, ze hebben ImageSchack gecontacteerd en wachten op antwoord.

Deze scanner word ook geinstaleerd met Vundu.

Verwijderd

Martijnc schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:44:
Hier vind je een engelse blogpost erover, ze hebben ImageSchack gecontacteerd en wachten op antwoord.

Deze scanner word ook geinstaleerd met Vundu.
Antwoord wat er dus nooit gaat komen. Wake up and smell the coffee. Dacht je nou echt dat Imageshack wakker ligt van een blogpost op een of andere site waar nog nooit iemand van gehoord heeft? Alleen de techies kijken daar, en die weten toch al dat het nep is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik word kots en kots ziek van deze meuk. Onwetende, of beter gezegd 'wat minder kundige', gebruikers geloven dit soort dingen relatief vlug en zullen die meuk dan ook doodleuk installeren. Met alle bekende gevolgen van dien. Ik snap niet dat hier niet harder tegen opgetreden kan worden. Aanpakken, dikke vette boete en opdoeken die hap (en als het aan mij lag ook nog even een uurtje of wat in een klein hokje met een heleboel grote boze meneren die hierin gestonken zijn en zich even van hun frustraties moeten ontdoen >:) ).

Evenals pop-up blockers die gewoon simpelweg hun werk niet doen en dus doodleuk alsnog pop-ups laten zien.

offtopic:
Hoe moeilijk kan het zijn om te voorkomen dat er een venster geopend wordt (als je browser-devver bent). Komop. Schakel desnoods alle "new window" functionaliteit uit tenzij het een "trusted domain" is (en dan komen gebruikers er niet mee weg om "ok" te klikken om een domein te vertrouwen maar wordt ze verzocht de volgende zin zonder typefouten over te typen: 'ik vertrouw het domein <domeinnaam>' ofzo.)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 15-07-2006 15:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ben benieuwd hoeveel aanklachten bij ErrorSafe en co. binnen zal gaan komen. Irritante meuk.

Deze advertenties gaan bij mij linea-directa de ad-blocker in.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:31

Wildfire

Joy to the world!

Getver, WinAntiVirus... pokkezooi is dat. Al meerdere malen gezien bij kennissen... men doet alsof de PC vol zit met rotzooi en dat WinAntiVirus de oplossing is.

Gelukkig zijn mijn kennissen bedeeld met het vermogen tot nadenken en bellen ze mij om die rotzooi te verwijderen :)

ImageShack gaat zo de verkeerde kant op ja. Mensen opzadelen met ad- en spyware, geez... |:(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ben benieuwd hoeveel aanklachten bij ErrorSafe en co. binnen zal gaan komen. Irritante meuk.

Deze advertenties gaan bij mij linea-directa de ad-blocker in.
Is errorSafe de maker? gaan ze een hele boze mail krijgen..
Op het werk nu al 2 keer gebeld dat iemand deze melding krijgt (ondanks overal sp2, laatste updates). Een beetje te geloofwaardig voor sommige medewerkers.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Modbreak:Niet echt zinvolle toevoeging, laat in het vervolg maar achterwege

[ Voor 77% gewijzigd door pasta op 18-07-2006 13:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1