Programma Dev. "Game Launcher"

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
(ik ben zelf een php prutzer, maar wil graag een andere taal bijleren, als vakantie projectje)

Ik zat zo is naar mn desktop van windows te kijken, en ik zag 1 ding wat ik eigenlijk mis, een degelijke game launcher, je heb wel van die programma's als hlsw, xfire, ASE etc. maar dat voldoet eigenlijk niet voor het simpelste wat het moet kunnen.
Ip invoeren, (password invoeren) en connecten.

Ik ben van plan dit te maken, alleen heb ik wat kleine aansturing in de goeie richting nodig.
Ik wil het gaan integreren als toolbar in mn start balk(zie screenshot) Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/5365/gametoolbarus5.jpg

De bedoeling is dus dat je 2 velden heb, eentje voor IP:PORT eentje voor password, en daarnaast nog een keuze lijst voor het selecteren van het spel, Ik wil dit zo simpel mogelijk opslaan,

Ik dacht later ook aan een history in te kunnen voeren, dus netzoiets als in IExplorer, als je de eerste paar letters typt, je gelijk de rest van het IP kan krijgen.(of hostname)

Wat ik wil weten:
In welke taal moet ik dit maken,
Is er goeie documentatie beschikbaar om het te integreren in windows
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten

Hartelijk bedankt, en voor de gamers onder ons hoop ik een lightweith launcher te leveren aan jullie :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 16:24

markvt

Peppi Cola

je hebt toch urls die er zo uit zien : unreal://ip:port
heb je niet voor elk spel zulke urls tegenwoordig ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

superbartt schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:17:
In welke taal moet ik dit maken,
Die vraag is het minst relevant van alle vragen die je stelt omdat een taal weinig tot niets uitmaakt, als je hem maar meester bent. Bovendien is die taalvraag al erg vaak voorbij gekomen.
Is er goeie documentatie beschikbaar om het te integreren in windows
Ja. Bijvoorbeeld de MSDN en de helpfile van de omgeving waar je in gaat werken.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten
Geen bugs programmeren. :P

Je topic is op het moment te vaag om wat mee te kunnen. De vragen die je stelt kun je met uitzondering van de laatste oplossen middels de GoT-search en Google, en die laatste vraag kunnen we niet echt beantwoorden omdat je niet weet welke taal je gaat kiezen.

Als je tijdens het programmeren tegen een probleem aanloopt dan ben je welkom om hier een nieuw topic te openen, maar in dit topic zit weinig tot geen discussiewaarde. Daarom doe ik het ook op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.